ftp install mandrake 9.0 probleem

Pagina: 1
Acties:

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 07:40

Wbdsgnr

Discombobulated?

Topicstarter
Ik heb de image network.img op een diskette gezet.

De diskette boot normaal, ik zie keuze menutje en druk op enter voor normale boot. Alles gaat goed en hij vraagt hoe ik wil installeren, ik kies ftp. Hij detecteerd een netwerk kaart (rtl8139c zegt hij) en vraagt of ik dhcp heb of static.
Ik kies dhcp, dan moet ik host en domein invullen als ik dit leeg laat dan gebeurt er niks en gaat hij weer terug naar het keuzemenu voor ftp en als ik bij het domein het ipadres invul, die winxp zegt dat de dhcp server is, dan gebeurt er nog niks.

Ook zegt windows dat ik RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC heb, zou het dan zijn dat het floppy verkeerde drivers gebruikt? Ik krijg hem in ieder geval neit zover dat hij een ip adress verkrijgt. (<sleep> staat in de log na dhcp request)

Ik heb zelfs nog geprobeerd als static en dan de gegevens ingevuld die ik zie als ik in winxp ipconfig /all doe, maar ook dat werkt niet... Ik snap het niet meer :X

• ErwinvA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08-2023

ErwinvA

I've got a Xerox to copy

hostname is de naam voor je computer denk ik, dus linuxpc oid.. domein kan je open laten tenzij je comp in een netwerk omgeving zit.. maar hostname moet altijd in worden gevuld

correct me if i'm wrong :)

• Wbdsgnr

Wbdsgnr

Discombobulated?

Topicstarter
Your the man ;)

Maar nu heb ik weer een ander dilemma: usb toetsenbord/muis werken totaal niet bij install... ik kan wel gewoon in het begin op enter en F1 drukken maar als ik ftp kan kiezen dan werkt hij niet. Zelfs al heb ik de echte setup gedownload (met beetje hulp van ps/2 toestenbord) doen de usb apparaten het nog niet, het lampje van mijn optical muis brand zelfs niet... Dit terwijl ze het wel deden bij install van mandrake 8.3.... Ik nie snap nie :?

• Wbdsgnr

Wbdsgnr

Discombobulated?

Topicstarter
Aaah man dit is echt matig :)

Nu kwam ik erachter dat in de map 'alternatives' nog wat images staan B) . Dus ik heb ze allebei geprobeerd, bij de oudste werken de usb apparaten weer maar ja hoor dan heeft hij geen driver voor mijn netwerk kaart |:(
En het bestandje network.rdz van de nieuwst image vervangen met die van de oude hielp ook niet ;(

Verwijderd

Die alternatives zijn bootdisks met oude kernels met dezelfde samenstelling las ik op de Mandrake site. Is er een speciale reden om vanaf ftp te willen installeren ? Want wellicht dat een cdrom installatie wel kan werken.

Je kunt ook een ps/2 keyboard inpluggen en dan in een later stadium kijken of je deze weer terug kunt wisselen voor je usb exemplaar .

• Wbdsgnr

Wbdsgnr

Discombobulated?

Topicstarter
Jah speciale reden is dat ik download limiet heb :) En dan moet het maar met ps/2 ja :) Op goede hoop :)
Pagina: 1