Vreemde tekentjes in man-pages

Pagina: 1
Acties:

• Stiertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-01 16:17

Stiertje

Beginnend OC'er

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje. Ik heb last van vreemde tekentjes als ik een man page wil openen in een tekst-boxje van bv. SecureCRT of Telnet. Ik heb een screencapture gemaakt om het probleem te laten zien. Hierin staan SecureCRT, Telnet en een Xtermpje via Exceed.

http://elektron.et.tudelft.nl/~mauddib/desktop.jpg

Ik heb nu wel gezien dat Exceed geen problemen meer maakt, maar daarin doet mijn backspace vreemd. Die werkt nu niet meer als de standaard backspace, maar hetzelfde als delete. De tekens worden dus aan de rechterkant weggehaald bij backspace, en niet aan de linkerkant.

Ik hoop dat iemand mij met deze problemen kan helpen. Ik wil namelijk SecureCRT gebruiken om mijn Linux bak te configureren, en ik wil van Telnet af (dat gebruikt Exceed voor connectie)

Sig was TE oud!!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 16:33

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Kun je eens in de connecties waar het fout gaat het commando 'export | grep -i term' geven? Het zou kunnen liggen aan een verkeerde terminal-instelling.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Is pas geleden aan de orde geweest in : manual opvragen via ssh De oplossing is daar te vinden.