Na installatie Messenger 5.0 blijft oude in taakbalk. Wat nu

Pagina: 1
Acties:

• Hofmeester_abc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:33
De topicnaam zegt het al: installeer ik die nieuwe MS Messenger 5.0, blijft mijn oude in de taakbalk. Het rare is: 5.0 is de actieve, de andere schakelt uit. Hoe kom ik van die oude af? Iemand ook last van gehad?

• Matthijz
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Ja daar heb ik dus ook last van

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 21:48
yep hier hetzelfde probleem. Die 4.x staat ook nie bij software verwijderen ofzo. Denk dat ik die eerst had moeten verwijderen en daarna 5.0 had moeten installeren.

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09-2025
ik ook :-(

Verwijderd

Je kunt in de opties van de oude messenger instellen dat ie niet tegelijk met windows wordt geboot. Maar dankzij de hebzucht van Microsoft kun je het progje niet de-installeren zoals in ME.

Oja en via msconfig kun je de oude messenger als het goed is ook uitzetten

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2002 21:49 . Reden: toevoeging ]

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Start->Uitvoeren->RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
met deze regel haal je je oude MSN 4.# volledig uit je systeem, dus dan hou je alleen maar 5.0 over, dit is gewoon de ideale oplossing, dus ook geen geouwehoer meer met Outlook die MSN 4.# probeert te laden automatisch (wat je wel meestal houd als je alleen MSN4.# uitschakeld in msconfig) etc.

--

• Hofmeester_abc
Potattox, heel erg bedankt voor de suggestie. Maar ik snap 't niet helmaal, wat tik ik nu wanneer in de runbalk? Alles achter elkaar? Sorry, ben maar een amateurtweakertje...............

• Termi
  • Laatst online: 07:14
Hofmeester_abc schreef op 20 November 2002 @ 21:56:
Potattox, heel erg bedankt voor de suggestie. Maar ik snap 't niet helmaal, wat tik ik nu wanneer in de runbalk? Alles achter elkaar? Sorry, ben maar een amateurtweakertje...............
Dit tik je in start => Uitvoeren => "RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove"

Haakjes weghalen :).

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Precies :) Termi thx voor de betere uitleg ;)

--

• Hofmeester_abc
Mijn dank is HEEL erg groot! Dit werkt super! Spread the word!~

:) :) :) :) :) :)

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 15:20

sds

Als het hier om windows XP gaat dan klopt die melding van "er is een nieuwe versie beschikbaar" niet. Als je die "nieuwe" versie installeert krijg je MSN Messenger 5.0 en die vervangt Windows Messenger niet waardoor je ze allebei in je systeem krijgt, de laatste Windows Messenger is nog steeds 4.7. Niet dat er veel verschil tussen zit maar het zijn toch echt twee verschillende applicaties.

Verwijderd

idd en dat had ik aangekaart in het grote MSN messenger topic + screenie

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

In de microsoft API Reference van * Messenger staat:
Important! MSN Messenger 5.0 does not support the APIs ...knip... when it
is installed on Windows XP. If you are using Windows XP and would
like to use these APIs, you will need to use them with the Windows
Messenger (4.7) client.
Als je alleen 5.0 hebt in XP mis je waarschijnlijk dus wat (nutteloze) functionaliteit :)

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 10:26

jbr

Right back @ ya

De ene versie is Windows Messenger 4.7, de andere versie is MSN Messenger 5.0.
Die "nutteloze" functionaliteit is dus bijvoorbeeld "hulp op afstand" (remote
assistance). Kan soms dus nog wel eens handig zijn.

Hier staan enkele handige stappen als je een of beide messengers wilt draaien:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;330117

Beter dan helemaal verwijderen is (in mijn geval zeker) om naar Uitvoeren (Run) te gaan in het startmenu en "gpedit.msc" te draaien.
Hierna naar Computer Configuration - Administrative Templates - Windows Messenger te gaan.
Hier staat een optie "Do not allow Windows Messenger to be run". Deze moet je vervolgens op Enabled zetten.
De optie "Do not automatically start Windows Messenger initially" ook op Enabled zetten et voila.. :)

[ Voor 40% gewijzigd door jbr op 08-04-2003 20:25 ]

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• Thunde®
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 20:05

Thunde®

Don't Worry :)

je kunt hem ook verwijderen met Xp-Antispy (www.xp-antispy.de )

Mijn spec's | Modelbouwforum

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 18:40

Spacecowboy

XBL: Biggmans

_PoTaToX_ schreef op 20 november 2002 @ 21:51:
Start->Uitvoeren->RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
met deze regel haal je je oude MSN 4.# volledig uit je systeem, dus dan hou je alleen maar 5.0 over, dit is gewoon de ideale oplossing, dus ook geen geouwehoer meer met Outlook die MSN 4.# probeert te laden automatisch (wat je wel meestal houd als je alleen MSN4.# uitschakeld in msconfig) etc.
Give da man a lintje!! Thnx

HENG HENG

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:19
gewoon het mapje Windows Messenger uit je Program Files verwijderen.

en in Outlook bij Opties, het vinkje weghalen bij Automatisch aanmelden bij Windows Messenger

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Je kan het beste naar %windir%\inf\sysoc.inf gaan en erin zie je allemaal dingen staan!!

ergens staat als het goed is msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7
daar haal je hide, weg en dan zie je MSN in de software gedeelte (weet niet meer of het bij software was of windows onderdelen verwijderen maar ik dacht windows onderdelen verwijderen!) Dus kun je hem verwijderen en voor als je hem toch later weer wilt installeren kun je het dus gewoon via wondows onderdelen verwijderen en toevoegen weer installeren! Bij Xp home staat hij eral standaard d8 ik maar bij Prof niet!
Pagina: 1