Nugget heeft een trojan!

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

Topicstarter
ik weet niet of dit al in een andere thread was gemeld, maar het lijkt erop dat iemand een trojan heeft gemaakt die dnetc installeerd met de id van Nugget....
kijk maar eens bij zijn history

Join TeamBVD!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:54
Hmz das niet goed, als het een Trojan is

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

Wie is nugget?

Verwijderd

Nugget is een member van Distributed.net

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Als ik die history bekijk van de laatste paar dagen, dan zou ik wel erg makkelijk tot de conclusie kunnen komen dat er een trojan is gebruikt.
Maar dan weet ik nog niet of het illegaal was.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

wacht een paar dagen af zou ik zeggen...

Verwijderd

Misschien wel een eerlijk proces.
Maar het is wel erg verdacht.

23 october '97.

Fuck man.
Kom ik aan met me 4,5 weken.

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-05 10:56
Uh, ik wil niet veel zegen hoor, maar die Nugget gebruikt geen trojan hoor, maar het is namelijk zo dat hij een medewerker is van Distributed.net en zijn e-mail adres standaard ingevoert staat in de client. Als de mensen die de client installen het e-mail adres dus niet veranderen staat de koe voor hem te kraken.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dus toch een trojan.
Als ik laatste client down MOET ik een adres invoeren. In zoverre staat er geen e-mail genoteerd.

Verwijderd

Ik gok erop dat Nugget de distributed.net man was die geprobeerd heeft te "communiceren" met die vorige pipo die gepakt is met een trojan, en nu dus zelf het slachtoffer is geworden van diezelfde trojan, maar met nugget's emailadres erin.

Hierdoor zijn nuggets statistieken niet meer zuiver, en heeft de trojan-boer "wraak" genomen.

100% speculatie van mijn kant dus

• Gregoor
Sueno, helaas moet ik zeggen dat jouw verhaal dan ook niet klopt ;)

Verwijderd

Gregoor weet jij soms meer dan wij?

Verwijderd

Gregoor, als jouw theorie klopt (dus niet), dan zou nugget al veeeeeel langer boven de 100k wu's per dag moeten zitten.

Als je er zeker van bent dat ik fout zit, moet je dat ff uitleggen hiero, en niet alleen zeggen dat ik fout zit. :)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

He Sueno, volgens mij klopt jouw redenering ook niet.
Nugget hoeft niet boven de 100 K uit te komen. Dat ligt er puur aan hoeveel mensen geen e-mail invullen.

Verwijderd

weet ik... maar hoe verklaar je die enorme stijging in de laatste paar dagen dan? Tot nu toe draaide hij dagelijks vrij stabiel tussen de 3000 en de 6000 workunits per dag, voor een hele lange tijd.

Zou er nu in een dag een golf van niet-zulke-slimmerds zijn die hun emailadres zijn vergeten? Ik denk het niet :)

Natuurlijk is het ook gewoon mogelijk dat hij echt zoveel computers aan het grazen heeft gezet... OF hij heeft die cray van Ebay gekocht. :)

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Of ze schrijven alle keys die door alle illegale adressen aan hem toe. Zodat hunnie niet credits krijgen.

Greetinx [eNeRGy]

• Gregoor
Sueno, ik kan je met zekerheid zeggen dat in ieder geval in de oude clients (ik weet dus niet od het in de nieuwe ook nog zo is), het e-mailadres standaard stond op nugget@distributed.net en als je dat dus niet veranderde je blokken aan hem toegeschreven werden. Waarom hij nu ineens in de laatste paar dagen zo veel heeft weet ik inderdaad ook niet, dat zou je uit moeten zoeken, maar dat met die clients weet ik in ieder geval zeker dat het klopt.

Hmm, ik zie net ineens pas dat het geen nugget@distributed.net is amar nugget@slacker.com, maar aangezien ik zie dat nugget@distributed.net niet meer in de stats staat denk ik dat hij zijn oude e-mailadres gewoon ge-retired heeft naar zijn slacker.com adres

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik weet dat distributed de laatste tijd erg in het nieuws is (oa door DPC.tweakers.net ) en daardoor wellicht veel mensen weer een koe hebben geinstalled die ze lang geleden hebben gedowned.

Verwijderd

Misschien heeft wel een niet zo slimme persoon de oude dist.net client bij de abn-amro of iets anders geinstalleerd.

Verwijderd

http://n0cgi.distributed.net/cgi/dnet-finger.cgi?user=nugget

:: 18-Apr-2000 14:37 (Tuesday) ::
Two issues: one cool, one trivial...

[knipperdeknip]

On a more trivial note, it seems that one or more of the crackers that
we've recently had to pull from stats for using the "C Share" worm client
have decided to retaliate in a rather unique way. The most recent variant
of the worm client distribution is spreading clients with *my* email
address in them. Unfortunately, I can't take credit for the impressive
keyrate on nugget@slacker.com -- it's mostly compromised machines running
the client without the user's knowledge.

I can't just yank my own email from stats, obviously, so I need to arrange
a way to strip out the illicit blocks from my stats prior to running each
daily update. Won't be tough to do; I've been delayed from having been
in Atlanta for the past several days.
Pagina: 1