ECS K7S5A + onboard sound

Pagina: 1
Acties:

• c0de1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025
Hi,

Ik heb een probleem met mijn onboard sound op mijn ecs k7s5a.
Als ik een spel speel bijvoorbeeld Battle Field 1942 dan is mijn geluid
veel te snel afgespeeld, en hoor ik als ik geen spel speel in mijn harddisk wordt benaderd, de data over de IDE kabel door mijn boxen klinken.

Wat ik ook raar vondt is dat er 2 drivers zijn voor de onboard soundcard van
de ecs k7s5a, ook zo typish :?

Wie kan mij zeggen wat ik moet doen ???

Specs :

AMD XP 1800+
ECS K7S5A
MAxtor 40GB ATA133 7200 RPM

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
welke versie van drivers heb je dan :?

ik denk dat je hem ff moet weggooien in het apparaten beheer, daarna rebooten,
en kijken of windows em vind, daarna beide dirvers maar eens proberen

ik wens je veel suc6 idd

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Je moet de goeie drivers hebben :+ Met de k7s5a zijn er 2 uitvoeingen met verschillende onboard chips...

Is dacht ik een bekend probleem met AC97 onboard geluidskaarten, dat sommige drivers te neiging hebben om geluid te snel af te spelen... Een vriend van me heeft een k7s5a, en met verkeerde drivers had hij hetzelfde probleem...

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
onboard sound is, vooral bij de eerste revisies gewoon erg brak! Je moet volgens mij de c-media driver hebben op de driver cd. XP pakt automatisch de goede. check anders ocworkbench voor de meest recente driver

Verwijderd

Ik had het ook opeens nadat ik me systeem opnieuw had ingericht (dus nieuwe drivers)
Ligt aan je drivers, ff de goede zoeken op de Sis site

• c0de1
Uhm zover ik weet heb ik de laatste driver van internet gehaald, en ook de laatste BIOS versie. Heb zelfs een oude SB PCI 128 er in gestokken (uiteraard wel onboard sound uit gezet) het snel afspelen is over, maar de signal van de IDE bus klinkt nog steeds uit mijn boxen.

Ik draai trouwens Windows XP SP1

• c0de1
Bar-Le-Duc schreef op 20 November 2002 @ 17:22:
onboard sound is, vooral bij de eerste revisies gewoon erg brak! Je moet volgens mij de c-media driver hebben op de driver cd. XP pakt automatisch de goede. check anders ocworkbench voor de meest recente driver
Hebbie voor mij de URL van ocworkbench toevallig ?

Thanx

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:49

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

dat er twee drivers zijn isniet vreemd, want de K7s5a is er in een uitvoering met sis 701
soudchip en er is een uitvoering met een media-c soundchip (kan ernaast zitten, want ik heb zelf dus de eerste) ligt aan de versie die je hebt.

probeer de nieuwste drivers eens (van de ecs site)
op de site van ecs staat alles en kijk anders hier:
www.ocworkbench.com bij het K7S5A forum

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Verwijderd

1) Battle field 1942 heeft een bug. (zie de readme.txt)
Known soundcard issues:
bla bla many bugs bla bla
bla bla many bugs bla bla
Voices and soundfx will be sped up.
This is known as the 'chipmunk effect'.

2) Is je pc ge-aard? (randaarde stopcontact)

Heb je het systeem zelf in elkaar gezet? Of heb je enig idee hoe je HD kabels lopen in je kast? Het kan ook zijn dat je mainboard gewoon een beetje goedkoop is. Een slechte layout van de chipset en sporen kunnen storing veroorzaken in geluid (EN BEELD!).

Wat ook vaak zo is is dat de MICROPHONE ingang veel storing opvangt. Probeer eens het volume van je microphone ingang onlaag te halen. Of misschien vangt je CD-ROM audio kabel de storing op. In dat geval zal je die volume slider omlaag moeten trekken om van je HD monitor functie af te komen.

Suc6

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je dat met alléén Battlefield of met alle games en tijdens office werk?

Verwijderd

Zie bug van battlefield 1942: Voices and soundfx will be sped up. This is known as the 'chipmunk effect'.

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 17:47:
Zie bug van battlefield 1942: Voices and soundfx will be sped up. This is known as the 'chipmunk effect'.
ik heb hier hetzelfde gehad, ik hoop dat het nu voorbij is met mn nieuwe geluidskaart

Verwijderd

Ik heb ook geluidsproblemen met de onboard sound van de k7s5a

Bij één pc kwam het geluid gewoon een seconde later dan het beeld :(
Bij rpg's enzo is dat niet zo erg, maar bij shooters zwaar irri!

Bij een andere pc kraakt het geluid heel erg! Ik kan sommige spellen niet spelen, omdat ie echt heel veel kraakt. Dat gebeurt ook als ik veel geluid tegelijk afspeel (bijvoorbeeld een mp3tje op en dan Quake 3 spelen)

Daarom koop ik op de hcc straks ook een nieuwe geluidskaart :D

Ontopic:

Ik denk dat het eigenlijk er een beetje bijhoort als je zo'n cheap-ass mobo koopt.
Maar het zou natuurlijk leuk zijn als het met een driverupdate gefixed is 8)

• Okasha
  • Niet online
hoor ook veel mensen met nieuwere revisies van de k7s5a (rev 3.x) die er veel minder probs mee hebben en er ook mee gamen, dat zijn dan wel geen high end users, maar ze gamen en draaien mp3s zonder klachten. Maar ja, het schijnt ook dat de rev 3.x een vernieuwde kaart hebben.

Haal gewoon een SB live! playeer, mooi geluid en weinig kosten

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
FUBAR schreef op 20 november 2002 @ 17:26:
dat er twee drivers zijn isniet vreemd, want de K7s5a is er in een uitvoering met sis 701
soudchip en er is een uitvoering met een media-c soundchip (kan ernaast zitten, want ik heb zelf dus de eerste) ligt aan de versie die je hebt.

probeer de nieuwste drivers eens (van de ecs site)
op de site van ecs staat alles en kijk anders hier:
www.ocworkbench.com bij het K7S5A forum
Je hebt gelijk FUBAR. Er zijn twee drivers. Voor een SIS 702/1 of een C-Media. Ik heb zelf dat probleem ook gehad. De SIS zit d8 ik op rev 3.01 en hoger. Check de chip op je bord en zorg dat je er de goeie drivers vor hebt en fix de bug in 1942 :D

• c0de1
heb een SB 128 pci er in zitten nu, compleet nieuwe installatie gedaan.
Onboard sound uitgezet, maar nog steeds geen goed geluid (signal door boxen van ide disk)
dus andere geluidskaart ook geen oplossing, ik ga ff kijken welke bord revisie ik heb

• Okasha
  • Niet online
misschien ook probleem met je voeding? ik bedoel: dat de hd dan zoveel voeding pakt, dat de stroomlijn op je mobo onstabiel wordt en je dat later weer terughoort in je boxen?

probeer anders ook ff andere boxen :)

• c0de1
voeding is een enemax 300 Watt, andere boxen al geprobeerd.

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Wat ook vervelend is als je een PCI VGA kaart hebt ipv een AGP, dit gaat niet goed samen met het onboard sound van de K7S5A, dan kraakt en schokt het ook erg. Dit is volgens mij ook nog niet gefixt...

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• c0de1
kheb inderdaad een Geforce2 MX PCI in het systeem zitten.
Maar dan nog moet dat toch opgelost zijn dmv een andere geluidskaart ?

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Een andere geluidskaart kan helpen (volgens de forums), maar ik had zelf vroeger een Voodoo 3 3000 PCI in dit mobo zitten + een andere geluidskaart geinstalleerd, ik had het probleem toen nog steeds dus toen maar een AGPtje er in geprikt.

• c0de1
Dus wat jij zeg BoyGenius is dat ik gewoon en AGP videokaart er in moet stoppen om het probleem op te lossen ?

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Ik heb zelf het probleem opgelost door er een AGP kaart in te stoppen, dit werkt perfect, je hebt dus al een andere geluidskaart erin gezet, lees ik hier. Ik zou het dan proberen met een AGP videokaart, ECS weet van dit probleem af, alleen fixen ze het maar niet...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BalusC schreef op 20 November 2002 @ 17:41:
Heb je dat met alléén Battlefield of met alle games en tijdens office werk?
Waarom heb je hier geen antwoord op gegeven?

• c0de1
Mijn oplossing was de laatste AGP Driver van SiS +- 5 mb groot.
Alle problemen zijn nu weg
Pagina: 1