[js] open.window werkt niet zoals ik het wil :)

Pagina: 1
Acties:

• shakkie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03-2024
Als ik de onderstaande code gebruik opent het eerste javascript netjes een windowtje zoals het hoort maar op het moment dat ik in het door het eerste Javascript aangeroepen schermpje het tweede javascript aanroep pakt ie de maten van het eerste javascript. Hoe kan ik dit omzijlen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<script language="javascript">
function open(url)
{

window.open (url,"name","scrollbars=no,resize=no,menubar=no,width=550,height=600,left=50,top=50");

}
</script>
<script language="javascript">
function medewerker(url)
{

window.open(url,"name","scrollbars=no,resize=no,menubar=no,width=300,height=250,left=0,top=0");

}
</script>

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Ze hebben alletwee dezelfde naam ("name")

Bovendien is het beter om:

var oWindow1 = window.open(blabla

te gebruiken, je windows zouden wel eens onverwacht gesloten kunnen worden door de unused objects trasher..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

en je functie heeft een naam die niet al te slim is zal ik maar zeggen ;)
Nooit bedacht dat er al een functie open() bestaat? Je gebruikt hem zelfs ik je script :D

en dat is dus vragen om problemen :)

• shakkie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03-2024
Ik heb de naam even veranderd in "open"omdat het anders misschien als spam opgevat zou kunnen worden :)

Het stukje var oWindow1 =(window.open blablab werkt wel. Ik ben nu ook een beetje gaar van die website en denk niet zo helder meer :) Maar goed het is gelukt. harstikke bedankt.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

dominicbout schreef op 20 November 2002 @ 22:27:
Ze hebben alletwee dezelfde naam ("name")

Bovendien is het beter om:

var oWindow1 = window.open(blabla

te gebruiken, je windows zouden wel eens onverwacht gesloten kunnen worden door de unused objects trasher..

Window onverwacht gesloten door een "unused objects trasher"... :? :?

Had er bijna een sig van gemaakt... Hoewel het nuttig kan zijn de handle van het te openen venster op te vangen, zou het geen verschil moeten maken.. en zal je venster al helemaal niet 'ineens' gesloten worden.

Klinkt interessant.. maar slaat nergens op ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Wat misschien wel interessant is om te weten is het volgende:
Stel je spawned een popup die je een global handle geeft in je opener dmv de variabele oWindow1. De bedoeling is hiermee dat je onUnload van je main page ook de popup sluit dmv oWindow1.close()
Werkt fantastisch normaal gesproken totdat je in de popup op F5 drukt. De popup zelf kent dan nog wel zijn parent, maar variabele oWindow1 verwijst niet meer naar de popup....

Dit los ik meestal op door in de popup het volgende te zetten in de <head>:
JavaScript:
1
2
3
<script type="text/javascript">
opener.oWindow1 = self;
</script>

Verder geef ik de popup zelf dan nog een onUnload mee:

HTML:
1
<body onUnload="opener.oWindow1 = null">

Het verhaal over "unused objects trasher" wil ik echter ook wel graag uitgelegd zien...

Intentionally left blank

Pagina: 1