Toon posts:

Dual DDR en FSB

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik vraag me af hoe de verhouding tussen dual DDR en de FSB is/moet zijn.
Ik had ergens gelezen dat bij de P4 met FSB 533Mhz precies goed is voor
Dual DDR 266Mhz (immers 2*266 = 533).
Ook dat P4 met FSB 800 Mhz precies goed is voor Dual DDR 400 (2*400=800)
Ik wil binnenkort een nieuwe pc gaan kopen met daar een Athlon 2700+,
nForce2 Chipset, met 2*DDR400.
Maar gaat dit wel werking, bij de reviews van die nForce testen ze allemaal
wel moet dual DDR400, maar ik zit nergens iets staan als wat ik hiervoor heb getypt.
Aangezien 2700+ een FSB van 2*166 heeft zou je aan single DDR333 als genoegd bandbreedte hebben, en toch zeggen ga voor Dual DDR 333 (of als je 3D apps doet Dual DDR 400).
Kan iemand mij daar verduidelijking over geven.

Bijvoorbaat bedankt.

Verwijderd

Kun je die laatste alinea even in het Nederlands er neer zetten... .Ik snap er niet bijzonder veel van...

Je wilt gaan voor een XP1700, nForce2 en Dual DDR400 en de reviews roepen ga voor Dual DDR333??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik begrijp hier werkelijk ook geen jota van. Maar ik denk dat de topicstarter beter af is met de RAM FAQ (linkje staat op Technische PMG FAQ)..

Mocht je Dual Channel DDR bedoelen: wel, in dit geval kan een chipset gewoon twéé DDR repen tegelijkertijd aanspreken. Dit heeft geen gevolgen voor FSB, etc..

Verwijderd

na het een paar keer gelezen te hebben kwam ik tot de conclusie dat ik het nog steeds niet begrijp..
Maareh, ik denk dat je het over Dual Channel DDR hebt. Dat staat gewoon los van de FSB.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2002 17:08 . Reden: pff, BalusC heeft het niet 10 keer gelezen, hij begreep tenminste dat je het toch niet gaat begrijpen :P ]

Verwijderd

Het lijkt me dat hij wil weten of je meer bandbreedte hebt als je meer als de benodigde 333mhz (2*166) neemt?

• apenstaartje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ter verduidelijking: de nForce kan beide DRAMmetjes tegelijkertijd aanspreken; een verdubbeling van het aantal bits, niet het aantal megahertzen.

geen zin zonder onzin

Verwijderd

Doelt hij er niet op dat met dual channel DDR400 er simpelweg 'te veel' geheugenbandbreedte is? De CPU heeft dan minder bandbreedte dan het geheugen, die 'dus' niet gebruikt kan worden. (?)

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 21:53
Volgens mij vraagt hij zich af of het uitmaakt dat je voor een XP 2700 (FSB 333) single DDR333 of dual DDR400 gebruikt. (omdat hij gehoord heeft dat het voor een P4 goed is om je geheugen synchroom met de FSB te laten lopen).

Of ben ik nog onduidelijker :p

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• farmacop
  • Laatst online: 24-07 14:16

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

Voor het snelste systeem kun je beter 2 reepjes cas 2 333mhz geheugen nemen. Een synchrone FSB en geheugenbus levert de beste prestaties ivm lagere latency
In jouw geval je 200mhz reepjes op 166 mzh laten lopen en dan over de 2 geheugenbanken verdelen dat je van de dual channel gebruik kunt maken.

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, ik gooi hem maar dicht. Het is hier immers geen quizforum :+

Topicstarter: ik zou toch maar eens de RAM FAQ aandachtig doornemen en eventueel ook Het Nforce2 topic en de Intel E7205 Granite Bay topic, aangezien je hoogstwaarschijnlijk het e.e.a. over DC DDR wil weten. In geval van nForce2: alléén de onboard GeForce profiteert van DC DDR en de Athlon niet. Maar in geval van Granite Bay profiteert de P4 ten volle van DC DDR :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.