Asp2php

Pagina: 1
Acties:

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06-2025
Van een vriendelijke vriend kreeg ik een super goed nieuwssysteem/admin script in asp voor mijn website!!!
Het probleem is dat ik bij mijn (betaalde ) domein/hosting een linux pakket heb. Dit houd dus in dat ik alleen php enzo kan draaien en dus geen asp! (Correct me if iam wrong)

Nou vond ik al op inet een progje die asp pagina's om kan zetten naar php maar dit is me tot op heden nog niet gelukt!

Dus weet iemand een ander progje of wil het me ff duidelijk uitleggen
*Ook heb ik al een gratis asp account als "Brinkster" geprobeerd maar toen ik zag hoe snel ik daar door me bandwidth heen ben is dat geen optie!

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Er is lastig een rechtstreekse mapping van asp naar php te maken. Je zult altijd nog door de code heen moeten wandelen om te controleren of het allemaal wel klopt. Vaak is het makkelijker om het met de hand maar om te bouwen omdat je met het nachecken net zoveel tijd bezig bent als het vanaf scratch bouwen met de orginele asp-app als leidraad.

Het lijkt me makkelijker om gewoon op zoek te gaan naar een php versie van een nieuws systeem/admin script. Ik denk dat dat makkelijker te vinden is dan een goede asp->php converter.

Daarnaast is het trouwens wel mogenlijk om asp op een linux server te draaien, ben alleen ff de naam kwijt :).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

mod_asp of (kan er ff niet op komen :X)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 15:58

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

D2k schreef op 20 november 2002 @ 19:31:
mod_asp of (kan er ff niet op komen :X)
Bedoel je Chilisoft?

http://www.chilisoft.com/

Maar over dat programma, ik kan me herinneren dat ik ergens had gelezen dat deze vertaler een enorme hekel had aan arrays en aanverwanten. Het kan dus geen goede 1 op 1 vertaling maken.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-08 18:59

Kid Buu

Huh, Pietje?

Chilli Asp?

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1