Toon posts:

moederbord help !!!

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al enige tijd op zoek naar een goed betrouwbaar moederbord. Ben nu helemaal de kluts kwijt.

Help me wat is een goed betrouwbaar en super supersnel moderbord op het moment ????

Graag jullie reactie.

Bij voorbaat dank.

Groetjes O-) O-)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

'Wat moet ik kopen'-topics worden hier niet echt op prijs gesteld.

Ik zie dat je nieuw bent. Ik raad je aan om eens de FAQ door te lezen en ook de sticky-topics bovenaan elk subforum. Erg veel informatie die je verder kan helpen. Is het niet met je probleem, dan wel met het 'overleven' op GoT: het kennisnemen van de gang van zaken hier

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

reviews lezen.
pak eens google en zoek naar "Mainboard reviews" of ga naar www.tomshardware.com

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• _Cyber_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:22
Waarschijnlijk zal je over deze topic wel wat commentaar krijgen (mischien zelfs wel een slotje) maar nu dat jij de vraag gesteld hebt doe ik met je mee...... :+

Dit wil ik ook wel weten.
Ben op zoek naar een P4 mobo.... Maar alleen bij ASUS zit ik nu al te twijfelen tussen 6 mobo's (p4pe, p4s8x, p4b533, p4b533-e, p4t533, p4ge-v) en dan heb ik nog niet eens naar ander merken gekeken (wat ik waarschijnlijk ook niet ga doen)

Ik zie gewoon door de bomen het bos niet meer......

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

Verwijderd

Asus staat voor betrouwbaarheid, zeer complete borden, goede OC resultaten... etc. etc.

oh oh, nou ben ik aan het spammen :9

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:08

Shunt

Boe

zoek naar reviews ;)
ga eens langs bij ome tom of zo daar staan er zat ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• _Cyber_
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 23:53:
Asus staat voor betrouwbaarheid, zeer complete borden, goede OC resultaten... etc. etc.

Maar ik ben het wel met je eens :+

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

maar om je toch een beetje antwoord te geven....zet eerst een neer hoeveel €'s je wil investeren en wat ben je precies van plan met je PC??

Kijk eens op de diverse sites met apparatuur(ff Google)en lees en vergelijk en kijk dan tegelijkertijd ook ff op www.tweakers.net en dan voornamelijk naar de Pricewatch en de Revieuws.

Een P4/AMD XP geschikt bordje met genoeg PCI sloten is er al voor niet zoveel Euro's.

Ik zelf zit te wachten op een P4 met Chaintech mobo,maar dat kon niet anders want das een PC Prive project,maar anders was ik zeker verder gegaan met de Asus A7V 333 met de hoogste Proc van AMD....goed bordje en ook nog eens betaalbaar!!

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Hoi, welkom bij GOT, voordat je post lees de FAQ.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 23:53:

Dan ga ik even lekker aan het trollen :+: Ik had een A7V rev 1.02 die echt ronduit suckte.... zo instabiel als de pest.

Nee, dit was geen troll; dit is gewoon een stukje ervaring die ik heb opgedaan. Na 6 weken kloten, klooien, installeren, vloeken, etc kwam ik er dus achter dat het niet aan de installatie van windows lag of aan drivers maar aan een instabiel bordje. Deze heb ik ingeruild tegen een andere A7V rev 1.02 (zelfde bord dus) en die draait als een tiet.

Conclusie: Je kan mazzel hebben en je kan pech hebben.

Ik ben nog altijd tevreden over ASUS maar baal dus echt van dat ene plankje :X

Maar dit is dus ook weer een reden waarom dit soort draadjes gesloten worden: veel geblaat; de ene prijst merk A aan en de ander merk B.... Asus staat voor betrouwbaarheid? MY ASS(us) Gewoon net zoals de andere A-merk-bordjes en waarschijnlijk ook veel (zo niet alle) B-merk bordjes.

• _Cyber_
Arno schreef op 20 november 2002 @ 23:54:
maar om je toch een beetje antwoord te geven....zet eerst een neer hoeveel €'s je wil investeren en wat ben je precies van plan met je PC??

Kijk eens op de diverse sites met apparatuur(ff Google)en lees en vergelijk en kijk dan tegelijkertijd ook ff op www.tweakers.net en dan voornamelijk naar de Pricewatch en de Revieuws.

Een P4/AMD XP geschikt bordje met genoeg PCI sloten is er al voor niet zoveel Euro's.
Ik zat aan een prijs rond de €200 te denken.... Verder wil ik op het moederbordje USB 2.0 hebben, ATA133 ondersteuning (liefst met raid) en op dit moment ben ik nog aan het uitzoeken wat al die versie's van DDR geheugen inhouden en wat waarop te gebruiken is. Is DDR333 nu het snelst? en wat houd pc2100, pc2700 en pc3200 in???

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

die heb ik ook...Asus A7V met Via Apollo chipset KT133....draait vanaf het begin als een tiet,maar idd....net als op ieder ander forum...je krijgt de voor en tegens en na een tijdje reply's ben je nog net zover als voorheen...

Mijn tip is dan ook om zelf te gaan nadenken....over hoe of wat en waarom

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:32

lordsnow

I know nothing

Voor de "High-End Game PC" koos tweakers.net de Asus P4S8X (Pentium 4), voor 179,-.

Voor de "Budget PC" koos tweakers.net de Gigabyte GA-7VAXP (Athlon XP), voor 140,-.

Een interesant nieuw moederbord lijkt mij de Asus A7N8X (nForce2, Athlon XP), of -hopen dat ze zeer binnenkort te krijgen zijn- een SiS746 moederbordje.

[ Voor 0% gewijzigd door lordsnow op 21-11-2002 00:05 . Reden: ff wat overblijfsellen van kopie-pasta berwijderd. ]

Verwijderd

Ik ben nog altijd tevreden over ASUS maar baal dus echt van dat ene plankje
Dat zuigt wel ja... ik ben ook niet van mening dat Asus met kop en schouders boven de rest uitsteekt, maar ik denk dat zoiets bij elke fabrikant kan gebeuren. Heb je garantie terug gekregen??

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

_Cyber_ schreef op 20 November 2002 @ 23:59:
[...]

Ik zat aan een prijs rond de €200 te denken.... Verder wil ik op het moederbordje USB 2.0 hebben, ATA133 ondersteuning (liefst met raid) en op dit moment ben ik nog aan het uitzoeken wat al die versie's van DDR geheugen inhouden en wat waarop te gebruiken is. Is DDR333 nu het snelst? en wat houd pc2100, pc2700 en pc3200 in???
Denk niet dat je het niewste hebt,wat je morgen koopt is gisteren al verouderd,tenminste...zo denk ik er over...

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 00:02:
[...]
Dat zuigt wel ja... ik ben ook niet van mening dat Asus met kop en schouders boven de rest uitsteekt, maar ik denk dat zoiets bij elke fabrikant kan gebeuren. Heb je garantie terug gekregen??
Achja... Asus, Abit, MSI, etc... het zal me een rotzorg zijn. Zolang dat plankje maar stabiel is (goede naam is dus geen garantie) en ik ermee kan wat ik wil.

Plankje gewoon bij memo gehaald en zonder problemen bij memo geruild

• _Cyber_
Arno schreef op 21 November 2002 @ 00:03:
[...]

Denk niet dat je het niewste hebt,wat je morgen koopt is gisteren al verouderd,tenminste...zo denk ik er over...
Ik verwacht ook niet het nieuwste te hebben, want het kan inderdaad zo maar gebeuren dat er morgen weer een nieuw en beter bordje uit wordt gebracht.
Maar ik wil voor de komende tijd wel weer goed zitten..........

Verwijderd

_Cyber_ schreef op 21 November 2002 @ 00:17:
[...]

Ik verwacht ook niet het nieuwste te hebben, want het kan inderdaad zo maar gebeuren dat er morgen weer een nieuw en beter bordje uit wordt gebracht.
Maar ik wil voor de komende tijd wel weer goed zitten..........
Om het even samen te vatten wil je dus een bordje dat nu veel performance levert en waar je met goed fatsoen 3 jaar mee verder kunt..

Dat wordt dus:

- AGP 8x slot
- DDR 400 Mhz ondersteuning
- IDE RAID (voor nu)
- S-ATA RAID (voor over een jaar ofzow)
- GBIT LAN (is over 3 jaar vast standaard!)

ik durf het bijna niet te zeggen, maar dat klinkt als de Asus A7V8X :9

• _Cyber_
Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 00:24:
[...]
Om het even samen te vatten wil je dus een bordje dat nu veel performance levert en waar je met goed fatsoen 3 jaar mee verder kunt..

Dat wordt dus:

- AGP 8x slot
- DDR 400 Mhz ondersteuning
- IDE RAID (voor nu)
- S-ATA RAID (voor over een jaar ofzow)
- GBIT LAN (is over 3 jaar vast standaard!)

ik durf het bijna niet te zeggen, maar dat klinkt als de Asus A7V8X :9
Klinkt inderdaad goed, nu alleen nog een bord voor de P4 ipv. AMD ;)

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Leuk vind ik dat mensen die een topic openen die vervolgens wordt gebruikt om hem welkom te heten en vervolgens helemaal vol te worden gepost met niet echt buirkbare info. :?

Maaruh voor goeie moederborden e.d. www.oc-workbench.com
Daar staan reviews van alle meest gangbare nieuwe Mamaplaatjes.
BTW voor je zon vraag stelt, denk dan na over wat voor CPU erop komt en vermeld dat even. Ook hoeveel geheugen e.d. Wordt het een AMD of INTEL. Succes :/

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Gewoon reviews bekijken, search gebruiken en maar lezen.. Dan kom je er wel uit..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.