Ik wil een video signaal splitsen. Dus 1 videosignaal dat ik aan 2 apparaten hang. Geeft dit problemen? Je gaat namelijk 2 afsluitweerstanden van 75 ohm parallel zetten. Bij audio geeft dit geen problemen vanwege de vrij hoge ingangs impedantie van een audio ingang.
Het is toch geen coax-kabel-netwerk waar het video signaal over gaat?
De weerstand van de kabel zelf is 75 ohm. Er is niet nog is een extra afsluit weerstand. Het signaal wordt wel verdeeld over de twee apparaten (TVs?) al naar gelang hun impedantie. Dus best kans op wat ruis, maar als het bronsignaal goed is moet het best kunnen.
De weerstand van de kabel zelf is 75 ohm. Er is niet nog is een extra afsluit weerstand. Het signaal wordt wel verdeeld over de twee apparaten (TVs?) al naar gelang hun impedantie. Dus best kans op wat ruis, maar als het bronsignaal goed is moet het best kunnen.
geen zin zonder onzin
Verwijderd
"De weerstand van de kabel zelf is 75 ohm. Er is niet nog is een extra afsluit weerstand. "
de weerstand is niet 75ohm maar de impedantie, en de afsluit weerstand zit normaliter in je tv/video ingebouwd.
om een 75ohm kabel netje te splitsen kun je het beste een goede splitter kopen (met blikken behuizing) , hierzit een spoeltje en wat weerstanden in de alles weer rechttrekken (zodat het een beetje hoogfrequent verantwoord is gesplits en je geen last krijgt van reflecties wat resulteerd in schuin lijnen door je beeld heen)
de weerstand is niet 75ohm maar de impedantie, en de afsluit weerstand zit normaliter in je tv/video ingebouwd.
om een 75ohm kabel netje te splitsen kun je het beste een goede splitter kopen (met blikken behuizing) , hierzit een spoeltje en wat weerstanden in de alles weer rechttrekken (zodat het een beetje hoogfrequent verantwoord is gesplits en je geen last krijgt van reflecties wat resulteerd in schuin lijnen door je beeld heen)
Ik had het ook over de afsluitweerstand die in de video tv etc. zit. En als je het nou helemaal goed wil zeggen dan heb je het over de karakteristieke impedantie van een kabel. En die is 75 ohm(in het geval van video), tenminste bij coax kabel. Normaal wordt voor het video signaal niet eens coax gebruikt.
Voor alle duidelijkheid, ik heb het over een compsite video signaal.
Voor alle duidelijkheid, ik heb het over een compsite video signaal.
Verwijderd
ik heb zelf ook mijn pc via composite op 2 tv's aangesloten, gewoon door een heel eenvoudig splittertje. is niet veel mindere kwaliteit dan gewoon 1 tv.
Verwijderd
Give it a try zou ik zeggen... Ik weet dat het met S-video mogelijk is.. met composite zal dan toch ook wel moeten lukken? Het ergste dat er kan gebeuren is dat je storing krijgt.. maar je blaast heus niks op ofzo....
Verwijderd
Kun je niet gewoon doorlussen ???
En anders... mocht je nog een oude videorecorder hebben staan met 2 scarts ...
En anders... mocht je nog een oude videorecorder hebben staan met 2 scarts ...
Thuis getest:
DVD speler met composite signaal uit.
LCD TFT scherm eraan gekoppeld en TV eraan gehangen. Allebij aangezet en het beeld zag er goed uit.
Gewoon een audio splitter gebruikt van 1x tulp naar 2x tulp.
Dus: het kan!!
LCD TFT scherm eraan gekoppeld en TV eraan gehangen. Allebij aangezet en het beeld zag er goed uit.
Verwijderd
jaja atmoz natuurlijk kan het, heb ik net ook al gezegdatmoz schreef op 21 November 2002 @ 09:58:
Thuis getest:
pcies ..... het enige wat "kan" gebeuren is dat je beeld ietsies donkerder wordt.atmoz schreef op 21 november 2002 @ 09:58:
Thuis getest:
meestal niet ..... das alles
(ook hier werkt het perfect .. naar tv en beamer
[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 21-11-2002 23:28 ]
Pagina: 1