[Ghost] BSOD na ghosten XP ?

Pagina: 1
Acties:

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb op een systeem zonder raid Windows XP gezet met de array controller drivers erbij. Dit om later het hele systeem terug te kunnen ghosten als de 2e harddisk binnen was.

Nu de disk binnen is heb ik eerst het oude systeem naar een image file geghost over een netwerk. Raid set opgebouwd en daarna terug ghosten dacht ik. Maar toen gaf 'ie iedere keer aan dat het image een parity probleem had.

Ik dus gezocht en gevonden dat de ghost.exe file dit kan checken. Grrr.. image file gekopieerd naar een fat32 partitie en in dos een check laten doen: geen problemen gevonden.

Dan maar de schijf met image file aan de andere pc geknoopt en lokaal het image overgezet. Nu geen meldingen van parity problemen.

Maar nu krijg ik een BSOD zodra ik winxp opstart. Ik krijg het opstartscherm van XP wel te zien (dus bootsector en boot.ini enzo staan goed?) maar als het balkje 2 keer rond is geweest krijg ik die BSOD. Razendsnel en direct reboot het systeem.

Last known good config, repareren in dos modus (fixboot enzo), niks helpt :'(

Wat kan ik nog meer proberen ?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:32
Denk dat je probleem ongeveer overeen komt met wat in dit artikel staat. Bedoel je met 'met de array controller drivers erbij' dat je ze ook echt in XP hebt geïnstalleerd ?

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Dat artikel raakt het probleem wel redelijk inderdaad. Alleen wordt hier gesproken over een systeem dat geghost wordt naar een ander systeem die niet identiek is (qua hardware) aan de originele. In mijn geval is de hardware volkomen identiek (op de extra hdd na) en wordt het systeem terug geghost op dezelfde pc.

Met die drivers bedoel ik dat ik ze tijdens de setup met F6 toegevoegd heb aan de lijst met standaard ondersteunde array controllers. Alleen heb ik XP dan uiteindelijk niet op de raid set geinstalleerd, maar gewoon op een single schijf op de IDE controller.

Ik ga morgen in ieder geval proberen om de image file terug te ghosten naar de situatie zoals die was voordat ik begon te klooten :) Dus weer 1 schijf aan IDE en geen raidset. Kijken of ik dan in ieder geval XP weer in kom (erg belangrijk voor het exporteren van mail etc.. dit had ik van tevoren niet gedaan).