Toon posts:

HP Scanjet 4300c probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een 4300c.
Als ik de stekker in het stopcontact doe gaat hij trillen met een bijbehorend geluid. Dat betekend (na mijn weten) dat de scanner vergrendeld is. Maar dat is hij dus niet... wie weet hoe dit op te lossen is, ik heb hem ook al ff losgemaakt maar daar waren ook geen vreemde dingen te ontdekken...

ik heb al 2 keer opnieuw geinstalled volgens de manual...

Verwijderd

Mocht er nog garantie op zitten dan zou ik terug gaan naar de winkel. Het lijkt er namelijk op dat hij weldegelijk gelocked blijft terwijl je de switch op unlock hebt staan. Mocht er geen garantie meer op zitten dan zou ik hem openschroeven en hem handmatig van die lock afhalen...

Verwijderd

Topicstarter
jah, er zit dus geen garantie meer op, enne dat openschroeven gaat ook nog wel, maar de lock zit onder de printlpaat, voor de rest zitten er geen schroeven.
hij moet los gemaakt worden volgens mij via een kliksysteem... iemand ervaring met dit ?

Verwijderd

volgens mij doet die dan een zelf test hoor :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 10:52:
volgens mij doet die dan een zelf test hoor :?
dat weet k niet
als ik het scanprog. start crasht hij en de scanner doet dan niks

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 11:18:
[...]

dat weet k niet
als ik het scanprog. start crasht hij en de scanner doet dan niks
welke interface gebruik je dan ?
de usb of de parrallele ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb win ME, 319 MB RAM, MOBO :Super 370SWT, en draai hem via USB

op hp site :
De scanner kan een knarsend geluid maken wanneer u de scanner wilt gebruiken terwijl deze is vergrendeld. Raadpleeg de volgende informatie voor het ontgrendelen van elk scannermodel:

De HP Scanjet 4300c en 5300c serie scanners ontgrendelen
Ontgrendel de scanner door de vergrendeling aan de zijkant van de scanner omhoog te schuiven naar de ontgrendelde positie.
dit klopt dus alweer niet, in de 4300c moet je hem niet omhoog schuiven maar horizontaal naar de rand... :/

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 11:27 . Reden: toevoeging, was onvolledig ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu maar een paar mailtjes verstuurt naar hp en de shop waar ik hem gekocht heb... ben benieuwd :O

Verwijderd

anders ga een 10 keer met die lock hard op en neer en natuurlijk open eindigen, dit kan wel eens helpen

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb al meerdere malen dat geprobeerd maar nog steeds geen resultaat

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mja, scanner opschroeven, printplaat verwijderen en de lock loshalen of geheel verwijderen.
Kijk wel eerst of de lock de kop nog vast houdt, als die in unlockt staat.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
-edit-

Ik heb het probleem nog steeds...
heeft niemand hier ervaring mee om die lock op een andere manier eraf te halen

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 09:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg dat ding niet open, onder de printplaat (aan de achterkant bij de ingangen) zitten geen schroeven, op de scanner zitten ook geen andere schroeven en ik kan hem ook niet open trekken via een kliksysteem

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

bedoel je dat als je gaat scannen je een trillend geluid hoort aan het begin??

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Topicstarter
ow sorry voor het niet replyen maar het is idd zo'n trillend geluid, hij ligt hier nu een beetje onder de kast weg te vagen door de stof, maar ik heb ondertussen een nieuwe scanner :*) maarja als iemand de oplossing heeft... graag :Y) anders gaat ie snel naar de ara :+
Pagina: 1