Zoek NIC driver heb alles al geprobeerd.

Pagina: 1
Acties:

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 10:56
Help!

Ik zoek drivers voor de NIC van mijn vader.

Ik weet niet welk merk het is en de floppy met de drivers erop is stuk. Daarop stond niet een merk vermeld alleen:

10/100Mbps Fast EThernet PCI Adapter
User's Manual & Driver Diskette Ver.0.03
Made in Taiwan R.O.C.

De NIC heeft als chips:

Een US BC001 0131AG7432 (die grote)
Een LB 16PT8515 0126

Achterop het etieket staat SW-10/100-PCI\1C

Ik heb google al afgezocht met 5 verschillende combinaties naar fotos en gezocht naar nics die er hetzelfde uitzagen. Hij leek erg op de surecom EP-320X-S/EP-320X-S1
Afbeeldingslocatie: http://chip.ua/testlab/images/310_big.jpg
Maar de drivers werken niet.

Iemand een idee welke kaart dit is

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Zie die eene grote chip, daar zal Realtek 8139 of 8129 op staan. Ga dan naar http://www.realtek.com.tw en download de driver :)

• aequitas
k thx dat ie weer open is, en er staat geen realtek op

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:12
Safeway 10/100 kaartje, zullen op de site van Safeway ook wel drivers voor zijn. Farralon chipset was het geloof ik.

* _JGC_ blijft sterk vertrouwen in Realtek, 3COM en SiS900 onboard.

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:20

Barca

In Search Of Sunrise

Hey dat is Safeway jah, die heb ik ook. :D Blijkbaar heb je geen WIN XP want XP installeert de Safeway drivers automatisch. Ik heb de drivers nog op flop; op de flop staat "Lancard SW 10/100-PCI-W0L" Als alle andere drivers niet werken en je wilt de drivers van mijn flop proberen geef dan effe een seintje.

• aequitas
hij installeerd niet automatisch met winxp, ik zal eens proberen of het een safeway is. Ik heb zelf twee realtak en moet eigenlijk ook maar eentje voor mijn pa halen bij de hcc is gelijk wat minder gekloot.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Die Realtek dingen zullen wel voor 7,50 euro verkocht worden op de HCC, dus doe niet teveel moeite om drivers te vinden :P

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Download eens een Slackware Linux bootflop en start daarmee op. Wie weet wordt de kaart daardoor herkend en weet je door de meldingen te lezen om welke fabrikant/chip het gaat.
Pagina: 1