Toon posts:

Op Domein inloggen

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op Windows 2000 server heb ik een domein aangemaakt.
Op de client computer maakt het mogelijk om op het domein inloggen terwijl de server uitgeschakeld is.
Vreemd neem aan dat de toegang tot domein niet meer wordt verleend.
Is dit normaal ?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 18:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

kun je dit een beetje herformuleren want ik volg het niet echt.... Beetje kromme zinnen.. Kan je zo niet helpen. Sorry.

[ Voor 0% gewijzigd door Whieee op 20-11-2002 23:06 . Reden: typo ]

Launching containers into space

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Ja dit is heel normaal, je gebruiker logt dan lokaal aan met gebruiker gegevens uit de cache, tenminste dit is zo bij nt4, daar krijg je ook een melding ervan.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Joca schreef op 20 November 2002 @ 23:07:
Ja dit is heel normaal, je gebruiker logt dan lokaal aan met gebruiker gegevens uit de cache, tenminste dit is zo bij nt4, daar krijg je ook een melding ervan.
bij win2k is dit niet, omdat je op die manier admin kon worden door tijdens een login je netwerkkabel eruit te trekken.. Je kunt wel als de server niet actief is kiezen voor een ander domein, namelijk het domein "<naam van de PC> (Deze computer)" Ik kan bv thuis kiezen uit de domeinen AURORA en PALOMINO. Waarbij AURORA mijn 'echte' domein is en PALOMINO mijn PC. Als je aanmeldt met je PC als domein, worden de local settings geladen, en kun je op het netwerk bijzonder weinig, thanks 2 Active Directory :(

edit: voordat er iemand commentaar levert op mijn uiterst originele pc-naam :+ : Ja dit is een AMD ripoff, maar al de PC's in mijn netwerk dragen de naam van het CPU type (Pentium, Athlon, ed) (De mijne heet Palomino omdat er al een Athlon bestond :) )

Verwijderd

Topicstarter
Whieee
Als jouw server is uitgeschakeld.
Kun je dan nog steeds aanmelden op AURORA.

Dit is wat ik wilde weten.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ik krijg dan een foutmelding dat ie mn profiel niet kan vinden en dan kan ik me alleen op PALOMINO (Deze computer) aanmelden...

• gijoe666
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:58
dit is gewoon het verschil tussen lokaal en op het netwerk inloggen, was dat dan ook de bedoeling? ;)
Je heb tevens nu nog in 2000 cached inloggen by default, dit kan je eventueel uitzetten door de policies aan te passen. :)

• gijoe666
ja dat bedoel ik, je kunt in dit geval, omdat cached logon niet aanstaat enkel nog maar lokaal inloggen.

Verwijderd

Topicstarter
Gijoe6666
Mijn server is uit maar ik kan nog steeds inloggen op domein.
En er wordt geen foutmelding weergeven dat ie mijn profiel niet kan opsporen.
Is dit probleem op te lossen door in policies cache uitschakelen ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 23:36:
Gijoe6666
Mijn server is uit maar ik kan nog steeds inloggen op domein.
En er wordt geen foutmelding weergeven dat ie mijn profiel niet kan opsporen.
Is dit probleem op te lossen door in policies cache uitschakelen ?

• gijoe666
Cliffjumper, cached logon wordt gebruikt door bv mensen met een laptop die thuis met de laptop werken en op het werk.
Oftewel ze loggen in op het domein op het werk en willen thuis gewoon verder werken zonder allerlei allerlei fout meldingen over het wel of niet beschikbaar zijn van het domein enz.
De gebruiker logt dus altijd op dezelfde manier in, want als die thuis werkt gebruikt die zijn cached profiel en op het werk synchroniseerd dat profiel weer het domein profiel!
Dit is dus ideaal, maar het heeft ook een keerzijde.
Op mijn werk staat het uit, puur uit veiligheid.

Dus als je dit wel of niet wilt kun je dit veranderen in *domain security policy* en dan weer tabje security policy.

Verwijderd

Topicstarter
Gijoe6666 bedankt voor jouw info.
Alleen mijn probleem is nog steeds niet opgelost.
Ik kan op domein inloggen zonder dat de server aanstaat.
Dit moet niet gebeuren. Ik neem aan dat ik lokaal inlog i.v.p netwerk.
Hoe kan ik inloggen op netwerk ?

Verwijderd

Topicstarter
Ter info
Op Windows 2000 server
Bij systeembeheer active directory gebruikers en computers heb ik een gebruiker aangemaakt. En die is lid van de groep domeingebruikers.

Verwijderd

Topicstarter
En de computernaam op de client PC kan ik op geen enkel manier wijzigingen

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
When disabling cached credentials, you should change the setting in the domain's GPO under the Security Options section as well as editing each system's Registry. The CachedLogonsCount key and the GPO policy should be set to 0 to disable cached logons.

For more information on this issue, search TechNet for the keywords "cached credentials" or the knowledge base document Q242536.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Standaard kan je op een windows 2000 station (die lid is van een domain) 10x inloggen op je gecachde profiel.
Dit kan je wijzigen, door in de "Local Security Policy" deze waarde te wijzigen naar 0.
Start >> Run >> "secpol.msc"
Local POlicies
Security Options
"Number of previous logons to cache(in case domain controller is not availible): 10 logons
Dubberklik, wijzig naar 0 en klik op OK
Rechtermuisklik op "security settings" in de top van de tree
select: Reload.

En klaar is cliffjumper

Verwijderd

Topicstarter
Cyber ik ben jouw zeer dankbaar voor jouw hele goeie ondersteuning !!!!!!
Pagina: 1