Schakelaar op speakersnoer B speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Hallo, ik heb een amp waar een bi-wire uitgang op zit.
Waar t eigenlijk op neer komt is dat de uitgangen gesplitst zijn. Dus ik heb er nu 2 setjes speakers aanhangen.

1 voor t mooie geluid en de andere voor de hardere bassen.

Is het mogelijk om tussen de speakerkabel van de bas boxen een schakelaar te zetten, zodat ik die in kan schakelen wanneer ik wil?

Ik weet dat de impendantie dan van 4 ohm naar 8 gaat. Maar ik kan ook de versterker wel uitzetten voordat ik dat doe.

PLs aanbevelingen.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 17:21

Jag

Dat kan ja, die impedantie wisseling is geen probleem. Ik zou wel controleren of al je speakers ook wel echt 8 Ohm zijn, en niet stiekum lager.
Je kan natuurlijk ook gewoon met de speaker selection knop of hoe de knop ook heet waarmee je de verschillende ouputs aan en uit schakelt, schakelen.

• Triple-D
nee, die zijn niet lager.

En er zit geen knop op. T is een simpele eindversterker. Zonder knoppen
Maar dan zal ik morgen ff naar de electronica boer

Verwijderd

8 ohm is toch 'normaal' en goed?

• apenstaartje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je moet dan wel een serieuze schakelaar nemen. Alle amperes van de basboxen moet namelijk ook *daar* doorheen. Je hebt sowieso een goeie nodig, want anders krijg je gratis een vermindering van de geluidskwaliteit...

geen zin zonder onzin

Verwijderd

Ja, dat kan heb je speciale switch kastjes voor, ik heb er nog een liggen (van Vogel geloof ik) dus als je er intressen in hebt ff mailen

• Triple-D
Nou, ik heb het met een huis tuin en keuken schakelaar gedaan, en het werkt prima.
Ik zet wel mijn eindversterker even uit voordat ik ga schakelen, dit ivm impendantie verschil.

Verwijderd

In theorie heb je toch tijdens het spelen vaak impedantie pieken? Dus volgens mij moet die versterker er tegen kunnen. Maar uitzetten is idd wel voor de zekerheid :).
Pagina: 1