Toon posts:

[unix] ftp unix to unix

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd veel last van dat ik niet kan connecten naar een unix bak (zelf draai ik op mijn server ook unix, clarkconnect). Ik heb dan een ftp server adres en doe ik connecten met bv leechftp/flashfxp noem maar op, en bij het retrieven van de directory list (als hij een data connectie aan het opbouwen is dus) dan failed hij (ook in passive mode of via proxy noem maar op) . Als ik connect naar bv de @home ftp server (members.home.nl) dat gaat wel gewoon. Waar kan dit aan liggen en hoe los ik dit op.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Je kunt zoeken op PASV ftp, dat is ws jouw probleem. In bijvoorbeeld proftpd.conf moet je zoiets:
code:
1
AllowForeignAddress             on

hebben staan, anders zal het niet werken. Voor FXP heb je dus ook de mogelijkheid om PASV te werken nodig.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• pretorian
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
ja maar proftp is mijn ftp SERVER, maar het gaat erom dat ik soms niet kan connecten naar een andere ftp SERVER via mijn ftp CLIENT (bv leechftp)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar proftp is mijn ftp SERVER, maar het gaat erom dat ik soms niet kan connecten naar een andere ftp SERVER via mijn ftp CLIENT (bv leechftp)
(verkeerde user stond nog ingelogd :) )

Verwijderd

Dan moet je die client in passive zetten.... In 'ftp' gaat dat zo:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
# ftp host.naam.nl
[..]
>> ls
[werkt niet]
(ctrl-C)
# ftp host.naam.nl
>> pasv
>> ls
[werkt nu]

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:05
Volgens mij heeft de topicstarter in zijn uitleg aangegeven dat hij de passieve manier al geprobeerd heeft, ik zal hier dan, hoeveel het er ook op lijkt, niet op reageren.

Wat ik nog als mogelijkheid zie is een hele strenge firewall rull die dit verkeer niet toestaat.

Actions speak louder than words

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-05 09:28

Apache

amateur software devver

bolluserectus schreef op 21 November 2002 @ 10:55:
Volgens mij heeft de topicstarter in zijn uitleg aangegeven dat hij de passieve manier al geprobeerd heeft, ik zal hier dan, hoeveel het er ook op lijkt, niet op reageren.

Wat ik nog als mogelijkheid zie is een hele strenge firewall rull die dit verkeer niet toestaat.
Ja pasv mode via z'n ftp client, maar als z'n ftp server het niet toelaat gaat dat dus niets uitmaken, dus config file aanpassen (zoals sebas aangaf) reloaden en nogmaals proberen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:05
Hij heeft het over meerdere ftp-servers...
En IK heb nog nooit een ftp-server meegemaakt die geen passive toestaat.
Ik moet ook altijd passive gebruiken ivm de setup van mijn netwerk..
Of ontzettend (!!) toevallig of bull-shit :)

Actions speak louder than words

Verwijderd

Topicstarter
Nou nogmaals: ik draai GEEN ftp server (dus config filetjes aan passen etc etc van mijn ftpserver heeft totaal geen nut) . Ik heb passive mode al gebruikt ja, en mijn firewall blokt ze niet want zoals ik ook al zei in mijn vraag: dat het fout gaat bij het retrieven, en dat hij op sommige andere servers het WEL doet (zowel passive als normaal).

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 09:14:
(verkeerde user stond nog ingelogd :) )
Ik zei ook niet dat je dat op jouw SERVER moet doen, maar op de SERVERs die je wilt connecten. Ik snap heuswel dat je om te fxp'en geen proftpd nodig hebt.

Voor gewoon ftp geldt: Stel in je CLIENT PASV mode in en je zult wonderbaarlijke resultaten zien mbt. servers die niet aan active ftp doen.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Passive mode gebruik je als de firewall van de client geen related inkomende ftp connecties accepteert. In passive mode opent de client de data verbinding naar de server terwijl in active mode de server de data verbinding naar de client opent.
Als echter ook de firewall van de server geen related inkomende ftp connecties accepteert (en dus alleen active mode kan) dan heb je dus een probleem.

Misschien is dat het probleem hier?
Indien zo dan is de enige oplossing te zorgen dat jouw firewall wel related inkomende ftp connecties accepteert.

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

Pagina: 1