Sorry dat ik dit oude topic omhoog kick, maar ik heb exact hetzelfde probleem en de oplossing is nog niet echt naar boven komen drijven.
Als ik bij TVTool ook over wil schakelen naar de TV-mode, wordt mijn beeld ook zwart en op de TV is niks te zien. Gelukkig kan ik via mijn laptop de desktop van mijn PC benaderen, anders zou ik elke keer de PC moeten resetten. Het beeld komt dus uit zichzelf ook niet terug.
TVTool heeft het echt altijd gedaan. Ik heb geen driver updates gedaan en ook TVTool niet geupdate. Wat ik wel heb gedaan is een refreshrate util gebruikt. Vanaf dat moment is het ook misgegaan. Nu gebruik ik dat proggie niet meer, maar het probleem wil niet weggaan.
NView doet het wel, maar daar heb ik zo'n hekel aan. Vind ik dus geen oplossing.
Quote uit de FAQ van TVTool:
I get a black screen when trying to enter or quit TV mode?
Do you run one of the programs RefreshRateLock or nVidiaRefreshRateFix? This is the most common reaons for the black screen effect. These tools change system settings which can´t be detected by other programs. Therefore when trying to select another refresh rate the screen goes blank.
In order to run TVTool properly it is required to uninstall or at least deactivate these tools! (We´ll try to make the tools compatible but it´s not done yet.)
Het probleem is inderdaad 1 van de refreshrate tools. Zat ik toch in de goede richting te zoeken. Jammer maar helaas. Het vreemde is wel dat ik zo'n proggie niet standaard draai, zonder dat proggie speel ik games op 60Hz. Heb het net geprobeerd en idd 60Hz. Dus TVTool zou het stiekem moeten doen.
Conclusie: Er is nog geen mogelijkheid om games op een normale refreshrate te spelen in combinatie met het gebruiken van TVTool.
[
Voor 40% gewijzigd door
Smarron op 28-01-2003 21:42
]