Hier geven mijn hersens het op:
Ik wil iets wat volgens mij heel simpel is maar ik heb er echt uren over gedacht en alles geprobeerd en nu waag ik mijzelf op het gebied van de ware programmeurs die me vast heel hard uitlachen en met een beetje pech ook uitschelden. so please be gentle
Ik heb vanwege gezeur met de dateformats in de MDB database gekozen om de nieuwsdata in te voeren in 3 aparte velden: ndag, nmaand en njaar. Nu wil ik dat je op een pagina de nieuwtjes van een bepaalde periode kunt zien. dus er is ook een formulier. standaard neemt hij de nieuwstjes van de afgelopen 2 weken.
wat er nu in de query staat =
selecteer alles uit de tabel egpnnieuws
waar (nieuwsJAAR tussen [het jaar van veertien dagen geleden] en [het huidige jaar])
EN (nieuwsMAAND tussen [de maand van veertien dagen geleden] en [de huidige maand])
EN (nieuwsDAG gelijk of kleiner dan [vertien dagen geleden] OF nieuwsDAG gelijk of groter dan [vandaag])
Bij die dagen gaat het dus mis, en ik kom er niet uit

query en variabelen
het formulier
Ik wil iets wat volgens mij heel simpel is maar ik heb er echt uren over gedacht en alles geprobeerd en nu waag ik mijzelf op het gebied van de ware programmeurs die me vast heel hard uitlachen en met een beetje pech ook uitschelden. so please be gentle
Ik heb vanwege gezeur met de dateformats in de MDB database gekozen om de nieuwsdata in te voeren in 3 aparte velden: ndag, nmaand en njaar. Nu wil ik dat je op een pagina de nieuwtjes van een bepaalde periode kunt zien. dus er is ook een formulier. standaard neemt hij de nieuwstjes van de afgelopen 2 weken.
wat er nu in de query staat =
selecteer alles uit de tabel egpnnieuws
waar (nieuwsJAAR tussen [het jaar van veertien dagen geleden] en [het huidige jaar])
EN (nieuwsMAAND tussen [de maand van veertien dagen geleden] en [de huidige maand])
EN (nieuwsDAG gelijk of kleiner dan [vertien dagen geleden] OF nieuwsDAG gelijk of groter dan [vandaag])
Bij die dagen gaat het dus mis, en ik kom er niet uit
query en variabelen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <CFPARAM NAME="Adag" DEFAULT="0">
<CFIF Adag is not 0>
<CFSET formAdag = "#FORM.Adag#-#FORM.Amaand#-#FORM.Ajaar#">
<CFSET datumNu = #dateformat(formAdag,'dd-mm-yyyy')#>
<CFSET formBdag = "#FORM.Bdag#-#FORM.Bmaand#-#FORM.Bjaar#">
<CFSET dagToen = #dateformat(formBdag,'dd-mm-yyyy')#>
<CFELSE>
<CFSET datumNu = #dateformat(now(),'dd-mm-yyyy')#>
<CFSET dagToen = #dateformat(datumNu,'dd-mm-yyyy')# - 14>
</CFIF>
<CFQUERY DATASOURCE="egpn" NAME="berichten">
SELECT * FROM egpnnieuws
WHERE (njaar BETWEEN #dateformat(dagToen,'yyyy')# AND #dateformat(datumNu,'yyyy')#)
AND (nmaand BETWEEN #dateformat(dagToen,'m')# AND #dateformat(datumNu,'m')#)
AND (ndag <= #dateformat(datumNu,'d')# OR ndag >= #dateformat(dagToen,'d')#)
ORDER BY njaar desc, nmaand desc, ndag desc, idnr
</CFQUERY> |
het formulier
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
| <FORM ACTION="printnieuws.cfm" METHOD="post">
Toon alle nieuwsberichten van:
<SELECT NAME="Bdag">
<CFOUTPUT>
<CFLOOP INDEX="dagen" FROM="1" TO="31">
<OPTION VALUE="#dagen#" <CFIF dagen is #dateformat(dagToen,'dd')# >SELECTED</CFIF>>#numberformat(dagen,00)# <CFSET dagen=#dagen#+1>
</CFLOOP>
</CFOUTPUT>
</SELECT>
<SELECT NAME="Bmaand">
<OPTION VALUE="1" <CFIF #dateformat(dagToen,'mm')# is 1>SELECTED</CFIF>>Januari
<OPTION VALUE="2" <CFIF #dateformat(dagToen,'mm')# is 2>SELECTED</CFIF>>Februari
<OPTION VALUE="3" <CFIF #dateformat(dagToen,'mm')# is 3>SELECTED</CFIF>>Maart
<OPTION VALUE="4" <CFIF #dateformat(dagToen,'mm')# is 4>SELECTED</CFIF>>April
<OPTION VALUE="5" <CFIF #dateformat(dagToen,'mm')# is 5>SELECTED</CFIF>>Mei
<OPTION VALUE="6" <CFIF #dateformat(dagToen,'mm')# is 6>SELECTED</CFIF>>Juni
<OPTION VALUE="7" <CFIF #dateformat(dagToen,'mm')# is 7>SELECTED</CFIF>>Juli
<OPTION VALUE="8" <CFIF #dateformat(dagToen,'mm')# is 8>SELECTED</CFIF>>Augustus
<OPTION VALUE="9" <CFIF #dateformat(dagToen,'mm')# is 9>SELECTED</CFIF>>September
<OPTION VALUE="10" <CFIF #dateformat(dagToen,'mm')# is 10>SELECTED</CFIF>>Oktober
<OPTION VALUE="11" <CFIF #dateformat(dagToen,'mm')# is 11>SELECTED</CFIF>>November
<OPTION VALUE="12" <CFIF #dateformat(dagToen,'mm')# is 12>SELECTED</CFIF>>December
</SELECT>
<SELECT NAME="Bjaar"><CFOUTPUT>
<CFLOOP INDEX="jaren" FROM="#jaarStart#" TO="#year(now())#">
<OPTION VALUE="#jaren#" <CFIF #dateFormat(dagtoen,'yyyy')# is jaren>SELECTED</CFIF>>#jaren#
</CFLOOP></CFOUTPUT>
</SELECT>
<BR><BR>
TOT EN MET:
<SELECT NAME="Adag">
<CFOUTPUT>
<CFLOOP INDEX="dagen" FROM="1" TO="31">
<OPTION VALUE="#dagen#" <CFIF dagen is #dateformat(datumNu,'dd')# >SELECTED</CFIF>>#numberformat(dagen,00)# <CFSET dagen=#dagen#+1>
</CFLOOP>
</CFOUTPUT>
</SELECT>
<SELECT NAME="Amaand">
<OPTION VALUE="1" <CFIF #dateFormat(datumNu,'mm')# is 1>SELECTED</CFIF>>Januari
<OPTION VALUE="2" <CFIF #dateFormat(datumNu,'mm')# is 2>SELECTED</CFIF>>Februari
<OPTION VALUE="3" <CFIF #dateFormat(datumNu,'mm')# is 3>SELECTED</CFIF>>Maart
<OPTION VALUE="4" <CFIF #dateFormat(datumNu,'mm')# is 4>SELECTED</CFIF>>April
<OPTION VALUE="5" <CFIF #dateFormat(datumNu,'mm')# is 5>SELECTED</CFIF>>Mei
<OPTION VALUE="6" <CFIF #dateFormat(datumNu,'mm')# is 6>SELECTED</CFIF>>Juni
<OPTION VALUE="7" <CFIF #dateFormat(datumNu,'mm')# is 7>SELECTED</CFIF>>Juli
<OPTION VALUE="8" <CFIF #dateFormat(datumNu,'mm')# is 8>SELECTED</CFIF>>Augustus
<OPTION VALUE="9" <CFIF #dateFormat(datumNu,'mm')# is 9>SELECTED</CFIF>>September
<OPTION VALUE="10" <CFIF #dateFormat(datumNu,'mm')# is 10>SELECTED</CFIF>>Oktober
<OPTION VALUE="11" <CFIF #dateFormat(datumNu,'mm')# is 11>SELECTED</CFIF>>November
<OPTION VALUE="12" <CFIF #dateFormat(datumNu,'mm')# is 12>SELECTED</CFIF>>December
</SELECT>
<SELECT NAME="Ajaar"><CFOUTPUT>
<CFLOOP INDEX="jaren" FROM="#jaarStart#" TO="#year(now())#">
<OPTION VALUE="#jaren#" <CFIF #dateFormat(datumNu,'yyyy')# is jaren>SELECTED</CFIF>>#jaren#
</CFLOOP></CFOUTPUT>
</SELECT>
</TD><TD><INPUT TYPE="Submit" VALUE="weergeven" STYLE="cursor:hand;" >
</FORM> |