Toon posts:

Welke TV kaart moet ik kopen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 522 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil.......

* tv kijken op mijn computer
* teletext functie niet nodig
* instelbaar grootte van het tv-venstertje
* opnemen naar harde schijf
* werkend onder XP

Aangezien de search niet goed werkt is het moeilijk om een keuze te maken. Graag zie ik jullie keuze en de bijbehorende motivatie !

En oh ja.....niet te dure kaart natuurlijk (goeie kwaliteit/prijs verhouding)

Verwijderd

Ik heb de Pinnacle studio pctv rave.
Zeer tevreden en zelfs met de laatste update heb je stereo geluid, en goed draaiend onder Win XP met full screen..

• Supern00b
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05-2023
Tja das weer een kwestie van smaak denk ik, maar ik zou zeggen kijk is bij Dynabyte of zo. Terractec - TerraTValue is dan misschien wel iets voor jouw.
Pakweg zo'n 64 Euro.

KeyFeatues : (staat achterkant van de doos)

Televisie aan de PC
Brooktree 878-chipset, compatibel met software andere aanbieders.
SVHS -en Videoingang voor de aansluiting van externe apparatuur
TV-Tuner geschikt voor kabel- en sateliet ontvanger
Multi-zender introductie voor alle zenders
Highspeed videotekst door videotekstbuffer
Opname functie voor afzonderlijke beelden en videosequenties.

Het mooie vind ik wel (tenopzichte van de Pinnacle) dat je kan opnemen in verschillende compressie formaten (zowel voor beeld als geluid) en dat kent de pinnacle niet. En bijvoorbeeld Still Image Capturing heb ik ook nog niet gezien op de TV-Rave van Pinnacle. (kan me vergissen hoewel ik beide kaarten heb)

Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013

Verwijderd

Terratec heeft ook goede kaarten, voor veel minder geld dan pinnacle!

• Supern00b
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 21:00:
Zeer tevreden en zelfs met de laatste update heb je stereo geluid, en goed draaiend onder Win XP met full screen..
Daarmee kan je helaas maar tot 45 min mee opnemen :(

Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013

• Kolonel_E
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 18:19
Winfast Leadtek 2000 XP....ik heb hem zelf niet, maar een vriend van me heeft een al een tijdje op het oog en is er erg enthousiast over(heeft veel reviews gelezen, en topics op GoT gelezen erover), hij gaat hem iig op de hcc kopen....
Je moet zeker even naar die kaart kijken :) ....

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 16:39

GreeTz

took the red pill

Terratec Cinergy 400 -> € 68,- heeft een veelbetere beeldkwaliteit dan alle andere connexiant 878 based tv-kaarten (pinnacle / hauppage ed) alleen biedt deze géén radio.

Ik kan met een duron 800 MHz realtime Divx opnemen bij 480*360 rgb codec en is het uiteraard mogelijk in een instelbaar venster tv te kijken...

Alleen:           DE GROETJES

Verwijderd

dus een terratec is een goedkope voor een redelijk goede kwaliteit!!

en hoezo maar 45min opnemen??????

ben ook wel geintresseerd :D

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Aan de eisen die jij stelt voldoen de goedkoopste kaarten, zoals de Hauppauge WinTV GO en de Pinnacle PC TV rave. Maar als je 10/20 euro meer uitgeeft heb je al een hele mooie Leadtek Winfast 2000XP zoals hierboven word gezegt, die toch iets extra's heeft...
Supern00b schreef op 20 november 2002 @ 21:07:
[...]

Daarmee kan je helaas maar tot 45 min mee opnemen :(
Als je een te kleine harde schijf hebt, en zonder compressie op neemt wel ja :X

They made me do it.

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 16:39

GreeTz

took the red pill

Juist, laatst nog bert visscher opgenomen 2 uurtjes en realtime naar divx laten encoden ;)

Ook bevat ie teletext -in een apart of tv venster, wat jij wilt- en krijg je een licentie voor windvd oid...

Oohja de drivers zijn inmiddels ook goed, dat was op moment van uitgave op de NLe markt nog een beetje een probleem.
Binnenkort komt er ook een Cinergy 600 welke tevens stereo radio aan boord heeft.

beetje een reactie op RimBoeCom ;)

* GreeTz gebruikt dus op moment van schrijven de Terratec Cinergy 400 :D

Alleen:           DE GROETJES

Verwijderd

oooh zo ik snap het!!

maar moet je dan gewoon je tv kabel(coax) in die tv kaart doen??? of anders??

want ik haat dat mijn tv staat altijd achter mij en omdraaien heb ik nooit zin in!!!

is de beeld kwaliteit ook het zelfde???? ik heb TFT neovo 15"

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 08:28
als je de leadtek neemt, zorg dat je een beetje goed signaal heb. hier op zolder is hiet niet om aan te zien terwijl m'n tv het wel gewoon goed doet (ja, heb een versterker er tussen hangen).
verder is het echt een brute kaart. direct naar divx opnemen kan ook in princiepe. er zijn ook veel mpeg2 (dvd) instel mogelijkheden :)

• Drake
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 17:34
Heb een Leadtek Winfast 2000 XP (zoals je ook onder in de specs kunt zien) en hij geeft zeer steady beeld.....zeer gebruiksvriendelijk menu. Afstandsbediening ...... Full screen mode......widescreen etc.....lees maar in de link;
http://www.leadtek.nl/site/nl/pages/mm/tv2000.php of
http://www.leadtek.nl/site/nl/pages/mm/tv2000deluxe.php

Maar wat ik erg relax vind is het direct in Divx formaat opnemen met mpeg3 sound.....scheelt een hoop hdiskruimte.
Daarnaast is tv-kijken op je desktop ook wel leuk..........weer eens wat anders dan zo'n stilstaand desktoppie B)

Systeem Specificaties Workstation Systeem Specificatie Toshiba Portege M200

Verwijderd

hmmmz im very impressed

ik denk dat ik er ook één gaat halen :D

inderdaad wat beter dan een stilstaande beeld als je even niks te doen heb,...tijd om te zappen

• Supern00b
Tom S. schreef op 20 November 2002 @ 21:17:
Aan de eisen die jij stelt voldoen de goedkoopste kaarten, zoals de Hauppauge WinTV GO en de Pinnacle PC TV rave. Maar als je 10/20 euro meer uitgeeft heb je al een hele mooie Leadtek Winfast 2000XP zoals hierboven word gezegt, die toch iets extra's heeft...

[...]

Als je een te kleine harde schijf hebt, en zonder compressie op neemt wel ja :X
80 GB * is groot zat denk ik. Helaas kan ik de doos niet vinden (ligt ergens op zolder)

Als er personen zijn die dan toch langer kunnen opnemen, kunnen ze vast wel verklaren waarom bij video-opname alles grijs is en compressie alleen mogelijk is met MPEG 1 AVI of miro XL ? (MPEG 1 staat standaard altijd en comprimeerd dus sowieso)

* zal dan de standaard map wel niet goed hebben

ps. Zonder compressie gaat sowieso erg hard : 100 Mb is pakweg 30sec. :P

--- Edit ---
Zonder compressie betekent dus avi bij nader inzien

• Supern00b
De volgende zijn dus gepasseerd :

Pinnacle studio pctv rave
Terractec - TerraTValue € 64,-
Winfast Leadtek 2000 XP € 80,- *
Terratec Cinergy 400 € 68,-
Hauppauge WinTV GO

* Lijkt me ook een goeie maar die ken ik niet.

Verwijderd

40GB is dat genoeg voor een uurtje!!

meeste wat ik dan wil opnemen is paar clipjes van tmf, the box etc. en soms even serie's

wat heeft het beste beeld kwaliteit??? van de avi, divx, mpeg2 etc (geen verstand van)

zippen kan toch wel die fragmenten!!!????

Verwijderd

Als je gaat opnemen, dan neem je altijd in raw avi op, dus onbewerkt. Maar ja dan slipt je harde schijf snel vol. Dus moet je comprimeren, daar heb je dus divx en al het spul voor nodig. De compressie kun je wel instellen, maar het is aan te bevelen om gewoon de standaard instellingen te gebruiken.
www.divx.com

• Drake
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 17:34
Ach 40 gig is ruim voldoende !
In divx-formaat is 1 uur opnemen ongeveer 600 mb :-)
In AVI of MPEG moet je geloof ik al gauw richting de 30 mb /minuut = 1800 mb/uur gaan denken !!

Systeem Specificaties Workstation Systeem Specificatie Toshiba Portege M200

Verwijderd

DAAMN!! 1800MB-tjes :S

welke tv kaart neemt dan gelijk op naar divx formaat??

• Supern00b
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 22:02:

Dat zou mien 45 min ook kenne verklaren (op mijn ouwe c-schijf dan) B)
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 22:02:

Volgens Drake3 de : Heb een Leadtek Winfast 2000 XP

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:59

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

En wat voor systeempje heb je daar wel niet voor nodig ? Zal wel niet lukken op mijn P3 550Mhz-je...

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

• 4MULA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12-2023
Kan ik met de Leadtek Winfast 2000 XP pro ook goed opnemen met bijv. mijn digitale video camera? Er zit een svideo uitgang op de camera! Gaat dit lukken?
Wat ik graag wil is de film vervolgens bewerken met leuke openingsbeeldjes etc. en op een videoband/cd wegschrijven (heb tv-out op Geforce3 kaart).
Iemand?

I

• Gardocki
  • Niet online
4MULA schreef op 20 november 2002 @ 23:00:
Kan ik met de Leadtek Winfast 2000 XP pro ook goed opnemen met bijv. mijn digitale video camera? Er zit een svideo uitgang op de camera! Gaat dit lukken?
Wat ik graag wil is de film vervolgens bewerken met leuke openingsbeeldjes etc. en op een videoband/cd wegschrijven (heb tv-out op Geforce3 kaart).
Iemand?
Connectoren

2 F-connectoren voor RF TV en FM signaal ingangen
1 MiniDIN 8-pin connector voor S-Video, stereo audio ingang of Philips camera
1 RCA gele plug voor composiet video ingang
1 Stereo hoofdtelefoon plug voor audio uitgang
1 hoofdtelefoon plug voor I/R sensor
Ja dus.

They made me do it.

Verwijderd

[spuit 11 mode]

Stukje uit de FAQ die ik een tijdje geleden voor JvS heb geschreven (moet nog worden toegevoegd aan de A/V FAQ :P):
1. Wat voor TV/capture kaart moet ik kopen?

"Een gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden." En deze vraag is dus niet zo simpel als hij lijkt. Het hangt er echt vanaf wat je wilt doen. Wil je een kaartje om puur en alleen TV te kijken en desnoods af en toe een videootje te capturen van je TV, of wil je je volledige collectie aan VHS banden digitaliseren? Of misschien wil je zelfs professioneel met video-editing aan de slag. Elke doelgroep heeft zijn eigen range aan goede kaarten.

Voor de eerste groep, het TV kijken en af en toe een screenshotje of videootje grabben, is een simpele TV kaart genoeg. Wil je een echt compacte oplossing, dan kun je de TV in optie van ATI's of NVIDIA's videokaarten gebruiken. De kwaliteit van deze TV-in is vaak echter slecht. Ben je niet veeleisend, dan is dit een interessante optie. Kijk je graag af en toe wat TV, dan zul je liever een iets hogere kwaliteit TV kaart kopen, die niet op je videokaart zit geintegreerd. Dan is een TV kaart gebaseerd op de Brooktree (bt878/bt848), Philips (saa7134) of Connexant (cx23880) chipsets (note: voor Linux zijn nog geen Connexant drivers beschikbaar).

De meeste oudere TV kaarten zijn gebaseerd op de Brooktree chipset. De kwaliteit hiervan is middelmatig. TV kaarten die je momenteel in de winkel koopt zijn gebaseerd op de Connexant (bijvoorbeeld Hauppauge WinTV en Pinnacle PCTV) of de Philips (bijvoorbeeld FlyVideo of Terratec Cinergy) chipset. Deze geeft een betere kwaliteit. Voor 'gewoon' TV kijken zijn deze kaarten vaak een goede optie, en de bijgeleverde software geeft vaak ook mogelijkheden voor timeshifting en video opnemen. Hiervoor is ook software van derden te krijgen (zie onder).

Voor het wat serieuzere capturewerk zijn deze kaarten vaak geen goede optie. Met name slomere computers hebben moeite om de constante datastroom te encoden (processor niet snel genoeg), en daarnaast voer je een volledig ongecomprimeerde datastroom over je PCI bus, soms kan de computer dit niet aan (te hoge PCI bus latency, of simpelweg een moederbord of PCI controller die de data stream niet aankan) of geeft het problemen bij het schrijven naar (met name) IDE harde schijven (PCI/IDE interference/latency), met als resultaat lost frames, oftewel, de video wordt niet perfect opgenomen. Daarnaast geven softwarematige codecs vaak niet de beste kwaliteit, hardwarematige codecs kunnen simpelweg betere kwaliteit leveren. Let wel, dit betekent niet dat recorden met een simpel TV kaartje onmogelijk is, integendeel, het betekent slechts dat je voor het serieuze capture werk kunt overwegen om een wat duurdere hardware-capture-kaart kan overwegen.

De bekendste hardware capture kaart is de Pinnacle DC10+. Deze capturet naar MJPEG zonder je processor te belasten, en omdat er gecomprimeerde frames naar het geheugen worden geschreven, gaat er minder data over de PCI bus. Bovendien wordt je processor minder belast. De kwaliteit is vaak merkbaar hoger dan bij softwarematig gecaptured filmpjes. Deze kaart wordt dan ook erg vaak gebruikt voor het serieuze capture-werk, bijvoorbeeld het overzetten van een collectie aan VHS banden naar video-CDs (VCD), SVCD of DVD.

Voor het echt professionele circuit zijn zelfs deze kaartjes niet goed genoeg, daarvoor gebruik je vaak een (digitale) firewire kaart (zoals de Pinnacle Studio DV), waar ook vaak professionele software, zoals Adobe Premiere, wordt geleverd. Je hebt ook kaarten die zowel analoog als digitaal signaal aankunnen (bijvoorbeeld de Pinnacle DV500).
Kunnen jullie meteen kritiek geven op dit stukje. :).

Ohja, en de Connexxant 878 is dezelfde als de Brooktree 878 (die zit in oude Pinnacle/Hauppauge kaarten), maar d'r is dus ook een nieuwe Connexxant 83220 ofzo (die zit in de nieuwe Pinnacle/Hauppauge kaarten), die is weer net zo goed als de nieuwe Philips saa7134 (zoals in de Terratec Cinergy 400/600).

• ProCal
  • Laatst online: 31-08-2023
sharkzor schreef op 20 november 2002 @ 21:22:
als je de leadtek neemt, zorg dat je een beetje goed signaal heb. hier op zolder is hiet niet om aan te zien terwijl m'n tv het wel gewoon goed doet (ja, heb een versterker er tussen hangen).
verder is het echt een brute kaart. direct naar divx opnemen kan ook in princiepe. er zijn ook veel mpeg2 (dvd) instel mogelijkheden :)
Hmm.. ff helemaal off-topic maar een versterker (radio/tv) hang je als je het goed wil doen niet zomaar ff ergens tussen... Die hoort aan het begin van je bekabeling. (Groene kabel --> Versterker (Hirschmann/Terratec Tratec :9~) --> Kabeldoos) Koop in geen geval een Gamma/Karwei/vul-maar-in ding maar haal er 1 bij de antennezaak... waarschijnlijk wordt je beeldkwaliteit stukken beter. (Tenzij je hiero in Alkmaar woont) Gratis tip.

Terratec moest uiteraard Tratec zijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door ProCal op 09-07-2004 03:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties !
Het wordt de Winfast Leadtek 2000 XP Deluxe.....ook nadat ik deze review had gelezen.
http://www.tweak3d.net/reviews/leadtek/tv2000xp/

Gekocht bij Informatique....

Verwijderd

Kun je met de Leadtek WinFast TV2000 XP ook in SVCD formaat realtime opnemen. Dus je neemt op, drukt op stop en de file is klaar om gebrand/gekeken te worden?
En geldt dit ook voor divx?

(Wil het ff zeker weten ;) )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 09:47:
Het wordt de Winfast Leadtek 2000 XP Deluxe.....ook nadat ik deze review had gelezen.

Je leest een review van de gewone versie, dus dan koop je de deluxe versie?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Cool, in mijn topic over de Terratec Cinergy zo goed als geen reacties, en hier lees ik gewoon dat het een superkaart is 8) Dat gaat 'em dan toch worden op de HCC denk ik !

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 10:26:
[...]

Je leest een review van de gewone versie, dus dan koop je de deluxe versie?
Yep !

Het verschil: Leadtek WinFast TV 2000 XP (deluxe)

De Deluxe versie heeft ondersteuning voor Timeshifting (volgens LeadTek NL heeft de gewone dit niet. Iets met andere chips)

Daarnaast zit er een veel mooiere remote bij en meer software (of je dit het waard vindt is ten tweede)

Verwijderd

De gewone versie heeft ook timeshifting. :)

Verwijderd

Wat is dan het verschil tussen die Deluxe en gewoon?
In de prijs scheelt het 3 europieken... Welterverstaand, als ik hem in de winkel koop, wat ik prefereer.

edit: [sowwy, zag link naar topic later. conclusie: meer sw & meer ab]

Verwijderd

Magma schreef op 20 november 2002 @ 22:44:
[...]

En wat voor systeempje heb je daar wel niet voor nodig ? Zal wel niet lukken op mijn P3 550Mhz-je...
Uhm zal het lukken met een standaard AAXP+ 1.8Ghz (1.53) en gigabyte GA 7vaxp??? en 40GB HHD :r

• Supern00b

Goeie keus, als ik geweten had dat je er gelijk mee kon opnemen in DivX en mpeg3 sound, had ik hem zekers genomen.

Weer wat geleerd

Succes met je kaartje :)

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
mooi stukje Beelzebubu.
Daar heeft iedereen wel wat aan

Tweak!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is deze kaart geen optie ? Het is uiteraard een duurder kaartje dan de voorgaande kaarten in dit topic. Maar ik had intresse in deze kaart omdat ze zelf comprimatie uitvoert (cpu-ontlasting) en al een tv-out heeft ook (indien je dit nog niet had op je andere vid-kaart. Ook kan ze op 3d gebied wel mee.

Wat is er nou het beste ? Deze dure all in one, of 1 goedkoper tv-kaartje en 1 vidkaart met tv out .. ? Ervan uitgaande dat je beschikt over een +- 1400 mhz met 40gb harde schijf.

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
'k Weet niet of het hier thuis hoort, maar in de FAQ werd hiernaar verwezen dus zet ik het hier maar:

Ik wil dus een tv-kaart kopen, maar kom er niet echt uit :?
Wat ik wil:
- goede kwaliteit, dvd-kwaliteit is waarschijnlijk te veel gevraagd :) Maar zo'n blokkerig beeld wil'k ook niet
- goede opname-functie (mpeg-2 encoder zoals bij Hauppage WinTV PVR ed is dus wel gewenst veronderstel ik)
- afstandsbediening: mag, moet niet
- teletekst: idem
- radio: idem
- stereo: JA
- prijs: tussen 100 en 150€, liefst dichter bij het eerste dan het laatste bedrag :)

Wat ik op het oog heb:
- Hauppage WinTv pvr-250
- Hercules SmartTV stereo
- TerraTec Cinergy 600 (deze is volgens Hardware.info te verkiezen boven die van Hercules)
- Pinnacle PCTV pro

Graag had'k wat ervaringen gezien/gehoord en eventueel één site die ze allemaal getest heeft, want de ene site ziet dingen anders dan een andere...

• Supern00b

Als je het topic doorleest wordt bovenstaande aangeraden, misschien dat het helpt

• ComBax
Supern00b schreef op 04 April 2003 @ 21:03:
[...]

Als je het topic doorleest wordt bovenstaande aangeraden, misschien dat het helpt
Tja, maar die review is ook 'oud', ondertussen is die Hercules er ook bij gekomen (die Terratec weet'k niet hoe lang hij al uit is), als El Comandante hier nog eens langskomt: hoe bevalt de kaart je?

[ Voor 3% gewijzigd door ComBax op 04-04-2003 23:15 . Reden: naampje aangepast ]

Verwijderd

Ik ben dan niet El-Comandante, maar heb wel de Winfast Leadtek 2000 XP. Ik ben er goed over te spreken, doet wat het moet doen, vind alle kanalen snel en beschikt over goede opnamemogelijkheden. De drivers worden nog vrij vaak bijgewerkt, waardoor er sindskort Timeshifting mogelijk is (het opnemen van een programma als je eventjes wegbent, en het meteen erna weer afkijken terwijl het programma nog bezig is). De kaart zit ook nog eens ruim onder je budget. Er zit een afstandsbediening en radio bij.
De beeldkwaliteit is per kanaal afhankelijk en zal toch vooral met je kabels en overige apparatuur te maken hebben.

• ComBax
Ok, we have a winner 8)
Tenzij er iemand problemen mee heeft natuurlijk...
ow ja, heb je windows XP? Kwestie van onaangename verrassingen te vermijden :)

edit:

't Zal waarschijnlijk de Leadtek TV2000 XP Deluxe worden, prijsverschil is minimaal en je hebt er nog video INput bij ook :9

[ Voor 33% gewijzigd door ComBax op 05-04-2003 00:07 ]

Verwijderd

ComBax schreef op 04 april 2003 @ 23:56:
ow ja, heb je windows XP? Kwestie van onaangename verrassingen te vermijden :)
[/edit]
Ja, ik heb XP. Deze kaart heeft ook XP in de titel, dus dáár zul je geen problemen mee krijgen.
Alvast gefeliciteerd met je aanschaf :P.

• ComBax
Verwijderd schreef op 05 april 2003 @ 19:44:
[...]

Ja, ik heb XP. Deze kaart heeft ook XP in de titel, dus dáár zul je geen problemen mee krijgen.
Alvast gefeliciteerd met je aanschaf :P.
Heb'm nog niet, ben nog op zoek naar een webshop in Nederland die ook in België wil leveren, want in België kost hij meer (zelfs met verzendkosten er bij :( ) En ze moeten ook coolermaster verkopen (kunnen er nog wat rounded ide-kabels bij voor dezelfde verzendkosten :) )
Informatique doet dit niet (mailtje gestuurd), Wintelco wel, maar die verkopen geen coolermaster. Nu is het nog wachten op antwoord van Sallandautomatisering (tenzij nog iemand anders een webshop weet die coolermaster en leadtek verkoopt en die naar België verstuurd).

edit:
SallandAutomatisering levert ook niet naar België hebben ze me vandaag via mail laten weten...

[ Voor 8% gewijzigd door ComBax op 07-04-2003 12:05 ]

Verwijderd

Ik heb zelf een:

TerraTValue

Hij werkt perfect, opnemen gaat allemaal goed. Ook zit er een 878 chipset op waardoor de tv-kaart makkelijk te coderen is! :) ;) :9~

Verwijderd

Heb hier een winfast2000XP
prima kaart met goede mogelijkheden alleen heb ik wel last van audio in problemen.
Maar als budget oplossing denk ik dat je niet beter kunt.

Ik zou zelf niet meer voor softwarematig opnemen gaan een 250pvr zou ik nu dus eerder kopen maar daar betaal je helaas ook voor.

Een erg mooi alternatief is een skystar2 dvb-s kaart.
Oké je moet daar nog wel een schotel en lnb bij kopen en hij neemt softwarematig op maar daar staat tegenover dat ie erg goedkoop is (65euro bij alternate) en dat je softwarematig een hoop betaalzenders hobbymatig kunt encoderen.
Ook de beeldkwaliteit is natuurlijk niet te vergelijken met kabel waar je als dat signaal gedeelt wordt verdraaid snel tegen een zwak signaal aan loopt.

Verders is die skystar2 kaart perfect te gebruiken voor feedhunten als je 'm combineert met een wat grotere 1m schotel en 'm draaibaar maakt met een diseqc motor.

Ff de kosten voor die oplossing:
skaystar2 kaart 65 euro, muurbeugel 15 euro, 88cm schotel 45 euro, Mteck sg2100 80 euro, lnb 20 euro.
Tel voor je kabel voor het gemak 1 euro de meter incl f-connectors.
Voor 225 euro excl kabel heb je dan een systeem in huis waarmee je duizenden tv zenders kunt kijken waaronder ongeveer 150 betaal tv filmzenders.

Wil je het eenvoudiger houden kun je die motor ff achterwege laten en 'm vast op astra richten, scheelt je meteen 80 euro.

Natuurlijk moet je wel het geluk hebben die schotel op een beetje gunstige plek neer te kunnen/mogen hangen (4 keilbouten) en anders heb ik nog wel een nieuwe tegelvoet liggen.
Prima voor op een dakkapelletje bijv.

Naja, wil je hiermee alleen maar op een andere mogelijkheid wijzen die doorgaans wordt vergeten.

• ComBax
mietde: wow, wat een post :) Bedankt voor al je info, maar voorlopig ga ik het bij de winfast2000 XP houden (wat bedoel je precies met die audio-problemen?). Die schotel is idd een mooi alternatief, maar om af en toe even tv te kijken op mijn pc vind'k het een beetje overdreven. Misschien iets voor in de toekomst als'k bij mijn ouders weg ben :D (nog minstens vier jaar).
Die 250pvr stond ook in mijn lijstje, maar ik weet nog niet of ik echt zo veel ga opnemen dat het 100€ meer waard is :? Achteraf kan'k die nog altijd kopen en die winfast dan verkopen :)

General: ik vrees dat ik al overtuigd ben van de leadtek winfast :) En ik denk dat die ook meer opties heeft dan de TerraTValue (op het eerste zicht toch). Maar er is nog niets besteld, je kan me nog altijd proberen overtuigen 8)

edit:

Overtuigen is niet meer nodig, heb net een bestelling voor de Leadtek Winfast TV-2000-XP-Deluxe en wat rounded cables van Vantec (dus toch geen coolermaster) bij Wintelco geplaatst. Ze neuzen hier blijkbaar ook rond :) en hebben me laten weten dat ze die Vantec-cables hebben. Ze zijn nog goedkoper ook dan die coolermaster, en de reviews zijn even lovend :) Super service van wintelco tot nu toe :*)

[ Voor 22% gewijzigd door ComBax op 06-04-2003 13:05 ]

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat het verschil tussen de
WinFast TV2000 XP
en de
WinFast TV2000 XP Deluxe
is?

ik zit een beetje te twijfelen tussen deze twee, maar op de site komt niet duidelijk naar voren wat nou echt het verschil is. (behalve dat je bij de deluxe meer software krijgt)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 13:41:
WinFast TV2000 XP
en de
WinFast TV2000 XP Deluxe
is?

ik zit een beetje te twijfelen tussen deze twee, maar op de site komt niet duidelijk naar voren wat nou echt het verschil is. (behalve dat je bij de deluxe meer software krijgt)
bij de deluxe versie krijg je meer software erbij, cool3d en ulead videostudio 6

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 13:41:
WinFast TV2000 XP
en de
WinFast TV2000 XP Deluxe
is?

Iig geval een andere afstandbediening, als ik het plaatje van de Deluxe vergelijk met mijn afstandsbediening (de gewone).

• HellFish
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-02 14:18

HellFish

Hang The DJ

Ik heb een WinTV go kaart, zeer goede prijs/kwaliteit.
Hier werkt hij niet zo goed, maar dat is omdat er nog een verterker tussen moet komen, want bij een vriend ontvangt hij wel perfect!
Een aanraden als ja de kaart alleen nodig hebt om tv te kijken en soms eens iets op te nemen.

Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:09

GG85

.......

Vraagje, ik heb geen kabel boven liggen en die zal er ook wel niet komen, maar kun je met antenne Ned. 1,2,3 nog een beetje redelijk ontvangen op een cheap tv kaartje?

• ComBax
http://www.bjorn3d.com/_preview.php?articleID=217 <-- Leadtek WinFast TV2000 XP Deluxe
http://www.bjorn3d.com/_preview.php?articleID=16 <-- Leadtek WinFast TV2000

Volgens die site zijn de voornaamste verschillen Stereo geluid op de Deluxe en ook een andere afstandsbediening.

Verwijderd

Topicstarter
ComBax schreef op 04 April 2003 @ 23:14:
[...]

Tja, maar die review is ook 'oud', ondertussen is die Hercules er ook bij gekomen (die Terratec weet'k niet hoe lang hij al uit is), als El Comandante hier nog eens langskomt: hoe bevalt de kaart je?
Erg goeie ervaringen ermee.....makkelijk te installeren etc....alleen met opnemen op HD niet (slaat PC vast, maar wel vele instelmogelijkheden)....maar dat zal wel aan de spec's van mijn pc liggen (AMD 900 MHz.....)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 13:41 ]

• Paquito
  • Niet online
GG85 schreef op 06 April 2003 @ 14:45:
Vraagje, ik heb geen kabel boven liggen en die zal er ook wel niet komen, maar kun je met antenne Ned. 1,2,3 nog een beetje redelijk ontvangen op een cheap tv kaartje?
Mijn ervaring is dat je met antenne + comp tegelijk aan storing gaat krijgen.
En dan maakte het niet uit of de zaak geaard is of niet.

• ComBax
Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 13:39:
[...]

Erg goeie ervaringen ermee.....makkelijk te installeren etc....alleen met opnemen op HD niet (slaat PC vast, maar wel vele instelmogelijkheden)....maar dat zal wel aan de spec's van mijn pc liggen (AMD 900 MHz.....)
Oef, anders had'k nu een slechte tv-kaart besteld :) En specs zullen geen probleem zijn denk'k (AMD XP2000+, 512MbRam), hopelijk binnen een paar dagen meer nieuws 8)

Verwijderd

Ik heb zelf zo'n odue hauppage. Ben er wel tevreden over. Schinnt dat de nieuwe lijn een onboard mpeg2 decoder heeft. Das wel aan te raden vind ik want das iest dat ik nu heel erg mis.

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 21:00:
Heb je misschien een linkje naar deze drivers?
Op de officiele site zie ik als ik naar PCTV RAVE support surf alleen linux drivers

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:31
Ik heb de Pinnacle PCTV PRO, een redelijk kaartje. Maar de bijgeleverde software is tamelijk bagger, zeker met opnemen wil het nog wel eens doen wat jij niet wilt.

Over dat opnemen, als je 45 minuten opneemt en dat slecht comprimeert dan krijg je een file van meer dan 2GB en daar zit je probleem.
Een FAT32partitie kan files aan van maximaal 2GB; een grotere file zal die wel maken maar die doet het dan niet. NFTS heeft iets van 1TB als maximum voor 1 file dus dan zal het wel geen probleem opleveren :)

• ThaHandy
  • Laatst online: 20-02 00:14

ThaHandy

Discovery Channel

falcon4ever schreef op 29 May 2003 @ 20:08:
[...]

Heb je misschien een linkje naar deze drivers?
Op de officiele site zie ik als ik naar PCTV RAVE support surf alleen linux drivers
ftp://ftp.pinnaclesys.de/...PinnaclePCTVUpdate550.exe
google?

daarom kick?

[ Voor 7% gewijzigd door ThaHandy op 30-05-2003 04:02 ]

• ernstblaauw
  • Laatst online: 14-02 20:01
Ik capture vaak analoog van een miniDV camera (daar doet de DV-uitgang het niet van) naar mijn Leadtek TV2000 XP TV-kaart. Hier zit dus een Brooktree BT878 in. Heb je veel betere capturekwaliteit bij bv een Terratec Cinergy 400 (die heeft geloof ik een Philips-chip)?
Heeft iemand hier ervaringen mee? Of weet iemand een vergelijkende test?

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Mijn mening:

Leadtek Winfast 2000 XP:
Als je geluid belangrijk vindt, is dit een flinke afrader. Volgens CT Magazine heeft deze geen stereo geluid.

Zelf getest Terratec Cinergy 600 vs Hauppauge WinTV, de Cinergy 600 is:
-Minder storings gevoelig
-Betere beeldkwaliteit
-Beter in zenders zoeken
-Zaptijd is veel langer
-Gebruikt veel meer CPU
-Geluidskwaliteit bij beiden ongeveer hetzelfde. WinTV heeft af en toe problemen waardoor stereo af en toe naar mono springt en daarna weer terug.
-GUI mist een paar kleine handige dingen die wel bij Hauppauge aanwezig zijn.
-Conclusie: Ga je lange films kijken, dan vind ik de Cinergy 600 beter, vanwege betere beeldkwaliteit. Houd je snel zappen, TV kijken in een klein venster terwijl je ernaast zit te surfen, dan is de Cinergy 600 behoorlijk irritant, en geef ik zeker de voorkeur aan WinTV.

Verwijderd

Kolonel_E schreef op 20 November 2002 @ 21:11:
Winfast Leadtek 2000 XP....ik heb hem zelf niet, maar een vriend van me heeft een al een tijdje op het oog en is er erg enthousiast over(heeft veel reviews gelezen, en topics op GoT gelezen erover), hij gaat hem iig op de hcc kopen....
Je moet zeker even naar die kaart kijken :) ....
Er zijn veel platen terug gekomen..
Nou ik had de kaart na een half jaar zei hij BOOM... Hele plaat zwart... Goedkoop: ja Veel opties: JA Duurzaam: nee

• ernstblaauw
  • Laatst online: 14-02 20:01
Cyb schreef op 04 September 2003 @ 13:43:
Mijn mening:

Leadtek Winfast 2000 XP:
Als je geluid belangrijk vindt, is dit een flinke afrader. Volgens CT Magazine heeft deze geen stereo geluid.

Zelf getest Terratec Cinergy 600 vs Hauppauge WinTV, de Cinergy 600 is:
-Minder storings gevoelig
-Betere beeldkwaliteit
-Beter in zenders zoeken
-Zaptijd is veel langer
-Gebruikt veel meer CPU
-Geluidskwaliteit bij beiden ongeveer hetzelfde. WinTV heeft af en toe problemen waardoor stereo af en toe naar mono springt en daarna weer terug.
-GUI mist een paar kleine handige dingen die wel bij Hauppauge aanwezig zijn.
-Conclusie: Ga je lange films kijken, dan vind ik de Cinergy 600 beter, vanwege betere beeldkwaliteit. Houd je snel zappen, TV kijken in een klein venster terwijl je ernaast zit te surfen, dan is de Cinergy 600 behoorlijk irritant, en geef ik zeker de voorkeur aan WinTV.
Waar het me vooral om gaat is het analoog capturen van video, via de S-Video in. Hoewel ik het ook wel leuk vindt om TV te kijken, gebruik ik het vooral om vakantiefilmpjes mee te maken. Ik capture dus via de S-Video in. Heb jij ook getest hoe de kwaliteit van het capturen via de S-Video is? Gaat dat ook via dezelfde chip als bij het TV kijken?
En de processorbelasting, ligt dat aan de software of aan de hardware? Ik capture nu met iuVCR naar MJPEG, en dat gaat goed (Ik heb een Athlon XP 2600+).
Het capturen bij mijn Leadtek is trouwens heel gevoelig voor andere handelingen tijdens het capturen (er komen strepen in beeld). Is dat ook zo bij de Cinergy 600?
Ik hoop dat je wat van de vragen kan beantwoorden! Alvast bedankt!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

ernstblaauw schreef op 04 september 2003 @ 13:49:
Ik hoop dat je wat van de vragen kan beantwoorden! Alvast bedankt!
Sorry, capturen heb ik niet getest.
De Cinergy 600 had ik btw slechts tijdelijk, omdat ie voor iemand anders bedoeld was. Heb nu alleen de Hauppauge WinTV Theater.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Bij Prijzencircus van V&D staat nu de Pinnacle PCTV Stereo voor €69. Ik wil al een tijdje een stereo tvkaart, maar kan op Nederlandse sites nergens informatie over deze kaart vinden.
Is het een goede aanbieding?
Ik dacht eerder aan de Hauppauge WinTV Stereo, met FM radio. De radio wil ik op zich wel missen, een afstandsbediening heb ik niet nodig omdat ik een wireless optical desktop heb.
Ik wil wel goed beeld, en stereo geluid, maar als stereo niet echt veel uitmaakt hoeft het niet. Mijn speakers zijn toch niet super.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Ik heb een pc besteld met een Hauppage WinTV Go2 tv kaart erin.
Normaal kan ik hiermee tv zien op mijn pc, maar ik zou graag wat meer weten over het opnemen van bv. series of films. Wat is de kwaliteit hiervan? Zit er eigelijk goede software bij of kan ik betere software vinden om de kwaliteit van opnames te verbeteren ofzo?
Kan iemand deze leek wat informeren?
Thx B)

Verwijderd

Nou dacht ik in dit topic er te zijn met de Leadtek Winfast 2000 XP zie ik net weer dat hij geen stereo heeft ?

Of is er al weer iets recenters ?

En nog wat ik ben dus op zoek voor mijn broer en die heeft een xbox gehad voor kerst en nu wil hij graag met dat ding over een tv-kaart spelen.
Dan denk je waarschijnlijk koop een tv ,maar dat wilt hij niet want hij is met zijn huis bezig en wilt hem gewoon boven hebben staan straks .

Maar hoe zit dat met de beeldkwaliteit ??? ga je dan via de s-video ingang naar binnen of moet je via de kabelingang naar binnen ? en als laatste blijft er door de hoge resolutie van een tft scherm nog wel iets over van de beeldkwaliteit ?

Ik kan daar nergens wat van vinden ik weet nog niet eens of die kabels van de x-boxscart ook in de s-video kan (de gele dan :) )

Dus als iemand wat tips voor me heeft dan graag .
En niet kwa vgabox enz want hij op dit moment straatarm door dat huis en hij heeft toch al een tvkaart nodig .

Verwijderd

De Leadtek Winfast 2000 XP Expert heeft wel stereo. Ik heb h'm vorige week besteld bij Wintelco.

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 20:12

Acheron

updatepack.nl

Ik heb een Medion MD9717 TV-kaart van de Aldi, prima kwaliteit beeld, maar heeft brakke software. Speciaal een apart programma voor gekocht. Kies in ieder geval een tv-kaart met stereo-geluid, en s-video / composiet -ingang. Meer dan E100,- zou ik in ieder geval niet uitgeven

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 16:14:
De Leadtek Winfast 2000 XP Expert heeft wel stereo. Ik heb h'm vorige week besteld bij Wintelco.
hmmm als dat zo is dan is dat perfect kan nog iemand dat bevestigen ? ,want hierboven ergens zei iemand dat dat in een review stond.

iig bedankt voor de info nu nog mijn probleempje met de xbox graag :)

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
zo perfect is ie niet:
But I personally prefer the image on the Philips 7134 based tuners.
http://www.digit-life.com/articles2/leadtek-2000-expert/

Hier staat verder nog uitgelegd waarom de 9-bits Philips chips beter zijn dan de 10-bits Conexant:
The Philips Saa7134HL uses 2 x 9bit ADC's where as the conexant uses 1 x 10bit ADC.

So on the Philips the analog input signal is separated into Luminance and Chrominance, and each signal is processed by a different 9bit AGC, then these two signals are then combined using the adaptive 4line comb filter, whereas with the Conexant both signals have to be processed by the one 10bit adc. So in theory this additional level of separation should help reduce any cross-luminance or cross-chrominance that you commonly see on BT8x8 based cards.

Secondly the Philips chips allow audio to be digitally routed via the PCI bus to the sound card, so there's no need for the analog internal or external cable to connect tv-card to sound card (which causes lots of people problems with interference, or even worse if they have sound cards with NO internal connectors).

The next generation SAA7135 supports all modes of stereo, whereas the conextant and the saa7133 and saa7134 only decode certain levels of stereo, so a different card has to be made for different countries.

The only real dis advantage of the SAA7134 that I can see is it only supports upto 720 x 576 resolution, whereas the conexant can support upto 768 x 576.

I think most cards though are all basing themselves on MPEG resolutions and standards which is a real shame.

Lastly (and I have no official documentation on this) I think the philips chips work better in areas with reduced signal strength. The Conexants work great with great signals, but if the signal is poor or below average, they look worse than a BT8x8 based card.
http://www.tv-cards.com/messageboard/viewtopic.php?t=3541

Verwijderd

blijft er nog wel wat over van de beeldkwaliteit als je een xbox via de video in op de pc aansluit met daarop een tft

perfect hoeft niet maar redelijk wel :)

Nog iemand ervraringen met die leadtek tvkaarten ik heb nu positieve en negatieve ervaringen :)

Verwijderd

ff schoppen hoor want zo kom ik geen streep verder en aangezien het dezex niet voor mezelf is wil ik toch wat zekerheid

• ThaHandy
  • Laatst online: 20-02 00:14

ThaHandy

Discovery Channel

xabre16v schreef op 10 januari 2004 @ 20:42:
zo perfect is ie niet:

[...]

http://www.digit-life.com/articles2/leadtek-2000-expert/

Hier staat verder nog uitgelegd waarom de 9-bits Philips chips beter zijn dan de 10-bits Conexant:

[...]
Secondly the Philips chips allow audio to be digitally routed via the PCI bus to the sound card, so there's no need for the analog internal or external cable to connect tv-card to sound card (which causes lots of people problems with interference, or even worse if they have sound cards with NO internal connectors).

[...]

http://www.tv-cards.com/messageboard/viewtopic.php?t=3541
ideeaal :7

ik heb deze optie nog alleen @ fly2000 (V2.36, 32khz/16bit) gevonden, welke hebben et nog meer?

verders vind ik die philips (chip) tv-kaarten goed/(beter) beeld geven :)

[ Voor 3% gewijzigd door ThaHandy op 20-01-2004 21:43 ]

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Iemand ervaring met msi tv kaarten? Mijn pinnacle PCTV Stereo avontuur is niet zo goed afgelopen. Ik zit te denken aan deze (TV@nywhere Master):

http://www.msi.com.tw/pro...ro_mut_detail.php?UID=460

of deze (VOX USB2.0 TV BOX):

http://www.msi.com.tw/pro...ro_mut_detail.php?UID=536

De USB versie lijkt me wel wat, of slurpt zoiets teveel processor tijd (of andere nadelen)? Mijn pc zit al wat vol namelijk, vandaar dat usb me wel wat lijkt.

• parcol
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-08-2024
Heb zelf de Leadtek Winfast 2000 XP uitgeprobeerd maar weer teruggebracht naar de winkel. Ondanks de berichten dat deze stereo geluid zou moeten geven kreeg ik dit niet aan de praat. Alle zenders waren mono. Het zenderzoeken vond ik ook een drama.

Nu heb ik de Pinnacle PCTV Pro. Deze kaart heeft ook zijn eigenaardigheden maar bevalt me overall toch beter dan de Leadtek.

• Alieunited
  • Laatst online: 19-02 23:59
Sponz schreef op 21 januari 2004 @ 16:10:
Mijn pinnacle PCTV Stereo avontuur is niet zo goed afgelopen.
Wat heb je ermee gedaan dan?

PCTV stereo bevalt uitstekend, alleen de software is ruk.

Gebruik nu Chris TV en vind ik de beste software tot nu toe.

Verwijderd

Beste Mede tweakers, ik ben opzoek naar een TV kaartje die stereo is en avi op kan nemen, de kosten mogen niet te hooguitvallen (max €150,-). Radio en teletekst zijn geen pre. Welke zouden jullie me voorstellen?

Verwijderd

Pinaccle PCTV Pro is een hele goede kaart kost rond de 100 euro

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:43
Alternate heeft al een tijdje een Pinnacle tv kaart te koop:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JKPI98

Niet lang geleden is deze er bij gekomen:
http://www.alternate.nl/h...ails.html?artno=JK%23N90&

Beide zijn niet duur, de 2e lijkt mij zelfs er goed koop.
De MSI word her en der aangeboden voor +/- 65,-

Zijn het leuke kaartje's om mee te beginnen ? welke van de 2 zouden jullie nemen ?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

dit topic is echt 2 jaar oud en er loopt al een ander tv kaart topic.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.