Boot(menu) probleem

Pagina: 1
Acties:

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-03 21:30
Hallo allemaal.

Waarschijnlijk is het een makkelijk te beantwoorden probleem.
Ik heb op de primairy kabel 2 schijven en op de secundairy mijn cd-rom en cd-writer. Het gaat hier om de schijven.

SCHIJF 1, master: WINDOWS 2000 PROF NL
SCHIJF 2, slave: WINDOWS XP PROF NL

Die eerste schijf is een bracket, die haal ik dus soms eruit om op school te gebruiken.

Nu komt het probleem, ik krijg geen bootmenu.
Bij het opstarten zie ik dat ze zijn aangesloten en ik kan ze ook bereiken met de windows explorer ... maar een bootmenu krijg ik niet. Alle twee de besturings-systemen werken perfect. Als ik SCHIJF 2 eruit trek start hij op met SCHIJF 1 en omgekeerd.

Maar hoe krijg ik in deze situatie dus een bootmenu ?

Rechtermuisknop Deze Computer => Eigenschappen => Geavanceerd => Opstart- en herstelinstellingen werkt ook niet. Daar wordt alleen het eigen besturingssysteem aangegeven en niet die van de andere schijf.

Dit is zo raar !
Ik heb al uren dingen geprobeerd maar het lukt echt niet, vandaar mijn post hier.

Alvast hartelijk dank voor de hulp !!!

Hier had uw reclame kunnen staan.

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:32
standaard blijven de schijven erin, als windows tijden de installatie ziet dat je windows 2000 PROF er al op heb staan maakt hij een menu aan, maar hij heeft nooit een ander OS gezien omdat je steeds wisselt van schijf

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-03 21:30
De C: en de tweede partitie op die schijf dus de D: zijn van de eerste schijf. Stel ik sluit dus schijf 2 weer aan, dat wordt dat dan E: of H: (cd-rom en writer zijn er ook) ... dan moet dat lukken ? Zet er dan opnieuw dus WinXP op.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Je hoeft niet opnieuw te installeren. Je kan gewoon de boot.ini's editen (in de root directory). Open ze maar eens met Notepad dan wijst het zich bijna vanzelf...