Toon posts:

Audio branden.......max speed ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de maximale snelheid waarop je een audio-cd kunt branden zonder errors? Ik heb ooit ergens gehoord 4x,of kan het toch sneller???

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb gehoord dat als je CD's op hogere snelheden brand (10x,12x) sommige oudere cd-spelers moeite kunnen hebben met het lezen.

Verwijderd

Ik brand met 12X nog geen problemen gehad

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:50
Volgens mij is de beperkende factor gewoon je brander. Allen moet je rekening houden waarop je ze wilt afspelen.

Een nieuwe sony is errug gevoelig en pikt alleen 1 speed gebrande CD's (zie Computertotaal)

Auto cd spelers lijken mij wat gevoeliger, de grens weet ik niet maar 4 speed halen de meesten die ik heb gebruikt wel. Hier moeite wel een beetje kwaliteit cd nemen daar de cd nogal in temperatuur kan wisselen(Philips Silver werkt goed))

Voor gewone cd spelers thuis werkt bijna alles, letop die sony!!!

Succes

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Verwijderd

Het beste resultaat verkrijg je met 1x speed recording. zo zal je echt geen errors krijgen...zowel tijdens het kopieren als het later afspelen van de cd

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik brand alles op 8x en heb nog niet van problemen gehoord van al mijn vriendjes....de autoradio stribbelt ook niet tegen.

Verwijderd

Playa, neem eens heel rap een ander icoon! Vuile dief! :r

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03-2025

AIKANE

Grrrrr

Zolang je de Cd's niet afspeeld op een Sony CD-speler is het geen probleem om met hoge(re) snelheid te branden, heb je wel een Sony...tja, dan zou ik hem op zo'n laag mogelijke snelheid branden, die spelers zijn nogal gevoelig voor gecopieerde CD's. Minidisk he... >:)

What the heart requires may never be understood by the mind!

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het ligt er ook aan wat voor muziek je brand, als je een house-cd kopieert kun je dat rustig op 8x doen, maar bij klassiek ligt het wel een beetje gevoeliger. Ik had laatst een cd voor iemand op 2x gebrand, maar je hoorde toch tijdens de rustige/stille stukken heel lichte tikjes, dat is zeer vervelend :(.

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik speel mijn audio cd's in een Sony cd speler uit 1988. Verder heb ik geen problemen met tikjes, kraakjes of andere kwaliteitsproblemen. Om maar weer de flame te starten, koop goede spullen voor goede prestaties. Hier Ultraplex 40x SCSI, Plexwriter 8/2/20 op Adaptec SCSI II controller. Kost een enorme berg, maar nooit en dan ook nooit problemen met dit soort vage kwaliteits issues. Heb je goede spullen met een 12 speed brander, kom je dit soort problemen ook niet tegen. Daarom voor mij het beste van het beste, als ik spulletjes koop. Als je het doet, doe je het goed.

• T.S.
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Daarom voor mij het beste van het beste, als ik spulletjes koop. Als je het doet, doe je het goed.[/quote]Daarom heb ik ook een Plextor PX-R412Ci SCSI brander :). Ondanks het feit dat hij al meer dan 2 jaar oud is werkt hij nog steeds perfect.

Verwijderd

Sorry, maar op 1 speed audio branden is niet echt verstandig. het beste kun je op 2 of 4 speed branden. ik heb met m'n plextor 8/20 de beste resultaten op 4 speed. dan leest werkelijk iedere cdspeler de cd's. op andere snelheden (inclusief 1 & 2 speed) geven de gebrande cd's nog weleens problemen.

ps ik heb ooit een artikel gelezen waar 4 speed ook werd aangeraden vanwege de snelheid van het branden van de putjes. langzamer betekent uitlopen van de putjes (dus errors) en sneller te ondiepe putjes (dus ook errors)

Verwijderd

Ik brand alleen maar audio, en altijd op 4x, en nog nooit problemen gehad, zelfs niet op een merkloze discman van 5 jaar oud zonder anti-schokfunctie of wat dan ook. Maar een vriend van mij heeft een gloednieuwe Technics, niet zo heel goedkoop, en die slikt die krengen gewoon niet... maar ja, pech voor hem, volgens mij is er geen verschil tussen 1x, 2x en 4x branden. Heb het nog nooit gemerkt tenminste en ik ben behoorlijk audiofiel. Oja, mn brander is een Matsushita CW-7502 (SCSI).

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 09:17

Halfkakkende

Vandring

[off-topic]
Iemand uit mijn klas beweerde dat als je op 12X brandt dat je cd speler dan 12X gaat afspelen en waardoor dus je muziek te snel zou gaan :D :)
[/off-topic]

Het maakt geen bal uit op welke snelheid je hem brandt dacht ik...ik brand op 2 speed mijn audio, omdat ik een CDD 3610 heb :)

MUZIEK!

• T.S.
  • Niet online
Ik heb wel eens gehoort dat het beter is om audio cd's op 1x te branden, omdat hij de cd dan dieper inbrand :?. Ik weet niet in hoeverre dit waar is.

Zal het wel eens uitproberen dit weekend, ik heb namelijk nogal een kieskeurige cd-speler (NAD C-540), dan kan ik aan den lijve ondervinden of er verschil is tussen verschillende brandsnelheden.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
grapjassen, bedenkt dan niemand dat de CD-R nog belangrijker is???
Koop Philips Premium, nooit problemen mee, van 1 tot 12 speed.

Verwijderd

Ik brand alles op 12x met m'n plextor 12x10x32a. Nog nooit problemen gehad met audio cd's, ook niet op een sony cd speler

• tweakerbee
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Zodra de Plextor 12/10/32 z'n BURN proof feature gaat gebruiken ga je tikken horen, das toch wel heel matig! Daarom het beste zorgen dat je systeem de datastroom gewoon aan kan: Of dat 1, 4, 8, of 12X is maakt dan niet echt uit.

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1