Belinea monitoren

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-06 21:43

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Hallo,

Ik heb bijna 2 jaar geleden een complete PC gekocht (ik kende indertijd het geheim van zelfbouwen nog niet ;)) incl een Belinea 17" monitor. Maar ik heb er veel problemen mee.. Bij het eerste exemplaar is m'n beeldbuis gesprongen, opeens, zonder enige aanleiding. Toen heb ik m'n garantie gebruikt en kreeg ik dezelfde Belinea. Maar deze begint ook weer allerhande kuren te vertonen, beeld dat trilt en helemaal flipt. Ik zal dus vragen of het mogelijk is een ander merk dan Belinea te krijgen :)

Wat zijn de ervaringen van andere tweakers met Belinea? Het is vooral met dié monitoren dat ik problemen zie, en helaas heb ik er zelf ook eentje.

offtopic:
En ga nou niet roepen dat er een magnetische invloed is, al die zaken heb ik al lang gecheckt :)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
wat ik er zoal van gehoord heb is het gewoon een slecht merk, en jouw ervaringen bevestigen dat maar weer eens. Niet kopen zo'n belinea!

Verwijderd

Bij mij zou die er dus ook strandaard bijgezeten hebben.. ben ik blij dat ik wist dat ik voor een meerprijs een Ilyama kon krijgen.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik wou dat ik er 2 jaar geleden even veel van kende als nu.. :)

Heb gisteren een mail gestuurd om garantie aan te vragen op dat Belinea scherm, en ik vroeg of het mogelijk was een ander merk te krijgen.. Dit schreven ze o.a. terug:

Weliswaar moeten we meedelen dat Belinea GEEN slecht monitor is, er zijn weinig problemen mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Steve op 26-11-2002 16:29 ]

Verwijderd

Het zijn prima monitoren; we hebben er nu denk ik 40+ geleverd. Een enkeling is inderdaad overleden, maar dankzij de 3 jaar onsite garantie is deze de dag erna omgeruild voor een nieuwe. Het is een goedkoper merk en ik ben zelf ook fan van Iiyama, maar vooral toen het prijsverschil tussen Iiyama en Belinea zo groot was vond ik het goede schermen.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Even terzijde: is er op álle Belinea's een 3y on-site garantie? Want de verkoper zei me dat er slechts 2 jaar was op de mijne :?

En zoals je kan lezen zijn mijn ervaringen met Belinea niet echt goed.. Een kennis van mij is netwerkbeheerder bij een groot bedrijf (KPN), en die raadt Belinea ook af, heeft er al veel problemen mee gezien.

En ik merk ook dat ze redelijk snel afslijten.. Deze is zoals gezegd m'n 2e Belinea, die ik dankzij de garantie kreeg nadat de eerste na ongeveer anderhalf jaar stuk ging.. En ik merkte dat hij een heel stuk scherper beeld had.. Dus die eerste is op anderhalf jaar een heel stuk minder scherp geworden.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Niemand meer? ;(

Verwijderd

Ik heb ff nagakeken w.b. de garantie; deze is wel degelijk 3jr ONSITE. (Ik ben leverancier van o.a. Belinea en Iiyama). Je bent dus genaaid :)
Toegegeven, het zijn B-merk monitoren vind ik zelf. Prijs/prestatie is erg goed, maar nu Iiyama betaalbaar is geworden verkopen we eigenlijk nooit meer Belinea.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb zelf ook al 3 monitoren van hetzelfde type-nummer versleten. De 4de keer kwamen ze met een ander model en die doet het nog perfect :). Had btw 3 jaar garantie, ze kwamen ze zelf onwisselen :).

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 11:37

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Bij het Duitse bedrijf waar ik stage gelopen heb, wordt bij iedere nieuwe computer een Belinea monitor meegeleverd. Verder is het bedrijf officieel Belinea dealer en service-centrum.
In de 18 weken dat ik daar geweest ben zijn er alles bij elkaar misschien 5 (oudere) monitoren van Belinea teruggekomen. En dat op een aantal van 5.000+...
M.a.w. ik heb geen slechte ervaringen met Belinea's; ik vind de zilveren tft-schermpjes zelfs errug goed/mooi.

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Verwijderd

Inderdaad is Belinea in Duitsland een topmerk. Hier in Nederland en Belgie is dat anders. Destijds was het zelfs nummer EINS in Duitsland; de reden dat ik ze ben gaan verkopen hier. (Prijs/kwaliteit dus). Nu doen we alleen nog maar Iiyama...ook onsite garantie en nog niet 1 teruggekregen.
We hebben met plezier destijds scholen voorzien van Belinea monitoren...ook weinig kapot gegaan.

Verwijderd

Heb een 17 inch Belinea tft. Voldoet prima. Geen problemen.

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 09:00

Scighera

swim-bike-run

19" 106035 hier; werkt perfect

www.triathlete.nl

Verwijderd

Heb ook problemen gehad met een belinea 19". Beeldbuis was binnen een jaar kapot. Maar de Belinea service was wel top, ze kwamen hem hier zelf omruilen voor een nieuwe. En de nieuwe doet het sinds die tijd prima...
Verder heb ik nog een Belinea 17" waar ik geen problemen mee heb.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:19
Ook problemen gehad met een 17" 10-30-20. Bij het starten van een game ging de monitor uit en ging de PC hangen. En jah hoor, hij was kappot! nu een Iiyama. Die werkt perfect!

[ Voor 0% gewijzigd door Flappie op 20-11-2002 19:09 . Reden: typo's ]

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-06 18:12
Ik heb een 10 70 50 van Belinea, een 17 inch met Diamondtron beeldbuis.
Deze ging na 1,5 jaar kapot. Dit bleek een fabrikagefout te zijn, Belinea kwam de volgende dag bij mij thuis de monitor omruilen voor een gloednieuwe ZONDER fout.
D'as service!

Alleen.. Nu ben ik weer 1,5 jaar verder, en bij deze monitor begint nu de linker kantlijn te bibberen, af en toe springt het beeld weg en weer aan.. Denk dat het niet lang meer duurt :(

Welk type monitor heb jij Jupiler?

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

JWO

hier een 15" modelletjes staan, wordt overal mee naar toe gesleept en werkt prima..

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 12:19
Heb hier een Iiyama Vision Master Pro 452 staan.
Is al twee keer stuk geweest! :(
En die gasten van teleplan benelux (die em moeten repareren) zij helemaal sukkels.
Volgende keer geen Iiyama meer voor mij.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Zowel m'n eerste als m'n tweede (en waarschijnlijk binnenkort m'n derde :() Belinea is een standaard 17" CRT model.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Toevallig had een jongen uit m'n klas vandaag een kapotte Belinea monitor bij zich. Kweenie wat er precies aan kapot was( een kapotte condensator of de variocap??) :?
Maarja, het was een Belinea! 8)7
Pagina: 1