Kleur van laptopscherm niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 17:40
ik heb hier een Compaq Presario 1700 laptop. Echter sinds vandaag is de kleur van het beeld niet meer goed. vanochtend was er een kleine rode vlek zichtbaar linksonder in het scherm. Nu heeft deze vlek zich echter uitgebreid tot bijna het halve beeld..

Ik heb eerst gecontroleerd of er geen storende straling is (heeft een lcd scherm daar uberhaupt last van :?) Daar was geen sprake van. Vervolgens heb ik de tvout geproeerd en daar uit bleek dat het beeld op de externe monitor wel goed was, dus de videokaart van de laptop is goed.

Nu heb ik op internet gezocht, maar niet echt veel kunnen vinden. Wel heb ik kunnen vinden hoe een lcd / tft werkt, en ik denk daardoor dat een aantal subpixels kapot zijn, waardoor het beeld die rode 'look' krijgt.

Kan ik dit scherm als verloren beschouwen??? Zo ja, heeft iemand enig idee wat het kost om er een nieuw scherm in te zetten???

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

heb je geen garantie? want een nieuw scherm zal niet meevallen denkik.

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

ik heb hier een laptop die ik heb laten vallen.
scherm super kaduk,.. alleen nog een zwarte wazige vlek

ik heb gebeld naar topline en een nieuw scherm kost 400 euro :(

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

denk idd .. dat je scherm kapot is gegaan .... mayb kan het ook nog vocht zijn dat in het scherm getrokken is ... en langzaam kortsluiting maakt ... either way ... een nieuwe is niet geodkoop

... MMORPG Addict.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je kan het beste ff met de Compaq helpdesk mailen/bellen etc. Zo is het net een quiz of het scherm kapot is ja/nee en wat een nieuw scherm gaat kosten :)

Dit topic is gesloten.