Ik wil een doorzichtig terminal venster... standaard zit xterm al geinstalleerd... kan ik deze zo configgen dat ie doorzichtig is of moet ik een andere terminal gebruiken?
dus xterm niet?marijn schreef op 20 November 2002 @ 15:21:
eterm kan je doorzichtig maken
Verwijderd
Welke distribuite/window manager gebruik je?
De konsole van gnome heeft deze optie ingebakken [gnome-terminal].
Rechtermuisknop, Edit Current Profile-> tabblad "Effects".
De konsole van gnome heeft deze optie ingebakken [gnome-terminal].
Rechtermuisknop, Edit Current Profile-> tabblad "Effects".
ik gebruik debian woody met X-Window-System en fluxbox
Verwijderd
Eterm dan denk ik (zit dit in de tree van Debian?)savale schreef op 20 November 2002 @ 15:36:
ik gebruik debian woody met X-Window-System en fluxbox
Verwijderd
Eterm heeft 1 grote dependencie: enlightenment. Kijk ook eens naar aterm, een afgeleide van rxvt. Snel, kleine footprint, veeeeeeel mogelijkheden (incl transparantie en shading) en geen grote dependencies.
De volgende terminals ondersteunen ook transparantie:
-aterm
-eterm (enlightenment)
-konsole (kde)
-gnome-terminal (gnome)
Ongetwijfelt vergeet ik er nog een paar, maar hier heb je iig de meest bekende
-aterm
-eterm (enlightenment)
-konsole (kde)
-gnome-terminal (gnome)
jahVerwijderd schreef op 20 November 2002 @ 15:41:
[...]
Eterm dan denk ik (zit dit in de tree van Debian?)
en anders kan het zeker met aterm deze zit er zeker in.
pas nog geapt-getd
zojuist aterm geaptget en werkt helemaal zoals ik wil
ik zal ff kijken of ik zo screenshotje kan maken (zodra ik uitgevonden heb hoe dat moet)
Verwijderd
Eterm zegt wel dat het 'het best op z'n plek is' binnen enlightment, maar waarop dat baseren weet ik niet. Werkt bij op fluxbox ook perfect. :-)Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 16:28:
Eterm heeft 1 grote dependencie: enlightenment. Kijk ook eens naar aterm, een afgeleide van rxvt. Snel, kleine footprint, veeeeeeel mogelijkheden (incl transparantie en shading) en geen grote dependencies.
-aterm
-eterm (enlightenment)
-konsole (kde)
-gnome-terminal (gnome)
Alleen voor de (pseudo) transparantie moet je aangeven hoe je window manager met zijn background omgaat ofzo.
ok even iets vervelenders: ik krijg mijn achtergrond niet in fluxbox met opstarten... wel als ik dit doe:
bsetbg ~/bgrounds/pestova.png
maar als ik dit doe in de file: ~/.fluxbox/init
session.screen0.rootCommand: bsetbg -f ~/bgrounds/pestova.png
dan staat het er na een herstart van X niet meer in...volgens de beschrijving op de website van fluxbox moet het wel op deze manier...iemand een reden waarom dit gebeurd?
bsetbg ~/bgrounds/pestova.png
maar als ik dit doe in de file: ~/.fluxbox/init
session.screen0.rootCommand: bsetbg -f ~/bgrounds/pestova.png
dan staat het er na een herstart van X niet meer in...volgens de beschrijving op de website van fluxbox moet het wel op deze manier...iemand een reden waarom dit gebeurd?
editen het dan een als je niet in X zit. Dan weet je zeker dat jouw instelling niet wordt overschreven als fluxbox gaat afsluiten.
Verwijderd
Ik heb anders wel Eterm maar geen Enlightment. (thank god).Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 17:05:
sterker nog, eterm is een onderdeel van enlightenment (is gelinked aan enlightenment).
yep achtergrondwerkt nu wel!Alarmnummer schreef op 20 November 2002 @ 17:34:
editen het dan een als je niet in X zit. Dan weet je zeker dat jouw instelling niet wordt overschreven als fluxbox gaat afsluiten.
alleen werkt aterm nog niet via het menu als ik daarin de aterm -tr -sh 80 meegeef
kan ik aterm ergens standaard de opties meegeven? dus als ik aterm doe dat ie vanzelf transparant is enzo
Verwijderd
mijn ${HOME}/.Xresources:
Zie manual page van aterm voor alle mogelijke opties. Hoe heb je btw het probleem met de background opgelost? Had vandaag hetzelfde probleem bij iemand hier, en ik het het toen opgelost door zowel uit .fluxbox/init als in de gebruikte style het rootCommand weg te halen, om vervolgens met qiv in me .xsession een plaatje op de achtergrond te gooien.
code:
1
2
3
4
5
6
| Aterm*foreground: gray Aterm*geometry: 80x31 Aterm*transparent: true Aterm*shading: 30 Aterm*scrollBar: false Aterm*backgroundType: cut |
Zie manual page van aterm voor alle mogelijke opties. Hoe heb je btw het probleem met de background opgelost? Had vandaag hetzelfde probleem bij iemand hier, en ik het het toen opgelost door zowel uit .fluxbox/init als in de gebruikte style het rootCommand weg te halen, om vervolgens met qiv in me .xsession een plaatje op de achtergrond te gooien.
ehm dankzij een tip: fftjes uit X gaan en dan edittenVerwijderd schreef op 20 November 2002 @ 18:27:
Verwijderd
da's de manier waarop X resource files opgebouwt worden, eg:
<appClassname>*<parameter>: <value>
<ot>
oooohhhhhh fsck, da's waar ook
Dank
</ot>
<appClassname>*<parameter>: <value>
<ot>
oooohhhhhh fsck, da's waar ook
</ot>
Ik heb bij fluxbox even een scriptje gemaakt die Eterm (jaja..ik weet intussen ook beter) transparant opstart. Hierdoor heb ik hetzelfde uiterlijk voor mijn console bij keyboard shurtcuts als in de menu.
btw ik heb geen .Xresources volgens mij... ik heb btw debian woody
hehe gewoon aangemaakt erin geplakt en nu nog een screenshoptjke zien te maken van mijn eerste geslaagde linux desktop
hehe gewoon aangemaakt erin geplakt en nu nog een screenshoptjke zien te maken van mijn eerste geslaagde linux desktop
ahhh cewl
hoe maak ik screenshot?
edit: met xwindowsnapshot ofzo dan krijg je wel leuk scherm enzo maar hoe sla je dat op? zodra ik er op klik ofzo is het scherm weg
edit: met xwindowsnapshot ofzo dan krijg je wel leuk scherm enzo maar hoe sla je dat op? zodra ik er op klik ofzo is het scherm weg
Hmmzz.. ik heb gimp daarvoor gebruikt.
Heb je trouwens fluxbox 0.1.13 (is sinds gisteren uit)
Heb je trouwens fluxbox 0.1.13 (is sinds gisteren uit)
denk t niet want die zit nog niet in de apt-get van debian denk 
kan iemand me helpen met screenshot maken ik heb X window snapshot voorhanden
kan iemand me helpen met screenshot maken ik heb X window snapshot voorhanden
Pak je toch ff de source van de site. Er staat wel een Source tarball
Verwijderd
Nice desktop, hoe heb je die terminals borderless gekregen???
<ot>
Apps waarmee je screenshots kunt maken:
gimp (file->aquire->screenshot)
ksnapshot
etcetcetc
d'r zijn talloze apps hiervoor
</ot>
<ot>
ksnapshot
etcetcetc
</ot>
Inderdaad coole desktop.Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 20:08:
Nice desktop, hoe heb je die terminals borderless gekregen???
<ot>
ksnapshot
etcetcetc
</ot>
ik draai ook fluxbox en aterm.. kun je mij de instellingen van je aterm vertellen ? ik wil ook boerder less!
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Lees anders even [rml]Post hier je Non-Windows screenshots [ part 3][/rml] door, daarin wordt het zowat om de 200postings gevraagd, met allerlei voorstellen erbij.
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Eterm --trans --borderless --cmod 128 --double-buffer --scrollbar false --buttonbar false
en ik gebruik Eterm en niet Aterm.
en ik gebruik Eterm en niet Aterm.

hehe zoals je ziet is t gelukt! en wel cool ook
koele wallpaper.....
Launching containers into space
hehe goede bitch idd ze komt van desktopgirls.comWhieee schreef op 20 november 2002 @ 23:23:
koele wallpaper.....
Verwijderd
Waimea + aterm + gtksavale schreef op 20 November 2002 @ 15:19:
Ik wil een doorzichtig terminal venster... standaard zit xterm al geinstalleerd... kan ik deze zo configgen dat ie doorzichtig is of moet ik een andere terminal gebruiken?
Ik ben er nog niet helemaal trots op, maar het is een begin:
http://debian.freshdot.net/screenie.jpg
succes!
(btw, een van mijn collega tweakers zal wel denken 'VERREK! Mijn achtergrond!'
nog bedankt he
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2002 21:41 ]
wow! Hoe heb je die title bars transparant gekregen? Dat is echt kewl namelijk....
Verwijderd
Ik ontdekte een windowmanager die dat kon 
Waimea
Dat is *wederom* een blackbox ripoff, maar die geile transparante titlebars die deden het hem. Met een 'Style' file kan je eigenlijk *ALLES* transparant maken wat Waimea tekent (zoals ook dat menutje wat je ziet).
Ik heb een GreyStyle gepakt van www.waimea.org en die wat aangepast zodat ik geen borders (zwarte lijntjes) rondom m'n windows heb, en geen 'handlebar' (onderste balkje waar je zou kunnen resizen) meer heb.
Nu zoek ik alleen een mooi bijpassend GTK theme.. Zelf maken is best lastig nog...
Waimea
Dat is *wederom* een blackbox ripoff, maar die geile transparante titlebars die deden het hem. Met een 'Style' file kan je eigenlijk *ALLES* transparant maken wat Waimea tekent (zoals ook dat menutje wat je ziet).
Ik heb een GreyStyle gepakt van www.waimea.org en die wat aangepast zodat ik geen borders (zwarte lijntjes) rondom m'n windows heb, en geen 'handlebar' (onderste balkje waar je zou kunnen resizen) meer heb.
Nu zoek ik alleen een mooi bijpassend GTK theme.. Zelf maken is best lastig nog...
* Whieee is bij deze Waimea aan t downen.
Eens kijken of het mn WindowMaker verslaat... Ik vind de Gnome2 van RedHat 8 echt kl*te (kan dat Bluecurve eruit??
) dus ik ben weer terug naar good ole WindowMaker, maar als dit net zo goed of beter is......
Eens kijken of het mn WindowMaker verslaat... Ik vind de Gnome2 van RedHat 8 echt kl*te (kan dat Bluecurve eruit??
1. Enlightenment is niet groot.Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 16:28:
2:
code:
1
2
| [marcelm@something marcelm]$ apt-cache show eterm | grep \^Depends Depends: ncurses-term, libast1 (>= 0.5), libc6 (>= 2.3.1-1), libimlib2, libpcre3, libttf2, xlibs (>> 4.1.0) |
That said: aterm is lekker licht en snel ja (stukken beter dan Eterm in mijn ervaring).
Ik gebruik trouwens Enlightenment en aterm, should you care.
Verwijderd
Naja, laat je niet afschrikken door een product wat nog maar net bij versie 0.4.0 is heWhieee schreef op 21 November 2002 @ 22:34:
* Whieee is bij deze Waimea aan t downen.
Eens kijken of het mn WindowMaker verslaat... Ik vind de Gnome2 van RedHat 8 echt kl*te (kan dat Bluecurve eruit??) dus ik ben weer terug naar good ole WindowMaker, maar als dit net zo goed of beter is......
Ik gebruik fluxbox op mijn Desktop maar ik ga ook waimea maar eens proberen...Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 23:11:
[...]
Naja, laat je niet afschrikken door een product wat nog maar net bij versie 0.4.0 is heWaimea kan nog lang niet alles, en ik gebruik het dan ook alleen op m'n laptop. Op m'n werk/thuis PC's gebruik ik ook WindowMaker, dat blijft de beste WM ever... zonder docks, zonder appicons, zonder clips tho'
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Verwijderd
Wat wil je in godsnaam met een doorschijnend xterm-window? Ik heb de screenshots van Alarmnummer bekeken en de tekst in het xterm-window is absoluut onleesbaar...
Verwijderd
omdat het mooier isVerwijderd schreef op 22 november 2002 @ 10:27:
Wat wil je in godsnaam met een doorschijnend xterm-window? Ik heb de screenshots van Alarmnummer bekeken en de tekst in het xterm-window is absoluut onleesbaar...
je kan natuurlijk ook gewoon met x werken (zonder WM) is lekker snel he
Waimea is geen blackbox ripoff. Het kan toevallig de themes inlezen van blackbox, maar verder is de source helemaal opnieuw opgezet. (Heb er al even door heen zitten bladeren). Het zit verder ook een stuk beter in elkaar dan blackbox. Ik gebruik zelf fluxbox omdat ik dat iets handiger vond werken dan waimea, maar verder is fluxbox wel gebaseerd op de code van blackbox. Dus als je iets een 'rip-off' wilt noemen, dan moet je dat van fluxbox zeggenVerwijderd schreef op 21 november 2002 @ 22:25:
Ik ontdekte een windowmanager die dat kon
Waimea
Daar heb ik niet zoveel problemen mee. Verder kan je ze natuurlijk nog een tikkeltje donkerder maken, zodat je er steeds minder last van hebt. En ik heb er bij mijn nieuwste background ook helemaal geen last vanVerwijderd schreef op 22 November 2002 @ 10:27:
Verwijderd
OK, ieder z'n eigen smaak. Ik heb het ooit ook een keer geprobeerd maar merkte dat het verslepen van je schermpje redelijk langzaam ging; het duurde altijd even voordat de achtergrond in je xterm-window ververst werd. Succes ermee!Alarmnummer schreef op 22 November 2002 @ 12:08:
[...]
Daar heb ik niet zoveel problemen mee. Verder kan je ze natuurlijk nog een tikkeltje donkerder maken, zodat je er steeds minder last van hebt. En ik heb er bij mijn nieuwste background ook helemaal geen last van
Ik heb altijd windows 2k gebruikt en daar had ik nooit eye candy, dus laat me nu even in de waan dat dit handig is. Straks gooi ik het wel weer uit, want zo nu en dan is het wel vrij onpraktisch
Pagina: 1