[Asus A7N8X] Onverklaarbaar probleem tijdens verse install..

Pagina: 1
Acties:

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 21:14
Wegens omstandigheden laatst een nieuw bord gekocht, de nieuwe telg van Asus, de A7N8X. Nu komt deze niet door een nieuwe install van Win2K heen. Dit is niet een Win2k probleem, want ik heb al drie versies geprobeerd, het is echt een probleem met het moederbord.

Er zit een RAID0 config op, welke gewoon werkt, geen fouten geeft, e.d. Maar als je probeerd om Windows erop te zetten komt hij niet verder dan ca. 17% van het kopiëren van bestanden. Het is telkens een ander bestand dus aan de CD ligt het niet. Ook stopt ie soms met dat blauwe scherm en geeft aan: IRQ_NOT_EQUAL en nog iets, of: MEMORY_ ... probleem, daarna start ie opnieuw op.

We hebben al veel instellingen verandert in de BIOS (en natuurlijk weer teruggezet...) het mag niets baten...
We hebben al naar jumpers gekeken op het bord, maar omdat die maar in beperkte hoeveelheid aanwezig zijn, valt er weinig in te stellen.
Ook hebben we al die apparaten die op het mobo aangeloten zitten, USB2, IEEE1394, etc. losgekoppeld en kijken wat die dan doet, maar de problemen blijven. Also de RAID0-config er nog een keer afgegooid en opnieuw instellen, NIETS...

Ik hoop dat er iemand is iets dergelijks heeft meegemaakt en een goede tip zou kunnen geven, want ik wordt er langzamerhand gek van... 8)7

(Ik kon trouwens ook niets nuttigs op de Asus site zelf vinden, en omdat dat ding redelijk nieuw is, staat er in de search ook niets nuttigs... graag reacties... |:( )

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Al geprobeerd een nieuwe BIOS erin te stoppen. Op een forum stond er iets over :

http://www.tech-report.com/news_reply.x/3724/

Senile! Senile Oekaki

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 10:00

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Erhm heb je heel misschien je mem timings wat agressiever gezet als wat normaal is voor je geheugenreepkje(s) ????
Zo jah zet het ff terug, kan een hoop schelen. Zo nee, jah dan weet ik ut ook niet ;)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• theXE
Nou ik heb er gekeken, en het lijkt erop dat de mensen daar hetzelfde probleem hebben als ik... Maar een Bios-update is er nog niet, dus ik denk dat ik iets anders moet proberen...

Euh... bedoel je een 'echte' nieuwe BIOS erin zetten? Dat kan ik ook proberen... maar wat is daar het voordeel aan dan, deze moet toch goed zijn...

En ik heb al mijn instellingen ongeveer al veranderd dus die ben ik ook tegen gekomen ja, maar die staat nu op het meest ONaggresief.. voor de zekerheid...

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 17:32

lordsnow

I know nothing

Dat IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL probleem had toch te maken met toewijzigingen van IRQ's aan PCI?

Mischien moet je je PCI kaarten eens omwisselen in de sloten?

• theXE
Ook al geprobeerd Snow... maar ook geen resultaat, of verandering.. Die instellingen van je IRQ kan je zelf uitschakelen... en je kunt hem op auto zetten, hij staat op auto...

Verwijderd

Kun je ff wat meer vertellen... Wat voor geheugen gebruik je?

• theXE
zoooo, sorry, ik ben helemaal de specs vergeten...

hier dan:

A7N8X Deluxe
XP 1800 @ 1800 :)
2 x 256 MB PC2100, 1x 512 MB PC2100 (noname)
RocketRaid 404
2 x IBM Deskstar 120 GXP
Ati Radeon 9000

Dat was t wel zo'n beetje, ik kom morgen weer dus verwacht geen lage responsetijd :)

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

http://www.amdforums.com/...f0a9003ebe126c3&forumid=8

Volgens mij ga je hier de oplossing voor je problemen vinden.

• theXE
Nou, jongens, ik ben er achter hoor... Een van de geheugenplankjes was incompatible met het bord denk ik, want ik heb nu 1 reepje van 512 MB erin zitten en er zijn geen problemen meer, hij komt gewoon door de install heen....

bedankt voor al de moeite..!!
Pagina: 1