Toon posts:

flash actionscript streaming mp3 player

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben een streaming mp3 player aan het maken in flash. Haal via mysql en php de naam en titel van mp3 binnen. Dat past ie via een string. Dus ik heb De naam van de mp3 en een titel hoe het nummer heet.

Nu wil ik een streaming mp3 player maken die dus een playlist maakt met daaraan gekoppeld het mp3tje. Nu ben ik wel een beetje bekend met actionscript, maar misschien dat jij wat goede resources voor mij weet op het www. Het gaat mij er vooral om dat ik dus objecten aan de hand van die string aanmaak en dat ie ze dan met een loopje allemaal op het scherm zet. Als je adviezen hebt hoe ik dat het beste kan doen, dan hoor ik graag van je,

Alvast vriendelijk bedankt !

Arnaud

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 20:41
Ik ben niet erg bekend met flash MX, maar wel met 5.
Ik heb wel ooit een mp3speler gemaakt met behulp van swf jes die worden ingeladen.

Als je swiftmp3 gebruikt(meerdere topics over geweest), kun je makkelijk een mp3 omzetten in een swf. Deze swf bevat dan de mp3, en variables met de titel, artiest en album. Het mooiste is nog wel dat er meteen (ik meen) 18 vars meegegeven worden die het spectrum voorstellen.
dit prog kun je ook serverside draaien btw...
zie http://student-kmt.hku.nl/~sander22/matthijs/mp3player.html voor een voorbeeldje.

Het menuutje waar de titels van de nummers instaat, wordt dynamisch gegenereerd aan de hand van een textfile...maar dat zou net zo goed een php kunnen zijn.

voorbeeldje van het menu:
actionscript:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
onClipEvent (load) {
    // het binnenhalen van de variables vanuit de text file
    loadVariablesNum ("./jephp.php", 0, "POST");
}
onClipEvent (enterFrame) {
    // een array aanmaken voor de submenus
    items = new Array();
    // ervoor zorgen dat er net zoveel buttons in het menu zijn als dat er nummers zijn
    for (i=1; i<_root.aantalnrs; i++) {
        duplicateMovieClip (_root.dropmenu.item0, "item"+i, i);
        // hernoemt de menuitems
        items[i] = eval("item"+i);
        // zet elk menu item lager neer dan de vorige
        items[i]._y = items[i-1]._y+15;
        // de juiste naam in de menuitems zetten.
        items[i].song = eval("_root.song"+(i));
    }
}

De variables "aantalnummers" en "song" haalt ie dus uit die php file.

succes ermee.. als het niet duidelijk is, kan ik wel de fla online zetten.
Maar op deze manier zou je in ieder geval moeten kunnen verzinnen hoe je een playlist maakt..

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Hier arnaud nog ff. In flash MX heb je de mogelijkheid. ome een mp3 te streamen.
dus vraag me af, of iemand daar ook ervaring mee heeft ?

Verwijderd

jazeker wel; kijk in de actionscript dictionary, daar staat een simpel voorbeeld hoe dat moet! Misschien leuk om naar swiftMP3 te gaan kijken ...

Verwijderd

Topicstarter
voor alle duidelijkheid nog even:
ik heb meer dan duizend mp3's. aande hand van de dir naam en de daarinstannde tracks moet ie dus gaan streamen. hij moet dus automatisch een playlist aanmaken en als je daar dan op klikt moet ie gaan spelen.

ok, ik hoor het wel,

arnaud

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 08:01

KMK

code:
1
2
3
4
5