Geen beeld bij TVTOOL

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:20
hallo,

Ik zit met een probleem.
Ik gebruikte eerst Nview en ik kreeg beeld op me tv, allemaal mooi..maar met tvtool kan je veel meer en is handiger.
Dus ik instaleerde tvtool, maar nu krijg ik helemaal geen beeld op me tv als ik op dat groene knopje druk (switchen naar tv mode)
En elke x als ik tvtool opstart zegt ie dat twinview aanstaat, maar hoe moet ik dat uitzetten?

Heb een TI4200 met philips 7108

alvast bedankt

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
av>vb

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Beeld -> Eigenschappen -> Instellingen -> Geavanceerd -> Geforce 4 -> Nview en dan het beeld weer op Standaard zetten.

Omelette du fromage!

• Kakaroto
is gebeurd, maar nog steeds geen beeld...heb alles goed gezet, PAL enzo en 800x600

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien kan je in de FAQ op de site van de makers van Tvtool wel wat vinden wat je kan helpen:

http://tvtool.info/go.htm...ol.info/english/faq_e.htm

• Kakaroto
Heb alle instellingen nagelopen, wat de philips chipje niet ondersteunt en een Connexiant wel.

Geeft tv-tool echt beter beeld voor de tv? want als het alleen handiger is, kan ik toch ook Nview gebruiken?

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:29

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik dump hier meteen ook even een vraag over tvtools
Ik heb een Geforce 2MX en ik heb van tvtools.de die speciale INF file geinstalleerd.. maar de reso 756x538 kan ik nogsteeds niet selecteren :( Wat doe ik fout?

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
CT schreef op 20 November 2002 @ 18:48:
Ik dump hier meteen ook even een vraag over tvtools
Ik heb een Geforce 2MX en ik heb van tvtools.de die speciale INF file geinstalleerd.. maar de reso 756x538 kan ik nogsteeds niet selecteren :( Wat doe ik fout?
Bij mij werkte het pas, nadat ik de laatste driver versie, die op de TVTool site staat, geinstalleerd had. De INI file op zich werkte bij mij ook niet.

Verwijderd

die inf file werkt idd alleen met een bepaalde driver versie.
En ja tvtool is alleen handiger omdat ie ook overscan aankan, 2 geluidsschemas een voor monitor een voor tv (andere versterkingen etc). en nog wat andere dingen makkelijk kan regelen.
Ik gebruik tvtool naar volle tevredenheid. Kost een beetje kan een boel.
Ik zit hier geen reclame te maken maar als een programma gewoon goed werkt mag dat ook weleens gezecht worden toch?

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 09:36:
die inf file werkt idd alleen met een bepaalde driver versie.
En ja tvtool is alleen handiger omdat ie ook overscan aankan, 2 geluidsschemas een voor monitor een voor tv (andere versterkingen etc). en nog wat andere dingen makkelijk kan regelen.
Ik gebruik tvtool naar volle tevredenheid. Kost een beetje kan een boel.
Ik zit hier geen reclame te maken maar als een programma gewoon goed werkt mag dat ook weleens gezecht worden toch?
Hier sluit ik me volledig bij aan. TVTool rulez!!

• Kakaroto
Als ik Nview op standaard, geeft ie nog steeds aan dat Twinview geactiveerd is :(
Hoe kan ik dat oplossen? Hij doet ut blijkbaar niet samen met Nview.

Ik krijg gewoon steeds zwart beeld als ik op dat groene knopje druk (TV mode)

Verwijderd

Is je kabel wel goed? Stomme vraag hoor... en kan je monitor wel PAL/NTSC weergeven. Want als je monitor daar niet toe in staat is krijg je idd zwart beeld en nee het is niet standaard dat iedere monitor dat kan.
Zomaar een tweetal suggesties....

• Kakaroto
Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 08:30:
Is je kabel wel goed? Stomme vraag hoor... en kan je monitor wel PAL/NTSC weergeven. Want als je monitor daar niet toe in staat is krijg je idd zwart beeld en nee het is niet standaard dat iedere monitor dat kan.
Zomaar een tweetal suggesties....
Als ik Nview activeer (Cloon TV=PAL) doet ie het wel.
Maar met TV-tool doet ie het niet, ook niet met NTSC.

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 15:51
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met mijn Gf4ti4600.
Nview werkt perfect, maar als ik met tv-tool werk, zie ik aan het begin wel die gekleurde balken, maar zodra ik naar TV-mode schakel krijg ik alleen zwart beeld.
Nview staat uit, en gebruik ook geen refresh rate fix...

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 22:23

Smarron

The bend

Sorry dat ik dit oude topic omhoog kick, maar ik heb exact hetzelfde probleem en de oplossing is nog niet echt naar boven komen drijven.

Als ik bij TVTool ook over wil schakelen naar de TV-mode, wordt mijn beeld ook zwart en op de TV is niks te zien. Gelukkig kan ik via mijn laptop de desktop van mijn PC benaderen, anders zou ik elke keer de PC moeten resetten. Het beeld komt dus uit zichzelf ook niet terug.

TVTool heeft het echt altijd gedaan. Ik heb geen driver updates gedaan en ook TVTool niet geupdate. Wat ik wel heb gedaan is een refreshrate util gebruikt. Vanaf dat moment is het ook misgegaan. Nu gebruik ik dat proggie niet meer, maar het probleem wil niet weggaan.

NView doet het wel, maar daar heb ik zo'n hekel aan. Vind ik dus geen oplossing.

Quote uit de FAQ van TVTool:
I get a black screen when trying to enter or quit TV mode?

Do you run one of the programs RefreshRateLock or nVidiaRefreshRateFix? This is the most common reaons for the black screen effect. These tools change system settings which can´t be detected by other programs. Therefore when trying to select another refresh rate the screen goes blank.

In order to run TVTool properly it is required to uninstall or at least deactivate these tools! (We´ll try to make the tools compatible but it´s not done yet.)
Het probleem is inderdaad 1 van de refreshrate tools. Zat ik toch in de goede richting te zoeken. Jammer maar helaas. Het vreemde is wel dat ik zo'n proggie niet standaard draai, zonder dat proggie speel ik games op 60Hz. Heb het net geprobeerd en idd 60Hz. Dus TVTool zou het stiekem moeten doen.

Conclusie: Er is nog geen mogelijkheid om games op een normale refreshrate te spelen in combinatie met het gebruiken van TVTool. :(

[ Voor 40% gewijzigd door Smarron op 28-01-2003 21:42 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

als je tv tool gebruikt, moet je tinview staandaard UIT (dus geen dual monitor: clone, doorlopend of wat dan ook) zet 'm ook op PAL

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• Smarron

Smarron

The bend

GrittyKitty schreef op 28 januari 2003 @ 21:55:
als je tv tool gebruikt, moet je tinview staandaard UIT (dus geen dual monitor: clone, doorlopend of wat dan ook) zet 'm ook op PAL
Dit had ik ook. Ik had TwinView nog niet eens geprobeerd. Daar ben ik nu pas genoodzaakt toe.

Verwijderd

krijg je alleen zwart op je monitor of ook op je TV??

want je moet in tvtool wel boven het groene knopje dualview aanvinken?

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:05

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

bij mij werkt tv tool ook niet niet meer, twinview staat uit en op pal, maar tv tool blijft mekkeren dat twinview aanstaat.
ik heb dit sinds in een geforce4 ti 4600 van creative heb. maakt niet uit met welke drivers.
nahja nog geen drivers zonder twinview geprobeert :D

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 08:59:
krijg je alleen zwart op je monitor of ook op je TV??

want je moet in tvtool wel boven het groene knopje dualview aanvinken?
Beiden zwart beeld, en ja, ik had op dat groene knopje gedrukt. Zoals ik al in eerdere posts zei, ik gebruik TVTool al geruime tijd, alleen is het sinds kort gek gaan doen.

Het probleem ligt dus ook bij refreshrate programma's. Zie mijn quote hierboven ergens, direct gekopieerd van de TVTool FAQ.

Dus als jullie van die refreshrate fix programma's gebruiken komt dit probleem voor. Zojuist deed hij het weer gewoon, ik had dat proggie dus weggegooid. Er is tot op heden nog geen oplossing.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
alsik een SVCD met Clone wil afspelen komt hij niet helemaal op het scherm....
Met TV tool gaat dat wel...

Verwijderd

Ka_ka_rot schreef op 20 november 2002 @ 15:56:
hallo,

Ik zit met een probleem.
Ik gebruikte eerst Nview en ik kreeg beeld op me tv, allemaal mooi..maar met tvtool kan je veel meer en is handiger.
Dus ik instaleerde tvtool, maar nu krijg ik helemaal geen beeld op me tv als ik op dat groene knopje druk (switchen naar tv mode)
En elke x als ik tvtool opstart zegt ie dat twinview aanstaat, maar hoe moet ik dat uitzetten?

Heb een TI4200 met philips 7108

alvast bedankt
je draait zeker onder xp dat gaat niet samen met je kaart drivers

• Smarron

Smarron

The bend

dave01 schreef op 29 januari 2003 @ 13:15:
alsik een SVCD met Clone wil afspelen komt hij niet helemaal op het scherm....
Met TV tool gaat dat wel...
Daarom geef ik ook de voorkeur aan TVTool. Met NView is het beeld kleiner op de PC. Scheelt aan beide kanten toch zo'n 3cm totaal. Met TVTool kun je het beeld iets groter maken, waardoor het perfect past!

NView heeft ook wel een mogelijkheid, maar dan is het ineens veel te groot en mis je veel beeld aan de zijkanten.

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:17
K heb zelf ook enige troubles gehad om tvtool werkend te krijgen op mn ti 4200. Ik heb nu tvtool versie 6.8.2, instellingen van tv tool allemaal standaard, dual display optie aan, resolutie op 1024x768 en het werkt nu prima. Alleen als ik tvtool nu uit wil zetten, dan springt mn beeld op standby en wil die daar niet meer vanaf. Enige remedie dan is een restart.

Catch a smile out there!

• Smarron

Smarron

The bend

Haemorrhage schreef op 29 January 2003 @ 19:51:
K heb zelf ook enige troubles gehad om tvtool werkend te krijgen op mn ti 4200. Ik heb nu tvtool versie 6.8.2, instellingen van tv tool allemaal standaard, dual display optie aan, resolutie op 1024x768 en het werkt nu prima. Alleen als ik tvtool nu uit wil zetten, dan springt mn beeld op standby en wil die daar niet meer vanaf. Enige remedie dan is een restart.
Wat wellicht lukt, is om via TVTool eerst terug te keren naar je desktop en dan pas TVTool uitzetten. Werkt bij mij wel.

Pagina: 1