Toon posts:

Nieuwe videokaart in 'oud' systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hep al ff lopen zoeken in oude topic's maar kon eigelijk niks vinden.
Wat ik graag wil weten is eigenlijk in hoevere een videokaart bij het systeem moet passen zodat deze zich niet al teveel zit te vervelen.

Mijn systeem een PIII 450 (dus bus 100Mhz), 320Mb sdram, win xp, agp 2x max. beschikt nog over een Viper 770 nonultra tnt2 (jawel een echte diamond kaart 8) ). Nu wil ik deze viper vervangen voor eentje met zekers een tv out en met meer 3d power om cs en cs-cz haploos te draaien in 1024-768. (cs nu => 800-600 ~33fps :O ) maar de rest van het systeem wilde ike eigenlijk zo houden B) .

Oftewel in hoevere heeft het nut om een dure Geforce/ Radeon kaart in een 'verouderd' systeem te stoppen? Heeft iemand toevallig zo'n combinatie draaien...
>>vast bedankt<<

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:52
ik denk dat je aan een ati radeon 8500 een hele goede kaart voor weinig geld zult hebben, op mijn oude systeem (pIII 500)ging ik van een tnt2 m64 (30fps) naar een geforce4mx440 en haalde toen 60 fps (vsync stond aan dus ging niet over 60).

Verwijderd

STOP NOOIT een radeon in een systeem, oud of jong. Dat zijn van die corrupte kaarten. Een Geforce is vele malen betrouwbaarder. Ik ga op de hcc mijn radeon8500 kapot maken, die heb ik daar vorig jaar gekocht. Dus als je een stukje condensator ziet liggen dan weet je waar het vandaan komt :9~

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:52
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 16:17:
STOP NOOIT een radeon in een systeem, oud of jong. Dat zijn van die corrupte kaarten. Een Geforce is vele malen betrouwbaarder. Ik ga op de hcc mijn radeon8500 kapot maken, die heb ik daar vorig jaar gekocht. Dus als je een stukje condensator ziet liggen dan weet je waar het vandaan komt :9~
verklaar uwzelf eens nader aub. Een vriend van mij heeft een radeon 8500 en dat ding is sweet, dus waarom noem jij ze corupte kaarten?

Verwijderd

Ik weet dat er werkende systemen zijn, en in eerste instantie was dat bij mij ook zo. Maar die kaart hadden ze gewoon nooit op de markt mogen brengen zonder goeie drivers en shit.
Verder heeft die kaart een perfecte beeld weergave, dat moet ik toegeven. Maar Ati mag van mij part naar de bodem zinken met hun stunt kaartjes.

Verwijderd

Om even op te topicstarter te reageren: een Geforce 4 mxje met TV-out lijkt me een mooie optie voor jouw systeem. Je zult zeker een boost in je framerate in CS krijgen, en je hebt ook goeie driverondersteuning voor je tv-out. Een geforce 3/ 4 ti is echt overdone op jouw systeem. Bovendien hebben die mx kaartjes ook een zacht prijsje. Ik zou je dus een Geforce 4 mx 440 aanraden.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zie ^^^ :)

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 16:17:
Als je alleen maar van dit soort onzin te melden hebt kan je beter niets zeggen :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.