Toon posts:

Aus P2B-F Moederbord + Processor vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn PC een Asus P2B-F moederbord zitten met daarop nu een Pentium 2 400 en 1 x 128 MB 100 mhz en 1 x 128 MB 133 mhz.
Omdat ik eigenlijk toch geen zware spellen enzo vaak speel ben ik nog niet toe aan een compleet nieuw moederbord andere processor en geheugen vind ik (prijs he?)
Omdat ik niet veel geld uit wil geven heb ik besloten dat ik mijn processor wil upgraden; zelf dacht ik aan een P3 800 ofzo.
Mijn vraag hierbij is of dit moederbord het wel aan kan omdat in het boekje en op de site van asus te zien is dat hij maar tot P3 600 Mhz (en misschien meer, staat namelijk 600+) kan. Heeft iemand ook dit moederbord en kan mij vertellen wat ik erin kan stoppen?? Daarnaast kom ik er niet uit of er nou een Socket 370 of Slot 1 processor in moet... wat betekend dit trouwens???
Ik heb in de search en op google gezocht, maar kan het niet echt vinden.. kan iemand mij als leek op dit gebied helpen hiermee? Alvast bedankt!

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Handig linkje: P2B met PII350 upgraden naar PIIIxxx

Verschil tussen slot1 en s370 is de manier waarop de cpu in het mobo moet worden gezet. Slot1 is een soort kistje dat je in het mobo kan schuiven, socket370 is een plakje wat je in de socket moet leggen en dan vastklikken. (dus als je je pc openmaakt en op je mobo zit een verticaal zwart blok met koeler erop, heb je een slot1).

Beste dat je kunt doen lijkt me is de adapter met celeron 1400 te bestellen van www.powerleap.nl .

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Als ik jou was zou ik gaan voor de combinatie p2b-f met een celeron 1000Mhz (coppermine). Hiervoor heb je een slot 1 /fcpga adapter nodig waarop je het voltage in kan stellen. Ik heb op deze manier mijn p2b een nieuw leven gegeven. Deze computer staat bij mijn ouders, zelf speel ik hier nog wel eens een spelletje op als ik thuis ben. De combinatie is super stabiel en behoorlijk snel. Er zijn hierover aardig wat topics geweest.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik weet niet hoe jouw Duits is maar het antwoord is hier te vinden. Als jouw P2B-F het juiste PCBA nummer heeft (staat wel uitgelegd hoe die is te vinden op jouw bord, don't panic :+ ) kun je er gerust een P!!!800E op prikken :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Je P2B-F heeft een Slot 1, dus je hebt een Slot 1 processor nodig. Socket 370 is een socket a la P4 of P1 (een vierkantje ipv een langwerpig slot). Of je P2B-F een P3 800 aan kan... check de Asus site. In de PW staat iig een PIII 750 als Slot 1 processor...

<edit>
Vircoulon moest maar eens wat sneller leren typen ;)
</edit>

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 22:28:
Je P2B-F heeft een Slot 1, dus je hebt een Slot 1 processor nodig. Socket 370 is een socket a la P4 of P1 (een vierkantje ipv een langwerpig slot). Of je P2B-F een P3 800 aan kan... check de Asus site. In de PW staat iig een PIII 750 als Slot 1 processor...

<edit>
Vircoulon moest maar eens wat sneller leren typen ;)
</edit>
MM, ik zag dus zoals hierboven genoemd staat nog een topic onder mij draaien met zo'n vraag: ik snap er alleen erug weinig van...
Over Slot 1: heb wel zoiets gelezen in mijn boekje.. zou zeker kunnen. Als ik een P3 koop, kan er dan zowel een 100 mHZ als een 133 mHZ in? En hoe zit het met converters ofzo wat ik lees in andere topic: is dit nodig??
Als iemand mij zou verder helpen: hier is beschrijving van mijn moederbord: zelf kom ik in de technische details erweinig uit..
En kan je aan jumpersets zien hoeveel er in kan? Heb ik eens gehoord van iemand bij mij op school...

http://www.asus.com.tw/mb/archives/mbp2b-f.zip

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 13:03
Het probleem met Slot 1 processoren is dat ze moeilijk te vinden zijn, en asociaal duur.
Dat is de reden dat op de HCC m'n P2b-f met een PIII 450 wordt vervangen door een MSI 845PE Max2-Fir en een Intel Pentium IV 2,4 GHz :*) . Ik wou eerst ook een upgrade doen naar een Celeron 1 GHz, maar heb toch maar ff rete snel wat gespaard. Ik kan me best voorstellen dat je je p2b-f niet kwijt wil.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat net nogmaals op internet te zoeken en kwam bij deze processor (ook in de pricewatch van Tweakers.net hiero):

Intel Pentium III 850E (FC-PGA, 100MHz, Tray)

Zou deze moeten werken op mijn moederbord??
Toch nog vraagjes na lezen ander topic en internetsites:
- Wat is Tray??
- Wat houdt die E achter 850 in??

Verwijderd

Topicstarter
En nog een laatste vraagje:

Op mijn moederbord moet dus een slot 1:
kun je met een converter deze naar Socket 370 omzetten?? -->
Processoren Intel Pentium 3, Socket 370 FCPGA

Verwijderd

Tray vs. Boxed... Tray is zonder koeler
De E staat voor enhanced geloof ik, betekend een FSB van 133MHz...

De P2B-F (BX chipset) kan standaard een FSB van 100MHz aan, dus geen 133MHz....

De link van Tweakertje levert BTW al de nodige info op... :X

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 23:06:
Tray vs. Boxed... Tray is zonder koeler
De E staat voor enhanced geloof ik, cache draait op een hogere snelheid geloof ik... Maar maakt niet uit want FC-PGA is een socket processor en geen Slot. Volgens mij kan de P2B-F (BX chipset) standaard een FSB van 100MHz aan, dus geen 133MHz....
Dus als ik het goed begrijp moet ik dus op zoek gaan naar P3 FSB 100 MHz en geen P3 FC-PGA???
Als dit klopt: Zijn deze P3 FSB 100 MHz nog te krijgen?? (Ben misschien nog op HCC beurs, zouden ze hier nog te krijgen zijn?, niet meer dan 110 Euro ofzo??)

Enuh over koeler: kan die van mijn P2 400 erop of moet ik een andere hebben? Of zit er al een bij een P3 als ik die koop?

Verwijderd

Yep... je moet een Slot 1 P3 hebben met een FSB van 100MHz. In de pricewatch staat nog wel wat leuks, anders inderdaad de HCC, Vraag&Aanbod op Tweakers, de diverse verkoopsites a la eBay of ff een belletje naar CTW oid om te vragen of ze die nog ergens tegen komen...

Je P2400 koeler kun je imho gebruiken, ik geloof niet dat die PIII nu zo heel veel warmer werd...

<edit>
En ja... je kunt een slot 1 -> socket 370 convertor kopen... zie www.powerleap.com.. zoals ook hier boven is aangegeven :X
</edit>

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 23:02:
Ik zat net nogmaals op internet te zoeken en kwam bij deze processor (ook in de pricewatch van Tweakers.net hiero):

Intel Pentium III 850E (FC-PGA, 100MHz, Tray)

Zou deze moeten werken op mijn moederbord??
Toch nog vraagjes na lezen ander topic en internetsites:
- Wat is Tray??
- Wat houdt die E achter 850 in??
De E houdt in: 100 MHz FSB, Coppermine core

De CPU's op 133 MHz FSB hebben nog een B erachter staan. De 850 MHz versie geeft het alleen met 100 MHz FSB, dus daarmee zit je altijd safe.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
koeler moet je waarschijnlijk ook nieuw kopen, want p2 is SECC1 (eenofander kliksysteem) en p3 is SECC2 (4 gaatjes in de CPU package waar 4 pinnetjes doorheen moeten)
als je nu een FCPGA processor koopt met converter moet je zowieso een nieuwe koeler

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Pagina: 1