[PHP] check if file exist

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik had eerst het onderstaande script om te testen of een bestand/url bestaat:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
$file = fopen ("http://www.tweakers.net/", "r");
if (!$file) 
{
echo "url/file bestaat niet";
} 
else 
{
echo "url/file bestaat";
}

Maar nou werkte dit niet echt prettig (als de host van het bestand bijvoorbeeld offline was, bleef ie hangen e.d.) en het is ook zo dat hij het hele bestand op de server laadt (en dat kost ook de nodige bandbreedte, zeker als zo'n bestand groot is en vaak wordt gecheckt).

Dus nu is mijn vraag, is er een andere manier om te checken of een bepaalde remote file/url bereikbaar is of niet.

Putting the bit in Biton since 1997

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

met sockets de header inlezen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 19:22
wacht dacht je van de functie file_exists.?

http://www.php.net/manual/en/function.file-exists.php

Verwijderd

en je denkt dat dat ook gaat werken voor files die niet op je eigen webserver staan?

Verwijderd

chem schreef op 20 november 2002 @ 16:32:
met sockets de header inlezen.
Wat ik me dus afvraag is of dit al in de quickstart staat, want er zijn echt al 1000000 mensen vóór de ts geweest die precies hetzelfde te vragen hadden, en ook iedere keer is hetzelfde antwoord gegeven, volgens mij zelfs een paar keer met een voorbeeld erbij... en de vraag blijft maar terug komen.... *zucht*

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:58

Kid Buu

Huh, Pietje?

Kun je niet gewoon een paar bytes inlezen dan met fread() om te kijken of ie bestaat?

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

doe een HEAD request
gebruik anders even de search

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.