PDF doorzoeking Google

Pagina: 1
Acties:

• willem-alex
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05-2024

willem-alex

you don't wanna know ...

Topicstarter
Even een vraagje over Google.
Als je iets zoekt op Google krijg je tegenwoordig vaak PDF resultaten. Betekent dit dat ieder pdf bestand dat je op een site zet, op die manier in Google terecht kan komen?
En zo ja: wat kan je hier tegen doen?

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

willem-alex schreef op 20 November 2002 @ 17:01:
Even een vraagje over Google.
Als je iets zoekt op Google krijg je tegenwoordig vaak PDF resultaten. Betekent dit dat ieder pdf bestand dat je op een site zet, op die manier in Google terecht kan komen?
Nee, alleen als Google een link naar het bestand kan volgen.
En zo ja: wat kan je hier tegen doen?
Door met een goede robots.txt de pdf-directory ontoegankelijk te maken voor google.

Zoef

• willem-alex
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05-2024

willem-alex

you don't wanna know ...

Topicstarter
Zpottr schreef op 20 november 2002 @ 17:04:
Nee, alleen als Google een link naar het bestand kan volgen.
En linkjes die mbv php worden gemaakt zijn geen linkjes die google kan volgen neem ik aan?
Door met een goede robots.txt de pdf-directory ontoegankelijk te maken voor google.
Waar kan ik een voorbeeld van zo'n bestand vinden?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

willem-alex schreef op 20 November 2002 @ 17:06:

http://www.google.com/robots.txt

:)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

willem-alex schreef op 20 November 2002 @ 17:06:
[...]

En linkjes die mbv php worden gemaakt zijn geen linkjes die google kan volgen neem ik aan?
Tuurlijk wel. Google krijgt gewoon een pagina voor 'zijn' neus en volgt de links. Of dat nou een pagina is die statisch vanaf een filesysteem geserveerd wordt of met php in elkaar gedrukt wordt maakt niets uit.
[...]

http://slashdot.org/robots.txt , en in de root van de meeste websites. Dat is dus ook meteen de plek waar jij de jouwe neer moet pleuren.

Zoef