Toon posts:

Nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik draai nu op 'n P75, 32Mb... ja dat gaat natuurlijk niet errug snel... Dus ik ben van plan een nieuw systeempje te kopen. Niet een heel sysje want ik heb hier nog bruikbaar beeldscherm, muis, keyb, HD (Maxtor VL30 30,7Gig U-ATA100) en een Viper V550 ennuh een HP9910i waar ik btw nu niks aan heb want ik kan amper 4 speed branden... Ok hier is waaraan ik zat te denken:

PIII 850 (100Mhz Bus) oc'en naar 1,13 Ghz als dat kan en alsie stabiel blijft als mobo een ASUS CUS-L2 en 128 Mb 133mhz ram. en een nieuwe kast natuurlijk. ok die viedeokaart is ook niet echt nieuw meer maar ik moet nog ff een maandje sparen voor die felbegeerde V7700 GeForce2 GTS 64Mb DDR :) maar ik vraag me af dat oc'en een baatje goed zal gaan (100Mhz bus -> 133Mhz) en of de standaard koeler dat aan zal kunnen of kan ik niet beter een PIII 866Mhz kan kopen en die oc'en?

Graag jullie advies,

Thnx RoyaLnl

Verwijderd

DURON

Verwijderd

Topicstarter
hmmm...
bijv:
Abit KT7 Raid en een Tbird 900 in plaats van duron ofzo?

Verwijderd

OC'en? DURON!

Verwijderd

Topicstarter
Ok Duron dus... maar wat voor een? 750Mhz ofzo? en hoe ver kan ik die dan oc'en? en waarom eigenlijk niet die PIII850@1130?

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 13:08
oke overclocken is alleen voor loser die te weinig geld hebben... ga voor een 133 mhz p3.. op een asus cusl2 natuurlijk en met 256 mb geheugen... en een gforce2 natuurlijk.. en niet te vergeten de ibm 75gxp, de snelste ide schijf ter wereld. en ik weet het zeker je lacht alle amd-ers uit!!!!!!! >:)

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

Verwijderd

Topicstarter
Maar zou die PIII 850 stabiel lopen op 133Mhz? en met wat voor koeler?

Verwijderd

De kans dat een 850 de 1133 haalt is heeeeeel klein . Je hebt eigenlijk 3 echte mogelijkheden ,

1) Je koopt een P3-750 : Dit is de snelste oplossing voor spelletjes , goed te overklokken , zeeeer stabiel icm een CUSL2 .
2) Je koopt een T-Bird 750-900 : Voor alle andere applicaties die geen 3D werk vereisen het snelst , ook goed te overklokken , stabiliteit ietsje minder dan een intel systeem .
3) Je koopt een Duron van 700 of hoger : Hiervoor geldt hetzelfde als voor de t-bird behalve dat ie 5-10% trager is . Wel de beste prijs/prestatie verhouding .

Ik heb zelf een P3 en een Duron . P3 voor spelletjes , Duron voor school .

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

ok de aSus CULS 2 is leuk als ie verkrijgbaar is. wat hebben we gedaan??
we bellen Mycom haarlem, hoofddorp en a'dam en we krijgen te horen nee hebben we niet. we bellen nog een keer naar computerland, ja die hebben we zeggen ze. ook suc6 met je proc want die is ook niet overal op voorraad.
d8 ik zo.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
Melke PIII kan ik volgens jullie het beste kopen (ik heb genoeg geld :) ). Hij moet natuurlijk goed te oc'en zijn. en heeft er iemand ervaring met verschillende PIII's overklokken om te bekijken welke het beste is?
Pagina: 1