User is gebanned maar voor alles?

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:09
Een vriend van mij heeft het bont gemaakt op dit forum. Maar nu beweert hij dat hij vanaf thuis en alleen thuis niet meer op tweakers.net en fok.nl plus bijbehorende fora kan komen.

Klopt het dat een ban ook alles meteen afsluit? Of geldt een ban alleen voor dit forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als je een IPban hebt wel ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wannapuf schreef op 20 november 2002 @ 18:28:
Een vriend van mij heeft het bont gemaakt op dit forum. Maar nu beweert hij dat hij vanaf thuis en alleen thuis niet meer op tweakers.net en fok.nl plus bijbehorende fora kan komen.

Klopt het dat een ban ook alles meteen afsluit? Of geldt een ban alleen voor dit forum?
dat heet IP ban :)

edit:
is al gezegd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ip ban geldt voor alle servers. Erg rot, maar je krijgt ook niet zomaar een ip ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Wordt zoiets ook vermeld bij de user? Want hij zegt dat hij "gewoon" geband is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan hier best wel kritiek uiten maar een beetje beleefd houden en respect voor de ouderlingen tonen anders hebben ze geen moeite om je hier weg te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een normale ban geldt alleen voor GoT, maar als hij het veel te bont heeft gemaakt (clones maken en daarmee door etteren, of andere erge dingen) dan kan het kloppen dat hij niet meer op t.net/fok kan komen. Een IP ban geldt namelijk voor alles servers afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wannapuf schreef op 20 November 2002 @ 18:30:
Wordt zoiets ook vermeld bij de user? Want hij zegt dat hij "gewoon" geband is.

Er is een mail verstuurd naar zijn tiscali account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ah, ge weet over wie ik het heb zeker :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 18:31:

[...]

Er is een mail verstuurd naar zijn tiscali account.
Je weet ook precies over wie het gaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dat klopt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsz schreef op 20 november 2002 @ 18:32:
[...]

Je weet ook precies over wie het gaat :D

Tjah, het is niet zo dat er dagelijks tientallen IP-bans gezet worden ;)

Dan moet je het toch wel erg bont maken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zielig zeg om mensen te banen omdat ze iets zeggen hij heeft jullie site niet gehackt of een van jullie in elkaar getrapt. Ik bedoel straks laat je een puf en je wordt gebaand. Ik dacht dat in Nederland vrijheid van meningsuiting gold. Tenslotte heeft die jongen geen nazi teksten hier opgehangen of terroristische aanslagen voorbereid. Volgens mij willen jullie gewoon laten zie wij zijn hier de baas en als het ons niet bevalt dan moet je even opdonderen. Terwijl jullie site alleen maar bestaat omdat er zoveel mensen hier komen zonder al die mensen ben je baas over lucht. En dat zijn jullie vergeten aangezien jullie zo kinderachtig doen. Maar ja zo laten jullie je alleen maar kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
admirals, je hebt groot gelijk *kuch* :o

Ik denk dat het geen nut heeft om deze discussie weer te voeren, de vraag van de topicstarter is beantwoord dus ik denk dat we het hier wel bij kunnen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 19:32:
Wat zielig zeg om mensen te banen omdat ze iets zeggen hij heeft jullie site niet gehackt of een van jullie in elkaar getrapt. Ik bedoel straks laat je een puf en je wordt gebaand. Ik dacht dat in Nederland vrijheid van meningsuiting gold. Tenslotte heeft die jongen geen nazi teksten hier opgehangen of terroristische aanslagen voorbereid. Volgens mij willen jullie gewoon laten zie wij zijn hier de baas en als het ons niet bevalt dan moet je even opdonderen. Terwijl jullie site alleen maar bestaat omdat er zoveel mensen hier komen zonder al die mensen ben je baas over lucht. En dat zijn jullie vergeten aangezien jullie zo kinderachtig doen. Maar ja zo laten jullie je alleen maar kennen.
ooit gehoord van de enter toets :/ :?

En wil iemand een IP ban krijgen, heeftie toch iets heeeel erg fout gedaan.

Maaruh, wat heeftie eigenlijk gedaan??

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jij weet over wie we het hebben :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

admirals: Er zijn hier gewoon een aantal regeltjes, en net als wanneer je in het echte leven iets fout doet, zal je daar de consequenties voor moeten dragen.
Zie verder ook: De Banrichtlijnen. en uiteraard de algemene FAQ :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 19:32:

En waar baseer je dit op?

Je krijgt echt niet zomaar een ban hoor :o
Daar moet je heel erg vervelend voor zijn.
Voordat je een IP ban krijg moet je de boel bewust wel heel erg verzieken. Helaas zijn er nog steeds mensen die dit leuk schijnen te vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Laatst online: 07-08 15:02
Gelukkig is dit forum geen publiek domein en heb je de voorwaarden gelezen waarin staat dat GoT de baas is zodat dit plekkie goed gerund wordt ipv volgeplempt met scheldwoorden en andere ongein. Als je het er niet mee eens ben hoef je niet te blijven?

Ik snap wel dat je denkt dat dit een openbare plek is omdat je vanaf elke computer in kan loggen, maar zo werkt het dus niet. (behalve als je niet registreerd,maar dan kan je ook niet posten dat je het ergens niet mee eens bent).

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
blackd schreef op 20 November 2002 @ 19:35:

[...]

Jij weet over wie we het hebben :?
is kloon van de gebande of wannapuf denkik, de twee topics waar hij eerder in heeft gereageerd, daar heeft wannapuf toevallig ook in gereageerd :+

hij is ook pas afgelopen zondag gerigstreed :D

[edit]
lijkt me anders ook sterk dat een user met 3 postings weet waar we het over hebben, en weet hoe het beileid van GoT wordt toegepast nzow :P

[edit2]
check zn replies maar eens:
http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/70950
daar kan dus geen twijfel over bestaan :+

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Laatst online: 12:31

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 19:32:
Ik ken diegene die geband is niet eens, weet zelfs niet over wie het gaat, maar als er niet zo'n streng modbeleid was kwamen hier alleen maar mensen om een beetje te kloten. Dan verdwijnen alle mensen met serieuze technische kennis, en zonder die mensen heb je geen interessant TECH-forum.

Overigens wel opvallend dat je in die 3 dagen dat je geregd bent al zo'n "kennis" hebt van hoe het er hier op het forum aan toe gaat.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

admirals: men word niet zomaar even op IP gebanned hoor. Dan moet je echt wel serieus aan het kloten zijn op het forum.

En dan nog. WIJ zijn kinderachtig bezig :?
- Deze site is er voor users die WEL weten hoe je je moet gedragen.
- Het is de user die zich kinderachtig gedraagt en bewijst hier niet thuis te horen :)

Op aktie volgt reaktie: wij geven hem een IP ban omdat HIJ zich kinderachtig gedraagt.
Je moet wel alles in het juiste perspectief zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

ik kan me heel goed voorstellen dat je hier een ip ban kan krijgen
ik vind GoT een leuk forum, mede omdat er nauwelijks rotzooi is (ala fok)
zodra GoT op het Fok forum gaat lijken gaan er idd zoals eerder gezegt is een hoop mensen weg die juist waardevol kunnen zijn voor GoT
ok.. nu heb ik dan geen toegang tot de huiskamer... maar eerlijk gezegt mis ik dat ook helemaal niet ;)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn god hè jullie klinken alsof jullie boven de vijftig zijn dat soort mensen houden van rust en gaan meteen klagen als een klein gaat schreeuwen. Ik heb die topic van hem gezien en ik zie niks geweldig vervelends. Maar ja deze discussie heeft gewoon geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Maar ja deze discussie heeft gewoon geen zin."

Volledig mee eens.
Gebande user mailed maar met de bemiddelaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 19:32:
Wat zielig zeg om mensen te banen omdat ze iets zeggen hij heeft jullie site niet gehackt of een van jullie in elkaar getrapt. Ik bedoel straks laat je een puf en je wordt gebaand. Ik dacht dat in Nederland vrijheid van meningsuiting gold. Tenslotte heeft die jongen geen nazi teksten hier opgehangen of terroristische aanslagen voorbereid.

voor een acountnummertje 63.000+ met 3 posts heb je het wel heel erg goed gezien he? Toevallig ook alleen in topics met wanapuf en die andere gepost EN een heel verhaal hier. Jeetje wat toevallig allemaal :O

Als iemand niet welkom is, dan wordt-ie geband. Gaat-ie dan klonen dan worden die ook geband en kan je vanaf dat IP geeneen van onze websites meer bereiken, dat heeft niets met laten zien van macht te maken maar gewoon met als je niet welkom bent en je blijft kloten, dan doen we dat... Dat jij dat zielig vindt, komt omdat jij ook gewoon bij dat kliekje hoort en het eventjes op komt nemen (of ben je een kloon? Kan ook).
Volgens mij willen jullie gewoon laten zie wij zijn hier de baas en als het ons niet bevalt dan moet je even opdonderen. Terwijl jullie site alleen maar bestaat omdat er zoveel mensen hier komen zonder al die mensen ben je baas over lucht. En dat zijn jullie vergeten aangezien jullie zo kinderachtig doen.
Ooit weleens afgevraagd WAAROM hier zoveel mensen komen? Misschien wel omdat wij het hier netjes houden en die mensen het de moeite waard vinden om hier te komen. Ownee, eigenlijk is het "[i]ondanks ons beleid komen hier veel mensen, bij gratie gods blijven ze terwijl wij alleen maar kinderachtig doen". Toch?
Maar ja zo laten jullie je alleen maar kennen.
Ik vraag me af wie zich hier nou laat kennen. Als een ban geen zin heeft bij iemand, dan zorgen we ervoor dat hij de site niet meer kan bereiken, simple as that. Misschien moet hij zich wel gaan afvragen of hij/zij niets beters te doen had dan op onze site gaan zitten kloten.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.