Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Q-Tec nog steeds goed/stabiel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er al discussies eerder over zijn geweest, maar nu dat ding al een tijdje gebruikt wordt wil ik graag weten of hij het nog steeds doet en goed stabiel is. Dit omdat ik een nieuwe voeding wil kopen, en het prijsverschil tussen een bewezen goede (bv. Enermax) en een Q-Tec 550 W heel groot is. Het gaat me dan om de 550 W versie. Wat zijn jullie ervaringen na een tijdje met deze voeding hebben gewerkt? En als jullie nu een andere zouden moeten kopen, dan weer een Q-Tec?

Verwijderd

Ik heb er een en hij bevalt me prima. Ik krijg goede voltages en is 100% stabiel.

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:16
bij werkt ie ook nog steeds erg goed , hoewel de de 12+ lijn weleens wil zakken naar 11.40 (alleen bij een uurtje bijv game) ,

maar merk er verder weinig van > naar mijn mening een goede voeding

ook de 550 watt

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb de 450 watt dualfan en hij loopt als een zonnetje, alleen volgens me Mobo is de 12V lijn hoger en de 5V iets lager.
100% stabiel samen met me Radeon 9700pro, waarvoor ik hem gekocht had. (Ra9700pro werkt niet goed op 250Watt.)

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
heb de 400watt gold dual, werkt prima, voltage lijnen niet echt mega stabiel, maar helemaal geen problemen mee. loste ook nog wel wat lang lopende boot problemen op dat ding!

Verwijderd

Cougar schreef op 20 november 2002 @ 17:29:
bij werkt ie ook nog steeds erg goed , hoewel de de 12+ lijn weleens wil zakken naar 11.40 (alleen bij een uurtje bijv game) ,

maar merk er verder weinig van > naar mijn mening een goede voeding

ook de 550 watt
je mag een afwijking hebben van 11% erop dus... netjes toch???

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, de voeding die ik nu heb (350 W Codegen die bij case zat) zorgt er niet voor dat ik vastlopers heb ofzow. Maar de 3.3 lijn is nu (idle) 3,14 V en de 5 v is 4,81. Bij overklokken denk ik dat ik hierdoor minder ver kom omdat de voltages nogal willen slingeren. Heeft die Q-Tec dat niet?

Verwijderd

die Codegenvoeding is bij mij vorige week kapotgeblazen...................condensatoren geklapt

Verwijderd

Ik draai nu ook een codegen PSU (maar 300watt weliswaar) en ik heb ook een ontzettend brakke 3.3lijn (3.1volt). De V5 gaat naar de 4.83 onder full load (van 4.98 idle) met een simpel systeem: duron 1ghz @1.2, GF4Ti4200. Magoed, heb die Q-Tec 550watt besteld en die is waarschijnlijk morgen, misschien overmorgen binnen. En na 't weekend mag'ie een P4 2.4 @ ik hoop 3+ghz gaan trekken. :D

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Niet lopen huilen over de 5v lijn.. bij mij is met oc'en 4,5v geen uitzondering :| (AOpen voeding)

Verwijderd

Ik huil (nog net :P) niet, ik zeg alleen dat die codegen voedingen niet zoveel voorstellen.
Ik moet ook m'n ram met langzamer-dan-standaard timings laten draaien, om m'n comp stabiel te houden...Kan dat door die brakke 3.3v lijn komen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 17:46:
Kijk, de voeding die ik nu heb (350 W Codegen die bij case zat) zorgt er niet voor dat ik vastlopers heb ofzow. Maar de 3.3 lijn is nu (idle) 3,14 V en de 5 v is 4,81. Bij overklokken denk ik dat ik hierdoor minder ver kom omdat de voltages nogal willen slingeren. Heeft die Q-Tec dat niet?
Nee een XP@1650mhz @ 1.9V had bij mij een 5V lijn van 4.98 stressed!

Verwijderd

loopt hier nog altijd 100% ok :Y)

voltages zijn hier niet mega high, maar dat ligt denk ik aan het mobo, meeste anderen halen hogere voltages ...

voltage zijn desondanks wel veel stabieler en hoger als met standaart no-name 300 watt voedinkje, en ik kan hoger stabiel oc'en :)

• Semetrix
  • Laatst online: 25-11 07:26
Weekje terug nog 1tje van 550 w zitten stressen. Mijn pc viel na enkele minuten uit. Power knop gaf geen reactie meer :( Wat het vreemde was in de winkel deed ie het weer :/

Wel mooie 5v en 12v lijn.. veel beter dan mijn huidige(oude) 350w enermax.

Verwijderd

Ik draai nu al een week of 8 met de 550 watter van Q-Tec, Geen problemen , alles draait naar behoren en over een paar dagen ga ik de 2 fans vervangen door enermax met potmeters,

voltages etc alles echt perfect ,

offtopic:
btw 69 euro hebbik voor dit ding betaald
informatique heeft ook aardig goedkope 550ers

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 08:34
Ik ben zeer tevreden over onze Q-Tec 550W Gold Dual fan, nog nergens problemen mee gehad en hij is redelijk tot zeer stil (afhankelijk van wat je gewent ben)
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 20:47:
offtopic:
btw 69 euro hebbik voor dit ding betaald
informatique heeft ook aardig goedkope 550ers
Ik lekker 43,03 Euro :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

Topicstarter
Mooi. Dan ga ik hem binnekort halen. :)

Verwijderd

Wat is dan verstandiger, Qtechnology 431W of een Enermaxje? Qua prijs zal het niet te veel schelen...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 21:00:
Wat is dan verstandiger, Qtechnology 431W of een Enermaxje? Qua prijs zal het niet te veel schelen...
Het scheelt dus wel veel. Check de pricewatch. Het is 166 voor een Enermax of 45 voor zo'n Q-Tec. :7

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 06:36
Jah idd :)

Toevallig had ik laatst ergens 'n review gelezen over die voeding, had alleen wat gebreken... geen aan/uit knopje achter op enzo, maar voor de rest was ie super...
dat knopje kan je er altijd zelf inmaken als je zou willen. anyway ik ga em ook halen als ik weer €€€ heb >:)

Verwijderd

Heb een tijd geleden ook een review gelezen waarbij de 450Watt QTec best brak was, terwijl de 550watter juist heel goed bleek...
Het scheelt niet veel qua prijs dus ik zou de 550watter nemen....(dat heb ik dus ook gedaan :D )

• E-RIC
  • Laatst online: 19:40
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 22:10:
[...]

Het scheelt dus wel veel. Check de pricewatch. Het is 166 voor een Enermax of 45 voor zo'n Q-Tec. :7
Qtechnology != Q-tec
Die van Qtechnology zijn heel stil ultra quiet:
http://www.qtechnology.net/

Verwijderd

Topicstarter
E-RIC schreef op 20 november 2002 @ 22:53:
[...]

Qtechnology != Q-tec
Die van Qtechnology zijn heel stil ultra quiet:
http://www.qtechnology.net/
Huh is die site van jou nou Q-Tec of niet? Want de 550 W staat er niet eens op. :?

Verwijderd

ik ben nog steeds op zoek naar deze

Afbeeldingslocatie: http://thetechzone.com/db_images/id197_images/IMG_0110.JPG

maar die is van vantec

maar nu lijkt me die Qtec ook wel een leuk alternatief

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:57

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Heb ook de 550W van Q-Tec. Is een lekker voeding, alleen (zoals bovenaan ook al ergens gezegd werd) wil de 12V lijn nog wel eens zakken naar 11,6V bij mij (volgens MBM. mijn Multimeter zecht dan 12,02V).

Over die minpuntjes van geen schakelaar: ik heb er zelf een ingebouwd. Werkt prima zo.

En dat ie stil is klopt niet helemaal. Hij maakt best veel herrie. Heb er bij mij 2 Enermax UC-FAB8-B fans ingezet.

De site van Q-tec is de volgende: www.qtec.info
En dit is een directe link naar de 550W Gold: www.qtec.info/13025

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Verwijderd

hmm is qtec nou dus ook zowiezo qtechnology? Ik heb hier een pc winkel met een qtechnology van 460W die 134 euro kost :? lijkt dus wel wat anders....
www.dedicated.nl

Verwijderd

goeie ervaringen mee zelfs bij zeer hoge overklock stabiele +5v lijn en de rest binnen de 10% range.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 01:50:
hmm is qtec nou dus ook zowiezo qtechnology? Ik heb hier een pc winkel met een qtechnology van 460W die 134 euro kost :? lijkt dus wel wat anders....
www.dedicated.nl
Volgens mij is het een ander merk. Kijk ook maar naar de verschillende sites met verschilende producten.

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:47

Johnny E

Dôh !!

Heb zelf een Qtec 450W die het echt perfect doet, er is alleen 1 dingetje waar ik me zorgen over maak.

Als je mailt met Qtec support dan krijg je een mailtje terug van support_persoon@trust.com.

En wat zegt de Corporate pagina: Aashima introduces Q-Tec
En inderdaad Aashima = Trust.

Hopelijk is de kwaliteit van de Qtec lijn beter dan die van de Trust lijn.
Ik had nl altijd het veel gebruikte motto: never trust, trust >:)

Specs!

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51

CXNeXo

This behavior is by design.

Ik draai nu al een aantal maanden met een Q-Tec 550W Gold Dual fan.
Prachtvoeding voor weinig geld.Het enigste nadeel is dat de onderste "inzuig" fan niet echt geschikt is voor mijn kast. Ik heb dan ook op de dag van aankoop al de warranty seal moeten breken, omdat de fingerguard eraf moest. De intake zit nu dus ook maar half open.....Ooit maar eens een stuk uit m'n kast zagen

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Wat betreft Codegen alsmede ook Rainbow voedingen. Die overlijden allemaal binnen of na 1 jaar. Hmm als Q-Tec echt zo goed is moet ik ze ook maar eens gaan inkopen voor IAPC ;)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 16:44
CoolerMaster schreef op 21 November 2002 @ 08:30:
Ik draai nu al een aantal maanden met een Q-Tec 550W Gold Dual fan.
Prachtvoeding voor weinig geld.Het enigste nadeel is dat de onderste "inzuig" fan niet echt geschikt is voor mijn kast. Ik heb dan ook op de dag van aankoop al de warranty seal moeten breken, omdat de fingerguard eraf moest. De intake zit nu dus ook maar half open.....Ooit maar eens een stuk uit m'n kast zagen
Aopen kast toevallig ?

Ik wil ook een qtec 550w nemen, een inkoop actie lijkt me zinloos aangezien de prijs al scherp is en niemand wil wil 2 maanden w8ten op een voeding die dan 5 euro goedkoper is :)

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:48

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik heb zelf een Topower voeding, en die heeft (full load) de volgende waarden: +3.34, +4.89, +11.92. Ik vind hem zelf perfect stabiel, mijn systeem is een XP2000+ en ik heb nog nooit stabiliteitsproblemen gehad.
Die QTecs zijn echter zéér goed hun geld waard. Dan wel niet superstabiele lijnen als deze Topower, maar het komt er wel dicht in de buurt en dat voor een stukje minder geld! :)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Mijn 450 dual fan q tec draait perfecto, alleen de - 12v lijn zit soms op 1.9 :(
Voor de rest zijn de lijnen goed soms wel ietsjes hoger dan nodig :P

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

Ik heb een tijd terug een review geschreven....

http://users.fmg.uva.nl/rstoter/550watt
Pagina: 1