Toon posts:

Visual basic en het bios vraag.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik op de hoogte wil blijven van de temperaturen in mijn PC (er draaien nog al wat zware progjes enz..) heb ik eens gezocht naar een progje dat de temp van de kast en de CPU in de tray zet.
Echter dit progje beviel me absolut niet en dacht ik ff dit via VB uit 't bios te plukken.

8)7 maar hoe????.. en via welke api/dll..?? (van WinXP)
Op MSDN kon ik niet echt relevante info vinden.

Kan mij iemand ff in de richting duwen.????

Groetjes Mark.

Verwijderd

Niet, install gewoon mbm

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
Kan het met C++/Delphi dan wel ?

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:22
Ik heb er ook eens naar gezocht omdat we dit in winbar willen krijgen. Alleen is dit nogal omslachtig.

Alle informatie is niet zomaar een BIOS registertje wat je inleest, het zit allemaal specifiek op een chip van het moederbord, waar de sensoren aan zitten. Deze chip is vaak te benaderen via de PCI bus, alleen verschilt dit weer per moederbord fabrikant. Het probleem met Windows echter is dat je geen directe toegang krijgt tot de PCI bus en je moet er dus een driver voor gebruiken.

Het is daarom beter om daar idd MBM voor te gebruiken. Of je moet zo 1337 zijn om alles zelf te willen doen.

Een paar tips waar je naar kan zoeken. Zoek naar informatie over de SM bus. Via deze methode kan je de informatie verkrijgen.

dit is mischien een handige site daarbij.

Succes ;)

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Verwijderd

Topicstarter
Ben op de side geweest en hier staat zeer veel info bedankt voor de tip.
Ik zal hier wel even rondzwerven.
Ik zag wel dat 't een specifieke unix/linux side was maar misschien vind ik bruikbare info voor windows.

huh....ik neem aan dat een 1337 een of andere die hard doe 't zelver is.
tja meestal wel ben ik 't wel maar voor iets als dit wat ik niet perse essentieel vind
wil ik wel eens lui zijn.

bij de weg......
ik heb een K7S5A (no lan) en ik heb hier geen PC Health software bij gekregen.

tnx any weg