Ik kom hier niet uit! 
Ik heb een basispagina waar men via een popupscherm (function insertdoc) een document kan selecteren. Aan de hand van welk document met kiest wordt er een html-link gemaakt en geplaats in het veld: nieuwstekst (document.forms.nieuw.nieuwstekst)
Het wrkt, maar nou wil ik met hetzelfde script ook van andere pagina's dezelfde functie aanroepen, dus zou je zeggen dat het veld (nieuw.nieuwstekst) ook d.m.v. variabelen kan meegegeven worden en kan dus ook zijn 'wijzig.agendatekst' o.i.d. Nou, dat lukt niet!
de functie insertdoc word aangeroepen met
<A STYLE="cursor:hand;" onclick="javascript:insertDoc('document.forms.nieuw.nieuwstekst')">klik</A>
het probleem zit hem volgens mij in het maken van de functie veldkeuze.focus(). En misschien moet het iets zijn als [veldkeuze].focus() maar dan anders ?
code op basispagina (opener)
code op popuppagina insertdoc.cfm waar men een document kan selecteren
NB: de code's #veldkeuze# en #urlcode# worden ingevuld door Cold Fusion en de string komt er dan uit te zien als: ('document.forms.nieuw.nieuwstekst','home.cfm?start=60',document.forms.info.tekstveld.value,document.forms.info.venster.value)
Ik heb een basispagina waar men via een popupscherm (function insertdoc) een document kan selecteren. Aan de hand van welk document met kiest wordt er een html-link gemaakt en geplaats in het veld: nieuwstekst (document.forms.nieuw.nieuwstekst)
Het wrkt, maar nou wil ik met hetzelfde script ook van andere pagina's dezelfde functie aanroepen, dus zou je zeggen dat het veld (nieuw.nieuwstekst) ook d.m.v. variabelen kan meegegeven worden en kan dus ook zijn 'wijzig.agendatekst' o.i.d. Nou, dat lukt niet!
de functie insertdoc word aangeroepen met
<A STYLE="cursor:hand;" onclick="javascript:insertDoc('document.forms.nieuw.nieuwstekst')">klik</A>
het probleem zit hem volgens mij in het maken van de functie veldkeuze.focus(). En misschien moet het iets zijn als [veldkeuze].focus() maar dan anders ?
code op basispagina (opener)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| function insertDoc(veldKeuze) {
var range = document.selection.createRange();
window.open("../insertdoc.cfm?veldkeuze="+veldKeuze+"&rangeSelectie="+range.text+"",'poppage','width=500,height=100,resizable=yes,scrollbars=0','false');
}
function insertDocCode(veldkeuze,urlcode,tekstveld,venster) {
if (hetform == 'document.forms.nieuw.nieuwstekst')
document.forms.nieuw.nieuwstekst.focus();
else {
document.forms.wijzig.nieuwstekst.focus();
}
var range = document.selection.createRange();
AddTxt = "<a href="+urlcode+" target="+venster+">"+tekstveld+"</a>";
range.text = AddTxt;
} |
code op popuppagina insertdoc.cfm waar men een document kan selecteren
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <SCRIPT>
<CFOUTPUT>
<CFSET veldkeuze = 'document.forms.nieuw.nieuwstekst'>
function inVeld() {
opener.insertDocCode('#veldkeuze#','#urlcode#',document.forms.info.tekstveld.value,document.forms.info.venster.value)
window.close()
}
</CFOUTPUT>
</SCRIPT> |
NB: de code's #veldkeuze# en #urlcode# worden ingevuld door Cold Fusion en de string komt er dan uit te zien als: ('document.forms.nieuw.nieuwstekst','home.cfm?start=60',document.forms.info.tekstveld.value,document.forms.info.venster.value)