Problemen met spook-onboard audio op Chaintech 7vjl

Pagina: 1
Acties:

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb sinds kort een Chaintech 7vjl bord.

Aardig draait lekker.

Nu heb ik een Hercules Fortissimo 2 in PCI slot 4 zitten en een Lenco TVkaart in PCI slot 2. Een Gainward Geforce 2 Pro zit in het AGP slot. Nu staat dus de onboard audio (die volgens windwos xp in PCI slot 7 zit) uit, zowel via jumper op mobo als alles disabled in de BIOS. En toch vind ie zo af en toe, niet elke boot of reboot, een multimedia-audiocontroller in PCI slot 7. Als ik hem dan wijs naar de juiste C-Media drivers dan pakt hij deze niet. De kaart krijg ik dan ook niet geinstalleerd. Reboot ik dan, dan is de kaart dus weg. En na een paar keer rebooten is de spook-audio er weer.

Ik heb bios versie 3. Wie heeft ook dit irritante probleem en hoe is het opgelost?

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Ik heb zelf dit bord niet, maar ben wel bekend met C-Media drivers. Ik zou de optie gewoon enablen in je bios en de kaart gewoon installeren in Windows. Ik weet namelijk zeker dat je je Hercules Fortissimo II (die ik zelf wel heb) hiernaast kunt draaien. Dit zal zeker geen conflicten geven.
Doe je TV-Kaart in een zo laag mogelijk PCI slot en je Hercules een of twee sloten erboven. Je netwerkkaart in het tweede PCI slot na de AGP. Dit zou wel eens een oplossing kunnen zijn

Succes :|

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mijn netwerkkaart zit onboard, in mijn specs staat denk ik nog iets anders, maar ik use de onboard netwerkkaart. En ik wil de shit niet enabelen.

Ik denk dat ik morgen op de hcc een ander bordje haal, en deze ga misbruiken voor server.