Sony TV pakt apparatuur niet goed?

Pagina: 1
Acties:

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
(Ik heb een Omega-search gedaan zonder resultaat)
Wij hebben een Sony 4:3-tv van nu een paar jaar oud, maar sinds kort hebben we een DVD-speler en een probleem ontdekt: de SCART-ingang werkt niet goed! Als ik naar een zender kijk en ik ram op het AV-knopje dan switcht ie keurig naar de scart-ingang en krijg ik het scherm van de DVD-speler maar het beeld van de zender waar ik naar keek blijft er doorheen schijnen. Het duurde even voor ik door had wat die storing nou was (tot ik het RTL5 logo duidelijk kon onderscheiden dat over mn scherm heendanste), maar het is heel hinderlijk!
Door de TV eerst op kanaal 0 te zetten, werkt het ook niet: kanaal 0 is een niet ingestelde zender die dus automatisch zwart wordt, maar de sneeuw komt er dus ook gewoon doorheen zodra je naar scart switcht. Voorlangs via de composiet-aansluiting aansluiten is lelijk, maar hielp ook niet. Wat moet ik doen? Garantie zal inmiddels ongetwijfeld verlopen zijn. Ik hoop er eigenlijk op dat het iets simpels is zoals ff een draadje solderen in de scart-kabel ofzo. Enig idee, iemand?

Verwijderd

Leuk probleem , dit zijn de echte.
Is dat beeld dan in freeze wat er doorheen komt?
Geef even het type nummer van die sony tv dan post ik ff ergens dit probleem.

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 08:12

FuzzyFocus

May the thong be with you...

Kijk eens bij de metalen afscherming van de Scart aansluiting. Volgens mij is het 'blik', dat met platte lippen op de print is gesoldeerd, een beetje los. Even opnieuw solderen en hij doet het weer. Echt een Sony probleem, die hebben wel vaker slechte solderingen (na een aantal jaren).

• m-m
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 23:54:
Leuk probleem , dit zijn de echte.
Is dat beeld dan in freeze wat er doorheen komt?
Geef even het type nummer van die sony tv dan post ik ff ergens dit probleem.
Het beeld beweegt vertikaal en horizontaal heen en weer, typenummer zal ik vanmiddag even opzoeken, ik moet nu haasten want ik ben een beetje te laat :P

En @ de tip hierboven: dan moet ik dus de TV openschroeven enzo, daar ben ik lichtelijk huiverig mee, ten eerste vanuit de veiligheid en ten tweede vanuit een eventueel warranty-void-probleem ofzo. Ik moet iig maar eens uitzoeken hoeveel garantie Sony geeft en of we die papieren nog hebben.

Verwijderd

vraagje gebruik je op die TV nog andere scartaansluitingen, is je video mischien ook via scart aangesloten?
een mogenlijk is dat de scartaansluiting voor een decoder gebruikt en er daarom op de output(van TV) ook een signaal staat

voor de waarranty void, hoeveel jaar garantie geeft Sony dan? want je zegt dat het beestje een paar jaar oud is

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
gewoon je antenne eruit halen wellicht? verder is het bekend dat sommige modellen van sony een enorm slecht scart-constructie achterop hebben (ik heb ook eentje van 55cm met hetzelfde probleem) de oplossing die ik heb is een scart-verdeeldoos die standaard aangesloten is waardoor die stekker op de tv niet zoveel te lijden heeft. heb je al een andere kabel gebruikt (zowel scart als coax) want de afscherming kan ook slecht zijn.

• m-m
  • Niet online
BuG2FiX schreef op 21 november 2002 @ 11:34:
gewoon je antenne eruit halen wellicht? verder is het bekend dat sommige modellen van sony een enorm slecht scart-constructie achterop hebben (ik heb ook eentje van 55cm met hetzelfde probleem) de oplossing die ik heb is een scart-verdeeldoos die standaard aangesloten is waardoor die stekker op de tv niet zoveel te lijden heeft. heb je al een andere kabel gebruikt (zowel scart als coax) want de afscherming kan ook slecht zijn.
antenne eruit werkt niet: da's hetzelfde effect als de TV op 0 zetten, de static van geen ontvangst-hebben komt er dan door. Minder hinderlijk, maar nog steeds lelijk.
Aan de kabels ligt het niet, heb 3 scartkabels geprobeerd..

Het betreft een Sony KV21T1D trinitron, gemaakt in het zonnige Spanje volgens t label @ de achterkant.

[ Voor 7% gewijzigd door m-m op 21-11-2002 19:52 ]

Verwijderd

Oke ik zal even ergens een post doen en heb dan waarschijnlijk binnen een dag het antwoord.

Verwijderd

Probeer eens de TV handmatig op de desbetreffende scart of AV
ingang te krijgen. Wat zie je dan?

• m-m
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 21:40:
Probeer eens de TV handmatig op de desbetreffende scart of AV
ingang te krijgen. Wat zie je dan?
hoe bedoel je dat? Met de afstandsbediening erop zetten? Dat deed ik al gewoon, maar dat maakt dus geen verschil. Als ie met de afstandsbediening op scart gaat, of automatisch door de DVD, in beide gevallen krijg ik gewoon dat probleem. Of is er nog een 3e manier?

Verwijderd

Door een knop op de tv zelf.

• m-m
  • Niet online
knopje op de TV mocht ook helaas niet baten :/

Verwijderd

Oke , ik wacht nog even op een reply op mijn post ergens anders.
Ik ken trouwens nog iemand met dit probleem dus ik wil het zelf graag ook ff weten.
Je zou in de tussen tijd een het volgende moeten proberen.
Meet even of er contact is tussen pootje 21 (schield) en pootje 4 of 5 van de scart.
Dus de ene kant in de tv en de andere kant van de scart even meten( tv uit)
Dit moet laagohmig zijn ( 2 ohm -scart lengte afhankelijk)
Mocht dit niet zo zijn dan moet je een draadje solderen tussen die twee.
Die kant van de scart dan in de tv stoppen.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Als je nu ipv de DVD speler een anders SCART apparaat aansluit (camera oid) doet ie dan ook zo?

PS. Heb je ook gewoon een gele AV ingang :? zo ja, hoe reageert ie daarop ?

• m-m
  • Niet online
Fairy schreef op 23 November 2002 @ 13:57:
Als je nu ipv de DVD speler een anders SCART apparaat aansluit (camera oid) doet ie dan ook zo?

PS. Heb je ook gewoon een gele AV ingang :? zo ja, hoe reageert ie daarop ?
VCR heeft gewoon t zelfde probleem, en die gele ingang (composite) heb ik al geprobeerd, zie eerste post...

Volgens mij werkt de TV zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    (Antenne-aansluiting)                  (SCART-ingang)
                  |   RF                                              |
                  |                                                     |  Composiet
           (Tuner)                                                  |
                  |  Composiet                                  |
                  |__________   _______________|
                             (schakelaartje)
                                       |
                                       |
                                  (Beeldbuismeuk)

en dan zit t probleem dus waarsch in dat schakelaartje, als ie naar de feed van de scart-poort switcht, blijft ie een beetje contact maken met de lijn die uit de tuner komt. Dat lijkt me dus eigenlijk vrij lastig op te lossen :/

Verwijderd

Gebruik je nu van die waardeloze scart/ tulp verloopjes?

• m-m
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 17:24:
Gebruik je nu van die waardeloze scart/ tulp verloopjes?
Nee, er zit gewoon een goede scart-kabel tussen DVD-speler en TV. Ook niet te lang ofzo.

Verwijderd

Had je al gemeten?
Meet even of er contact is tussen pootje 21 (schield) en pootje 4 of 5 van de scart.
Dus de ene kant in de tv en de andere kant van de scart even meten( tv uit)

• m-m
  • Niet online
:'(
die verdoemde multimeter is schtuk :/
Maaruh, nog een symptoon dat ik ontdekte gister: ik had laptopje via tv-out (s-video) op de scartpoort om een divxje te kijken. ook storing erdoor. Maar toen ik zapte tussen gewone zenders om van kanaal te wisselen zag ik het beeld van de tv-out in 't rood over t scherm dansen tussen de zenders door. Brak, brak, brakkerdebrak.

• Drag0nsden
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08 22:59

Drag0nsden

To GoT, or not to GoT...

Heeeeeee dit heb ik ook. Het valt vooral erg op bij animatiefilms, en op momenten dat je grote, effen vlakken in beeld hebt. Ik deed effe een search en kwam dit topic en nog een hoop andere tegen. En het viel me op dat de mensen met dit probleem allemaal een Sony hebben.

In mijn geval werkte alles prima, tot ik mijn DVD en VCR wat verder van mijn TV moest plaatsen, en dus 5 meter kabels kocht. De oude kabels waren ook "goedkope" hakkie-takkie kabels, maar dan kort, en daar had ik geen probs mee. Het maakt idd niet uit welk apparaat (DVD of VCR) je op welke aansluiting zet, en zelfs overschakelen naar RGB of S-VIDEO helpt niet. De storing zit dan op de ground? Want zowel COMP., S-VIDEO als RGB wordt verstoord.

Is het dus nu zo dat die Sony's gewoon brak zijn, en er dus een TV signaal naar de SCART lekt, maar dat goede(dure?) SCART kabels het probleem "wegfilteren" en slechte niet? Of dat goedkope kabels eventueel met een extra soldeerwerkje zijn aan te passen? Dichterbij plaatsen van mijn apparatuur is in mijn geval geen optie, en ik koop liever niet weer twee nieuwe dure kabels van 5 meter. Ik bibber al bij de gedachte van wat die dingen zouden kunnen kosten.

Is het uitgaande beeldsignaal van die dingen niet gewoon uit te schakelen?

Heb jij BTW ook dat als je TV aanstaat, op TV, en je zet je DVD (of VCR) aan, dat hij dan wel autom. naar de bijbehorende SCART schakelt, maar dan op composiet-modus, en niet RGB of S-VIDEO? Hierbij neem ik overigens zonder verdere kennis van de gebruikte symbolen (heb geen manual) aan dat het vierkantje met drie puntjes erboven van AV1 RGB betekent, en het vierkantje met een S erin van AV2 S-VIDEO betekent. Zou dit in te stellen zijn?

• m-m
  • Niet online
Drag0nsden schreef op 26 November 2002 @ 12:48:
Heeeeeee dit heb ik ook. Het valt vooral erg op bij animatiefilms, en op momenten dat je grote, effen vlakken in beeld hebt. Ik deed effe een search en kwam dit topic en nog een hoop andere tegen. En het viel me op dat de mensen met dit probleem allemaal een Sony hebben.
idd vooral goed te zien in effen vlakken, zoals het menu van de dvd-speler...
In mijn geval werkte alles prima, tot ik mijn DVD en VCR wat verder van mijn TV moest plaatsen, en dus 5 meter kabels kocht. De oude kabels waren ook "goedkope" hakkie-takkie kabels, maar dan kort, en daar had ik geen probs mee. Het maakt idd niet uit welk apparaat (DVD of VCR) je op welke aansluiting zet, en zelfs overschakelen naar RGB of S-VIDEO helpt niet. De storing zit dan op de ground? Want zowel COMP., S-VIDEO als RGB wordt verstoord.
RGB ondersteunt mijn TV niet lekker, de kleuren zijn dan erg lelijk, dus daar heb ik niet lang naar gekeken, t probleem is er iig idd bij zowel composiet als s-video. Ik heb een hele korte SCART gebruikt en een vrij lange, beide niet bijzonder duur, maar ook geen 5€-kabels.
Is het dus nu zo dat die Sony's gewoon brak zijn, en er dus een TV signaal naar de SCART lekt, maar dat goede(dure?) SCART kabels het probleem "wegfilteren" en slechte niet? Of dat goedkope kabels eventueel met een extra soldeerwerkje zijn aan te passen? Dichterbij plaatsen van mijn apparatuur is in mijn geval geen optie, en ik koop liever niet weer twee nieuwe dure kabels van 5 meter. Ik bibber al bij de gedachte van wat die dingen zouden kunnen kosten.
ik hoop idd ook dat het met een simpel soldeertruukje in de scartkabel op te lossen valt.. maar ik denk dat het toch echt IN de TV zit :/
Heb jij BTW ook dat als je TV aanstaat, op TV, en je zet je DVD (of VCR) aan, dat hij dan wel autom. naar de bijbehorende SCART schakelt, maar dan op composiet-modus, en niet RGB of S-VIDEO? Hierbij neem ik overigens zonder verdere kennis van de gebruikte symbolen (heb geen manual) aan dat het vierkantje met drie puntjes erboven van AV1 RGB betekent, en het vierkantje met een S erin van AV2 S-VIDEO betekent. Zou dit in te stellen zijn?
Deze TV laat niet zien wat voor signaal die krijgt, maar switcht wel keurig naar SCART.

Maar goed, het is dus blijkbaar een vaker voorkomend probleem, en ik maar denken dat Sony wel een redelijk kwaliteitsmerk was.........
Pagina: 1