inbranden helpt dus echt.

Pagina: 1
Acties:

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024
Een tijd lang had mijn k7-750@900 1,9 volt nodig om stabiel te draaien. Nu naar enkele maanden draait die ook op 1,8 volt stabiel.
Wordt die gelijk minder warm (35 graden koetje)
Het werkt dus echt :)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:19
Ik heb ook goeie ervaringen met inbranden...ik had een jaartje geleden ofzo 2 nieuwe celeron 366's op max. volt lopen.

Nu @550@2.0 a 2.05 V.

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 00:18
misschien helpyt dat ook bij mijn k6-2
standaard 2.2volt nu 2.9 volt..

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb mijn P3-700E nooit ingebrand. Toen ik hem kreeg had ik hem op 933MHz 1.7V omdat mijn geheugen 100MHz was. Nu dat ik beter geheugen heb doet hij 1050MHz op 1.85 Volt.
Temperatuur op idle is 30 graden, en op full load 40 graden. Als ik alleen maar 1050MHz kon draaien op 1.95Volt deed ik het dus niet. Koeling maakt niks meer uit bij hoge voltages en das zonde van je cpu. Inbranden moet iemand mij toch eens uitleggen wat er dan precies gebeurt dat ie sneller wil na een tijdje.

Die-hard Brexiteer

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

ja..m'n celly2 heeft het ook gemerkt. Ik heb hem nog maar kort. Eerst 950 mhz alleen stabiel bij 1,8 volt, nu bij 1,75...scheelt niet veel, maar toch opeens wel stabiel. Leuk om te zien

(he mjc! binnenkort kom ik wel weer eens op icq hoor!)

• BruT@LysT
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

tjah, als je je cpu zo snel mogelijk wil hebben doe je die voltage toch ook op z'n max??
ik heb me tbird 900 op 1055 met 1.98volt
hoger komt de KT7 helaas niet.
Ik zal dus wel zien of ik over een maand ineens 1100 haal :)

• BruT@LysT
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Het kan ook nog steeds heel goed met de omgevingstemperatuur te maken hebben...
De kouwe tijden komen er weer aan heh

• Spooksel
  • Laatst online: 00:47

Spooksel

Spooksel!

hmm, gaat ik over een paar weekjes eens kijken of mijn pc'tje nog stabiel wil lopen als ik de Vcore weer op 1,75 volt zet :)

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
wat ik wel eens gehoord heb, en dat klinkt mij vrij aannemelijk in de oren, is dat inbranden niet om de proc zelf gaat, maar vooral de contactjes tussen proc/mobo en ram/ramslot ed. Doordat de temperatuur konstant schommelt bewegen die contactjes minieme hoeveelheden, en daardoor wordt het kontakt beter (en dus de storing op de processorbus minder).

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Mijn Athlon draait op 800@1000, 2V, en ik moet zeggen, hij wordt steeds stabieler! :)

• abwouters
  • Laatst online: 31-08 22:31
ik geloof niet zo echt in dat inbranden. Kijk bij een auto ok daar moeten de onderdelen in elkaar slijten als het waren. Maar bij een proc kan volgens mij fysiek niks veranderd worden. er lopen toch alleen maar stroompjes doorheen.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Mijn TB800@900 liep eerst alleen stabiel op 1,85. Gister teruggezet naar 1,70 en CPU stability test aangezet. van 22.00 tot 13.00 en score is rock solid! dat was eerst dus absoluut niet

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Spooksel
  • Laatst online: 00:47

Spooksel

Spooksel!

enne: hoe lang heb je hem op die 1,85 laten lopen? 1 week, 2 weken? paar dagen?

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 november 2000 04:34 schreef Jasper Janssen het volgende:
wat ik wel eens gehoord heb, en dat klinkt mij vrij aannemelijk in de oren, is dat inbranden niet om de proc zelf gaat, maar vooral de contactjes tussen proc/mobo en ram/ramslot ed. Doordat de temperatuur konstant schommelt bewegen die contactjes minieme hoeveelheden, en daardoor wordt het kontakt beter (en dus de storing op de processorbus minder).[/quote]Maar dat zou betekenen dat je opnieuw moet inbranden indien je je proc/geheugen etc er weer uit gesloopt hebt en het daarna opnieuw terugplaatst.

Volgens mij is jouw verhaal onzin...

just my 2 cents

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 01-08 13:30
Treb: precies ja.

Dat is ook een observeerbaar fenomeen.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 11:35
/OFFTOPIC *kep al veel oftopics vandaag :( )
Demoniac, vraagje he als je CPU Stability test draaid..laat je dan gewoon je irc / icq / downloads draaien ?
en neem je dan 18 van die test dingen zeg maar ?

PVoutput

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Misschien worden de kanaaltjes in de pc iets beter geleidend omdat er atoompjes diffunderen door de hoge temperatuur (zeer speculatief geef ik toe)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• GarBaGe
  • Laatst online: 14:14
Inbranden werkt ook effectief als je GEEN koelpasta gebruikt, maar gewoon het standaard TIM wat op je HSF zit. De Articooler heeft TIM wat gedurende een minuut boven de 50C moet komen, dan hecht de zooi goed aan je proc, wat dus voor betere warmtegeleiding zorgt. Dus proc koeler, dus beter te oc-en met lager voltage :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Ik heb gehoord dat om een processor op een hogere kloksnelheid te kunnen laten lopen, ze 'm op een hogere tempratuur 'bakken'.

Dit zorgt voor een grotere uitval tijdens het productieproces, maar de proc's blijken echt hoger geklokt te kunnen worden.

Dat 'inbranden' kan das voor een vergelijkbaar effect zorgen.
Pagina: 1