Vraag over ftp install van Suse 8.1

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
Ik doe het volgens de review van Suse en werkt perfect tot dat er gevraagd wordt om de ip adres van de ftp server. Ik wil het installeren via de suse.com of de nederlandse mirror, maar er staat nergens vermeld wat hun ip adres is. Wat moet ik daar invullen als dat gevraagd wordt? Ik zit in een netwerk achter een router die aangesloten is op de modem als jullie dat moeten weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.suse.de/en/private/download/ftp/int_mirrors.html
De nl mirror staat er ook bij, een ip van een dns naam doe je met
code:
1
host naam.van.de.server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
Oke bedankt morgen maar eens proberen. Tips zijn ook welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heeft een collega slechte ervaringen met ftp-install van suse 8.1 Files werden corrupt waardoor een aantal gig weer opnieuw konden worden gedownload. Het enige wat hem wat over zijn verdriet hielp was zijn 800kb/s verbinding. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 12:51
Volgens mij werkt de ftp install niet altijd even lekker. Ik wil maar niet veronderstellen dat ze het zo brak hebben opgezet omdat ze hun mooie pakketten willen verkopen maar toch de hele zut gratis moeten aanbieden. Ik zelf heb er geen ervaring mee, wel het een en ander gehoord. En toch is en blijft SuSE een zeer goed in elkaar zittende distro, ideaal voor mensen die met weinig moeite een goed werkende linux willen.

Trouwens, aan de 10mbit verbinding heb je alleen wat als de server dat ook presteert. YaST via ftp is bij mij (verschillende pc's, verschillende suse's, verschillende aansluitingen) nog altijd minimaal factor tien trager dan bijvoorbeeld apt.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.