Ik heb verscheidene handleidingen gelezen....alles goed aangesloten. Nu wil ik pc opstarten maar hij doet helemaal niks. Kan het zijn dat de power ON/OFF led niet goed zit....heb nl alle mogelijkheden geprobeerd...
ik ga ervan uit dat het een ATX kast is... Dan moet er ook een connector zijn die een naam heeft als Power switch / ATX SW / ...Siccema schreef op 20 November 2002 @ 21:58:
Ik heb verscheidene handleidingen gelezen....alles goed aangesloten. Nu wil ik pc opstarten maar hij doet helemaal niks. Kan het zijn dat de power ON/OFF led niet goed zit....heb nl alle mogelijkheden geprobeerd...
[grapjas mode]
dat zijn dus 2 mogelijkheden ........Kan het zijn dat de power ON/OFF led niet goed zit....heb nl alle mogelijkheden geprobeerd...
[/grapjas mode]
Launching containers into space
Nou als je alleen de LED aansluit en de power knop zelf niet, ja dan werkt de knop niet he.Siccema schreef op 20 november 2002 @ 21:58:
Staat de clear jumper toevallig niet per ongeluk in de clear cmos positie? Want dan zie je ook geen effect als je knop indrukt.
O ja, geassembleerd lijkt me beter.
Verwijderd
Wat je kan doen om te kijken of je mobo niet doa is hetvolgende:
let wel kan fataal zijn
Trek alle led's los en pak een kruiskop. Kijk in je manual waar ongeveer de power_sw zit om vervolgens rustig 2 voor 2 pinnetjes af te gaan. Als de pc spontaan aan gaat dan weet je waar je de ledjes moet aansluiten. Als alle lichten uitvallen in je huis dan kun je nieuwe stoppen gaan kopen en een moederbord.
let wel deze methode werkt maar niet meer dan 2 pinnetjes tegelijk
let wel kan fataal zijn
Trek alle led's los en pak een kruiskop. Kijk in je manual waar ongeveer de power_sw zit om vervolgens rustig 2 voor 2 pinnetjes af te gaan. Als de pc spontaan aan gaat dan weet je waar je de ledjes moet aansluiten. Als alle lichten uitvallen in je huis dan kun je nieuwe stoppen gaan kopen en een moederbord.
Verwijderd
Ik zou even je moederbord boekje nakijken, wel zo hendig. Kan zijn dat de koppeling in de knop kapot is. Maar kijk eerst even in je boekje.
Heb je nie het moederbord op de kast gemonteerd. Dan krijg je kortsluiting
humm ik weet niet so solid klinkt niet echt als bevordelijk voor je mobo
Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.
ik had een keer een mobo waarbij het verkeerd in het boekje stond aangegeven wat de poweswitch moest zijn.
op het mobo stond het er gelukkig in het klein wel goed bij.
op het mobo stond het er gelukkig in het klein wel goed bij.
Ik heb het al voor elkaar.....power switch zat verkeerd....
iig bedankt
iig bedankt
Ik had boekje wel doorgelezen maar zat me blind te staren op verkeerde snoertje
Maar ja je weet hoe het is.....hij MOET zo snel mogelijk draaien
Maar ja je weet hoe het is.....hij MOET zo snel mogelijk draaien
Verwijderd
bullshit, je kan uberhaupt nooit meer vermogen korstluiten door het aan zetten van een switch (wat die 2 pinnetjes zijn) in een mobo dan er in de voeding zit.Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 22:40:
Wat je kan doen om te kijken of je mobo niet doa is hetvolgende:
let wel kan fataal zijn
kortom 300 watt (met zekeringen) kortsluiten lukt je nooit en geloof me dat je mobo er eerder onder zou lijden zoals je het nu voorstelt.
Pardon, oplossing is al gevonden! Domme ik
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2002 03:58 . Reden: probleem is al gevonden :( ]
Pagina: 1