Toon posts:

Abit Kt7 Raid + Plextor W1210TA = :*(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK heb dus abit kt7-raid met bovengenoemde plextor , burnen doet ie als een idioot ... :)
alleen als ik een image wil inlezen met clone cd , zodat ik mijn origineel cd'tje niet hoef te beschadigen , dan gaat dat met de plex heel traag al staat ie wel genoemd als subchanneldata ondersteunend ....
ik weet dat er problemen waren met bepaalde batch plextors maar de mijne is uit de batch die juist wel zou moeten werken , bovendien leest hij dus wel in alleen ellendig traag , 30 min over cd'tje ..... dus ik denk misschien is deze plex gaar , dus ik bestel een Toshiba cd-rom speler , deze zijn het beste voor CCD ... maar als ik met die probeer in te lezen , heb ik hetzelfde probleem !!!! hij leest wel in ( geen errors ) maar deze lijkt het nog trager te doen dan de plextor terwijl ie zo hoog aangeschreven staat in de harware requirements .... ik denk dus dat het aan het moederbord ligt of een of andere driver voor de ide kanalen ......
heb de 4 in 1 geistalleerd + de via.inf driver dus ik snap er geen hout van , maar meen me wel te herinneren dat ik hier op GoT had gelezen dat de 4 in 1 voor de kt7 niet geschikt waren oid en dat je aparte drivers nodig hebt ? of sterker nog moet ik de via busmaster drivers juist uninstallen ?? ga dat maar eens proberen trouwens ......

help me ! plse |:(

Verwijderd

Topicstarter
ik snap er geen reet van Onder win Me zouden de via ide bussen al goed moeten werken maar heb toch maar handmatig via drivers geinstalled , zelfde probleem weer , alleen denk ik nu ik laat m ff pruttelen , na 3 minuten sloom gedoe lijkt het ding wakker te worden en begint op op 48 speed in te lezen wat ie ook hoort te doen , maar af en toe stopt ie nog ff ( down/up spinnen en gaat ie verder ) de plextor had dit trouwens ook al een keer ..... volgens mij zijn die controllers verrot .. maar is dit exemplarisch of hebben meerdere mensen hier last van :?

Heb nog wel een theorietje hij moet aan het begin van de cd's de beveiliging inlezen wat ie niet snel kan en later gaat het steeds sneller als ie dat gehad heeft ?

Verwijderd

Geen vreemde zaak, Donkere man. Ik heb ook een toshiba en die doet er ook errug lang over...branden is idd altijd sneller. :)

Niks kapot.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 13:21
probeer het eens met fast error correction.
mijn asus 50x doet over een safedisc ceedeetje zo'n 3-4h

Verwijderd

Topicstarter
ok da's dan misschien wel ok .... maar ik heb ook een hp brander en als ik die subchannel data laat lezen op een A7V
dan doet ie het gelijk voluit op 24 x wat ook zijn max. is .... en hapert NOOIT ..

zou het dan toch aan de kt7 liggen ? hebben jullie ook kt7's die hier gepost hebben ?
bvd

Verwijderd

Bij mij duurt het maken van een image van F1-2000 meer dan 2,5 uur, waarna die in 6 minuten is gefikt.

Sommige cd's schijnen erg langzaam te gaan met cloneCD, ga gewoon lekker slapen, en de volgende dag staan er twee laatjes open!
Pagina: 1