Toon posts:

[HDD] 2e Harde schijf en Win ME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Pakard Bell IExtreme PC waarop Windows XP niet wil werken (shit).
Hierdoor ben ik genoodzaakt om de de voorgesinstalleerde Windows ME te werken.

Nu wil ik op deze PC een 2e harde schijf installeren, waarbij ik tegen het volgende probleem aanloop.

Alle master/slave settings staan goed, en de biosinstellingen zijn oke.
Bij het booten worden beide schijfen netjes herkend.

Toch blijft ME hangen na het inlogscherm. Haal ik de 2e schijf eraf werkt alles normaal.
In de veilige modus wordt de 2e harde schijf wel herkend!

Heeft iemand enig idee waardoor dit komt?

Alvast bedankt voor ieder advies in deze.

Verwijderd

Ja, das gewoon ME!!! 8)7

Sorry, zinniger antwoord is er niet, of je HD zend een fout signaal uit, check hem op een andere bak!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

of probeer ff de nieuwe schijf op de andere ide poort te hangen(met en zonder cd-rom) :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Kun je misschien proberen om 't helemaal opnieuw te installen? (Of heb je geen ME CD's erbij gekregen? Zal dan wel op harddisk staan oid...)

edit:
Is overigens wel 't laatste wat ik zou proberen... maar goed, als 't echt niet lukt dan is dit misschien een mogelijkheid...

[ Voor 0% gewijzigd door ProCal op 20-11-2002 20:51 . Reden: edith ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 20:45:
Ja, das gewoon ME!!! 8)7

Sorry, zinniger antwoord is er niet, of je HD zend een fout signaal uit, check hem op een andere bak!
heej, loopt niet zo te flamen op ME!
ik draai et ook en et draait hier al een jaar lang rock-stable!
ook met 2 harddisks. 2x maxtor 7200 RPM van 20 en 40 gieg.
dus dat moet gewoon werken.
denk dat er iets met die harddisk aan de hand is.
probeer em eens in een andere PC.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 08:47
ik heb windows ME ook stabiel gedraaid. Het gewoon een verhaal apart om dat OS goed te draaien. Volgens mij ligt de grootste fout bij ME dat wanneer je oude drivers gebruikt dat die niet lekker vindt.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Dit klinkt als Meer Ellende :)
Probeer eens met alleen je HD's op te starten beide op Cable select (wel beide op een appart kanaal natuurlijk:z)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

The_Greater schreef op 20 November 2002 @ 20:53:
ik heb windows ME ook stabiel gedraaid. Het gewoon een verhaal apart om dat OS goed te draaien. Volgens mij ligt de grootste fout bij ME dat wanneer je oude drivers gebruikt dat die niet lekker vindt.
verhaal appart?
gewoon normale WDM drivers voor je hardware installeren of anders gewoon Win98 drivers. heb ik hier iig zo lopen.
nooit problemen mee.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

WinMe moet je de gopede updates instaleren anders loopt hij na paarweken hardstikke vast. Wat veel mensen NL niet weten is dat microsoft 1 stomme fout heeft zitten in ME, namelijk dat Me afsluit nadat alle taken down zijn. op oude slomeren PCs met weinig cachegeheugen dat dat cache allang naar de harde schijf geschreven in de tijd dat win is afgesloten. de niewe snelle comps sluiten Winme af voordat de cache leeg is, resultaat is dat telkens als je windows afsluit er een beetje windows data verloren gaat, tja dat zal niet lang goed gaan. dus als je ME instald op snel systeem, dan wel effen die update daarvoor downben, anders wordt het windows soep.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 08:47
Ik weet dat dit topic je 2weken oud is!
Zeg heb je CD-ROM drive ooit een nieuwe drive letter gegeven?
Dan ligt daaraan. Want ik heb laast een brander bij geplaast. En die werdt niet herkend.
Toen heb ik in de bios de CD-ROM speler uitgeschakeld. WinME opgestart en de brander was er. Deze heb ik een ander drive letter gegeven. In de bios de CD-ROM weer ingeschakeld en in WinMe kon ik toen bijde weer zien.

[ Voor 12% gewijzigd door The_Greater op 05-12-2002 14:09 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Pagina: 1