[Win Me] Netwerk op Chello router

Pagina: 1
Acties:

• UniCache2
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-03 09:30
Ik heb een probleem met 1 pc in mijn netwerk.

Ik maak gebruik van de volgende opstelling:

Chello Kabel met Router: Sitecom IP: 192.168.0.1

1 Winxp pc met alles standaard ingesteld en zoals het boekje, heeft nu IP:
192.168.0.1 en subnet 255.255.255.0

Nu heb ik in LAN2 van de router een nieuwe kabel gemaakt en op een andere pc aangesloten en Win ME erop geinstalleerd.

Ik doe ipconfig > 0.0.0.0
kijk in het router boekje en zie dat ik daar bij tcp/ip alles op automatisch verkrijgen moet zetten en bij internet options LAN moet instellen en vervolgens alle LAN opties moet uitschakelen.

Na reboot en ipconfig geeft de win ME pc hetvoglende (!de XP bak deed het al via de router):

ip: 169.254.232.34 subnet 255.255.0.0

Nu snap ik echt niet waar dit aan ligt. Het enige wazige is dat ik op de netwerkkaart van deze pc geen lampje zie branden, op de router vn deze LAN02 echter wel, het kan dus zijn dat deze netwerk kaart kapot is, maar dit geft hij niet aan in win ME. Kan het ook zo zijn dat het lampje alleen kapot is?

Heeft iemand een tip, want ik zit al uren hier aan te kloten maar het wil om een of andere vage rede maar niet lukken. Ik heb alle FAQ's aandachtig doorgelezen maar heb hier niets nuttigs o5ver dit specifieke probleem gevonden.

Alvast bedankt

[edit5: ik zit hier achter een enorm brak wirelesskeyboard vandaar de spelfouten]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

169.en.nog.wat is als windows geen dhcp vind of ip adres krijgt
(het duurt waarchijnlijk ook langer over het opstarten ........)

stop de kabel van je xp-bak es in de me-bak

Iperf

• UniCache2
Ok. Het ligt dus hoogstwaarschijnlijk aan de kabel?
Hoe kan het trouwens dat bij de LAN2 op de router wel de lampjes branden?
Of kan het ook aan de netwerkkaart liggen?

Edit: Het probleem is namelijk dat ik nu niet meer bij die pc's ben, ik ga pas volgende week er weer naartoe. De kabel van de XP bak kan ik niet gebruiken, ik kan echter wel de XP bak zelf op de ME kabel aansluiten... Iemand nog andere tips?

• UniCache2
Update:
Ok, de kabel is nu goed, ik heb er een laptop op getest en deze kan prima verbinden met internet. De ME bak echter nog niet. Het lampje van de netwerkkaart brand nu wel

Bij ipconfig geeft ie nog steeds aan ip: 169.254.232.34 subnet 255.255.0.0.

Bij een ping vanaf de ME bak naar de router (ip 192.168.0.1) geeft destination host unreachable.

Ping vanaf XP naar ME bak (ik neem aan dat de ME bak automatisch ip 192.168.0.3 krijgt) geeft time-out.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

• UniCache2
Heeft niemand een idee waar het probleem kan liggen?
Som desnoods a.j.b. en lijstje op met dingen die het kunnen zijn of afvallen...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 17:06

Bergen

Spellingscontroleur

Mja, als Windows geen verbinding kan maken met de buitenwereld kent ie zelf een 169-ip toe aan je bak. Dat begint altijd met 169.254 en de rest is willekeurig. Dit is ervoor gemaakt om, als je DHCP-server niet bereikbaar is en je wel meerdere pc's in het netwerk hebt, ze toch met elkaar kunnen praten via de 169-adressen.

Het ligt niet aan je kabel want die werkte ook bij die andere pc toch? Je netwerkkaart zal ook wel in orde zijn, anders had je überhaupt geen LAN-verbinding bij je netwerkinstellingen...

Affijn, je moet de boel ff zo instellen: bij de eigenschappen van je LAN-verbinding vink je aan: Client voor MS Netwerken, TCP/IP en de netwerkkaart. Meer hoeft er niet te staan. Nouja, misschien bestands- en printerdeling als je van plan bent om bestanden uit te wisselen over het netwerk.

Dubbelklikken op TCP/IP -> daar alles op automatisch verkrijgen zetten.

Terug naar de eigenschappen van de LAN-verbinding, tabblad Geavanceerd, zet daar de XP-firewall uit. De XP-firewall is nogal brak...

Euh... Je LAN-verbinding staat toch wel INgeschakeld mag ik aannemen he? Ik weet niet wat je bedoelde met 'alle LAN-opties uitschakelen' in je eerste post, maar ik neem aan dat je de hele verbinding niet hebt uigeschakeld! :P

Verder zie ik in je eerste post staan dat de router 192.168.0.1 als IP-adres heeft en de WinXP-pc OOK!!! Dat mag natuurlijk niet :) Iedereen moet een ander adres hebben.

Affijn, nu ga je naar een dosprompt en daar tiep je:
ipconfig /renew

Kijk eens of je een adres krijgt...

Notitie: Zolang je GEEN geldig ip-adres hebt hoef NIET te proberen om te pingen of te verbinden ergens naartoe, dat gaat NIET werken. Dat is net zoiets als dat je probeert te bellen terwijl je telefoon helemaal niet is aangesloten.

[ Voor 16% gewijzigd door Bergen op 04-12-2002 14:15 ]

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Staat de router wel als DHCP server ingesteld? Valt me wel op dat je router en XP bak hetzelfde IP hebben.

Living the American Dream

• UniCache2
Nee de XP bak heeft inderdaad 192.168.0.2, typefout sorry, ik ga het verhaal van GerbenW binnenkort proberen (het is ergens waari k nu niet ben n.l.) bedank!

• UniCache2
GerbenW schreef op 04 december 2002 @ 14:12:
..

Terug naar de eigenschappen van de LAN-verbinding, tabblad Geavanceerd, zet daar de XP-firewall uit. De XP-firewall is nogal brak...

..
De XP bak werkt wel, de W95 werkt helaas niet..
Maar nogmaals, ik ga het binnenkort proberen

[ Voor 8% gewijzigd door UniCache2 op 04-12-2002 17:53 ]

Pagina: 1