Toon posts:

Welke leverancier/netwerk adsl?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een adsl aansluiting via xS4ALL op basis van het mxtream netwerk. dit is al twee jaar zo en ik heb niet te klagen qua stabiliteit. Nu ga ik verhuizen en kan ik zowel adsl op basis van bbned als mxtream krijgen. Dit maakt in de aansluitkosten niets uit.

Het gaat om het volgende: er zijn twee bedrijven (Publishnet en Concepts ICT) die 2048/512 aanbieden voor resp. maar 79 en 88 euro per maand. Voor deze prijs krijg je bij mxtream hooguit 1024/256. Bij mxstream gaat de snelheid binnenkort wel naar 1536, maar voor mij is upload ook belangrijk.

Dus ik kan voor dezelfde maandlasten twee keer zo snel internetten. Natuurlijk kan dit in theorie zo zijn maar in de praktijk kan het erg tegenvallen.

Daarom vroeg ik me af of er mensen zijn met ervaring met deze bedrijven. Zo ja willen jullie dan je opmerkingen erover hier posten, zoals brakke mail/newsserver of vaak eruitliggen. Dus wat raden jullie mij aan?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Publishnet heb ik nog nooit van gehoord.
Dit wil niet zeggen dat je hier niks moet nemen, maar het geeft toch een zekere zin van onvertrouwen.

Concepts ICT heb ik wel een aantal maal van gehoord.
Echter geen klachten en volgens mij boden ze al dial-up aan voor het adsl tijdperk.

Echter, de meeste mensen die Bbned nemen kiezen toch voor een meer bekendere provider, zoals Cistron of natuurlijk TweakDsl. Cistron is een (van horen zeggen) een hele goede provider, alleen de newsserver schijnt brak te zijn. Tweakdsl is net "echt" begonnen, dus daar kan je genoeg wel over vinden hier op het forum.

Maar ik zie dat je al Xs4all heb en het gaat je ook om de upload, je weet de qualiteit van Xs4all en deze hebben ook een Power-Dsl abbo, dit gaat ook over bbned. Is misschien ook handig om naar te kijken, deze is echter wel 119E,- per maand.

En er loopt al een draadje over verschillende providers van bbned, deze kom ik net tegen.
Eweka / Cistron / TweakDSL / ????
Dit is ook wel handig om even door te lezen.

Verwijderd

[Airwolf] schreef op 20 november 2002 @ 19:22:
Concepts ICT heb ik wel een aantal maal van gehoord.
Echter geen klachten en volgens mij boden ze al dial-up aan voor het adsl tijdperk.
Concepts bood dailup aan in het 14k4 tijdperk, zij begonnen eigenlijk met het goedkoop inbellen voor particulieren en West Brabant.
Ikzelf heb hele goede ervaringen met Concepts en als ik ADSL zou nemen, zou ik XS4ALL of Concepts ICT nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Heren, beiden bedankt. Ik had al gezocht, maar blijkbaar niet goed genoeg. Xs4all is prima, maar wel 30 euro per maand duurder, dus ik denk dat ik het er maar op ga wagen...

Slotje graag :)

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

er zit ook een verschil in overboeking tussen kpn-adsl en bbned adsl diensten. Wel ff belangrijk om e.e.a. goe met elkaar te kunnen vergelijken. (bij bbned is die overboeking beter)

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 19:36:
[...]

Concepts bood dailup aan in het 14k4 tijdperk, zij begonnen eigenlijk met het goedkoop inbellen voor particulieren en West Brabant.
Ikzelf heb hele goede ervaringen met Concepts en als ik ADSL zou nemen, zou ik XS4ALL of Concepts ICT nemen.
euronet was eigelijk 1 van de eerste commerciele providers, niet concepts

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 19:15:
Ik heb een adsl aansluiting via xS4ALL op basis van het mxtream netwerk. dit is al twee jaar zo en ik heb niet te klagen qua stabiliteit. Nu ga ik verhuizen en kan ik zowel adsl op basis van bbned als mxtream krijgen. Dit maakt in de aansluitkosten niets uit.

Het gaat om het volgende: er zijn twee bedrijven (Publishnet en Concepts ICT) die 2048/512 aanbieden voor resp. maar 79 en 88 euro per maand. Voor deze prijs krijg je bij mxtream hooguit 1024/256. Bij mxstream gaat de snelheid binnenkort wel naar 1536, maar voor mij is upload ook belangrijk.

Dus ik kan voor dezelfde maandlasten twee keer zo snel internetten. Natuurlijk kan dit in theorie zo zijn maar in de praktijk kan het erg tegenvallen.

Daarom vroeg ik me af of er mensen zijn met ervaring met deze bedrijven. Zo ja willen jullie dan je opmerkingen erover hier posten, zoals brakke mail/newsserver of vaak eruitliggen. Dus wat raden jullie mij aan?
ik heb hier een brief liggen van demon internet . altijd heel content mee geweest (op het modem) ze bieden het aan voor 65 eurojes p/m 2Mb down 512 up

Iperf

Verwijderd

In belgie krijgen we binnenkort 3000/128 nu is dat 768/128 of 1024/128 voor de meesten onder ons. De prijs is 39 euro per maand :-) en blijft zo na de snelheidsverhoging. Jammer van de uploadspeed, ik kan geen videochat aan hier :(
88 euro is me te duur, wat de snelheid ook mag zijn.
Pagina: 1