s-video naar VHF/UHF? mogenlijk?

Pagina: 1
Acties:

• TygeR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
hallo,

ik heb een radeon 8500 met s-video out en een draadloos toetsen bord systeem wat door mijn hele huis heen ontvangst heeft. wij hebben verder op bijna elke kamer in huis een tv. nu was ik benieuwd of ik mijn s-video signaal om zou kunnen zetten in een UHF/VHF signaal en dus op alle tv's in ons huis kan computeren. het lijkt mij dat dit wel mogenlijk is aangezien een video recorder zijn signaal ook weer over de kabel uitzend zodat je overal een viedeo kan bekijken. heeft iemand hier ervaring mee of enig iedee wat ik hiervoor nodig heb laat het me dan even weten.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:49
je geeft het zelf al aan....
Je zou met behulp van een video je svhs signaal kunnen converteren. Er zijn ook losse apparaten in de handel die hetzelfde doen, maar die zijn meestal behoorlijk prijzig.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• TygeR
  • Laatst online: 06-02-2025
het enige nadeel is dat ik geen video recorder op mijn kamer heb staan en eigenlijk liever geen kabels naar beneden wil trekken. zo'n los kastje zou een uitkomst kunnen bieden, waar zijn deze dingen goedkoop verkrijgbaar?

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
koop scart stekker met svhs-aansluiting (en audio) en zet die op de video. dan de video op het scartsignaal zetten en de coax aansluiten, dan heb je op het videokanaal je computerscherm incl. geluid! wicked!

die kastjes heb je zo nu en dan bij de ALDI en LIDL, anders op de HCC beurs wellicht??

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
en die kastjes zijn in stereovorm 100 euro of meer

Verwijderd

Eh, kan je die s-video stekker niet gewoon in een SCART-blokje stoppen??

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb thuis nog een oude analoge satelliet tuner waar een video-in op zit, die gebruik ik wel eens om op een oude tv zonder scart een film te kunnen kijken, vanaf de laptop. Deze tuner zet een video-in ook om in een vhf/uhf.
Gewoon eens kijken of iemand zo'n oud ding heeft, waar het mogelijk mee is.

edit: typo

[ Voor 10% gewijzigd door Aiolos op 21-11-2002 21:14 ]

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters of modbus apparaten (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Verwijderd

als je de antenne ingang van je TV gaat gebruiken heeft het geen zin on SVHS/SVIDEO signaal te gebruiken omdat in het gemoduleerde signaal van composiet uitgaat en scheiden van de kleur van de rest heeft dus totaal geen zin
het is dus handiger om uit te gaan van composiet vor de TVout van de videokaart en dat in een Videosender(klein TVzendertje) te stoppen als je het draadloos wilt en anders een TVmodulator(eigenlijk een laagvermogenszender)

• memphis
  • Laatst online: 21:47

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Die radion heeft ook een CVBS out (composiet), die kan je gewoon aan een modulator knopen en heb je een antennesignaal.

Zoek op GoT op modulator+video en gij zult vele topics vinden :)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1