Toon posts:

[XP] Kan me niet aanmelden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vreemd probleem, tijdens het opstarten van Windows XP krijg ik na het opstarten een lage resolutie opstartscherm te zien, echter voordat de opstartprogramma's daadwerkelijk opstarten meldt windows me alweer automatisch af, vervolgens word er automatisch weer geprobeerd me aan te melden, word ik weer afgemeld, enz. enz. totdat ik ten einde raad maar reset.
In de laatste bekende goede configuratie opstarten levert exact hetzelfde probleem op.
Als ik vervolgens in de veilige modus opstart kom ik bij het aanmeldscherm waar ik me kan aanmelden als administrator of gebruiker, als ik echter het wachtwoord invoer dat geaccepteerd wordt krijg ik de foutmelding dat ik me niet aangemeld kan worden bij Windows.
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen zonder te formatteren? ;(

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:55
Heb je soms met je services gespeeld?
Als je in veilige modus opgestart hebt, kun je proberen met behulp van een andere machine je services te herstellen (dus met behulp van een netwerkverbinding). Waarschijnlijk je RPC service.
Heb zelf het bovenstaande ook wel eens gehad en op deze manier weer opgelost. Heb je geen extra PC dan gaat het waarschijnlijk niet lukken.

PSN: PcDCch

Verwijderd

Topicstarter
Mozart schreef op 20 November 2002 @ 15:11:
Heb je soms met je services gespeeld?
Als je in veilige modus opgestart hebt, kun je proberen met behulp van een andere machine je services te herstellen (dus met behulp van een netwerkverbinding). Waarschijnlijk je RPC service.
Heb zelf het bovenstaande ook wel eens gehad en op deze manier weer opgelost. Heb je geen extra PC dan gaat het waarschijnlijk niet lukken.
Extra computer heb ik niet, ik zit nu met de Windows98 harddisk in m'n comp te werken, maar aangezien die FAT is en ik XP in NTFS heb, heb ik niet eens toegang tot m'n andere schijf nu ;(

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:55
Je kunt nog proberen om in de recovery console op te starten en vervolgens je services controleren.

PSN: PcDCch

Verwijderd

Topicstarter
Mozart schreef op 20 november 2002 @ 15:15:
Je kunt nog proberen om in de recovery console op te starten en vervolgens je services controleren.
Heb gehoord dat dat moeilijker is dan het lijkt, maar ik zal het ff proberen :{

Verwijderd

Wat was het laatste wat je gedaan hebt voordat de problemen begonnen. Soms kan het installeren van drivers ook dezelfde gevolgen zoals jij beschrijft veroorzaken. Als je er niet uitkomt zou ik je toch adviseren windows gewoon opnieuw installeren. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2002 15:19 . Reden: iets erbij getypt ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe gebruik ik in godsnaam systeem herstel in de recovery console?
Op de Microsoft site wordt alleen uitgelegd hoe je het doet als je eenmaal in windows xp zelf zit, maar daar heb ik dus weinig aan :{

Verwijderd

code:
1
Format C:/q  s.v.p.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2002 16:27 . Reden: -._.-._.-._.-._.-._.- ]

Verwijderd

Topicstarter
En daarmee formatteer ik m'n hele schijf neem ik aan :?
Ook geen optie aangezien ik de data op de schijf wil behouden... ;(

Verwijderd

Je gaat me toch niet vertellen dat je geen partities hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 16:34:
Je gaat me toch niet vertellen dat je geen partities hebt?
Ik werk nu op m'n 40gig windows 98 schijf, windows xp stond op m'n andere 80gig schijf.
Waarom zou ik dan partities maken?
Maar wat doet dat commando precies dan :?

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Zie hieronder (had per ongeluk twee keer op de knop submit gedrukt, dus dubbelpost)... :O

| Specs Aurora24 | My music |

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Kun je niet in veilige modus (F5 tijdens het booten indrukken)? Vanuit Veilige modus eens kijken of je het probleem kunt vinden (services bekijken), en eventueel de registry induiken. Kijk eens onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Check hieronder de volgende key:
"Autologon" moet als waarde "0" hebben. Indien deze op 1 staat, ff op 0 zetten.

| Specs Aurora24 | My music |

Verwijderd

Topicstarter
The_Prince_of_Mu schreef op 20 november 2002 @ 16:53:
Kun je niet in veilige modus (F5 tijdens het booten indrukken)? Vanuit Veilige modus eens kijken of je het probleem kunt vinden (services bekijken), en eventueel de registry induiken. Kijk eens onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Check hieronder de volgende key:
"Autologon" moet als waarde "0" hebben. Indien deze op 1 staat, ff op 0 zetten.
In de veilige modus kan ik windows dus ook niet opstarten, dat is het probleem juist.
Zijn er geen manieren om in de recovery console of in dos de registry aan te passen :?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Herinstalleer windows... kijk of het goed gaat. En pas op met je register ;)

|>

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 07:42
code:
1
format c: /q

Formatteert je C-schijf /quick .... niet doen dus

Ben je je win 98 ook nog kwijt ...

EDIT 1:

En het nut van partities?

Je behoudt al je data !!! Ik zal als voorbeeld ff mijn indeling geven:

C:\ Windows --> Dus alleen win XP
D:\ Programmas --> bv. Word, Visual Studio, andere zooi.
G:\ Games --> Zeer belangrijk :)
S:\ Storage --> MP3, films, en My Documents (!!)

Waarom Alleen windows op C? Nou, herinstall, en het werkt weer, bovendien heb je dan maar een kleine partitie nodig ... paar gig ...

Waarom Programma's op D? BV Word moet je toch opnieuw installeren ?!?! Ja idd, maar zonder herinstall werken de meesten toch wel, soms met minder functies (Word) maar in geval van nood kun je al je bestanden tenminste openen.

Waarom spellen op G? veel herinstalls .... veel defraggen ...

Waarom 'storage' op S? Lijkt me duidelijk, als windows weer eens vast loopt (gebeurd gelukkig met XP niet zo vaak) kun je evt met een DOS-Flop nog bij deze partitie ...

Enige nadeel is dat ik nou op notebook zit ... maar 1 HDD dus ... maar anders? aparte schijf voor MP3, aparte voor Film, aparte voor SWAP-file (1 Gig partitie aanmaken ... SWAP erop ... geen defrag meer nodig) En ik kan er nog wel een paar verzinnen ... In m'n desktop (Verkocht) had ik een partitie of 10 in gebruik ...

EDIT 2:
Mijn documenten verplaatsen? --> rechtklik op 'mijn docs' op bureaublad ... en vul een nieuwe locatie in

Outlook express Inbox e.d. verplaatsen? --> Tools - options - maintenance - store folder (Wel oppassen als je dit na een nieuwe install doet, dan vraagt ie of je de folder over wilt nemen (huidige inhoud) hier altijd op 'ja' klikken dus !!)

Happy Blessings <3

Verwijderd

Topicstarter
Simon schreef op 20 november 2002 @ 17:16:
Herinstalleer windows... kijk of het goed gaat. En pas op met je register ;)
Heb ik een tijdje geleden ook al geprobeerd met als resultaat dat altijd m'n reeds geinstalleerde programma's onbruikbaar waren, alles in "mijn documenten" gewist was en ik al m'n email kwijt was...
Ook niet echt een optie dus... :{
Pagina: 1