50 Hz of 100 Hz TV?

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weng
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05-2024

Weng

Are y'all ready kids

Topicstarter
Welke voordelen biedt een 100 Hz TV over een 50 Hz TV?
Ok, het beeld trilt minder. Is dat alles?
Ik wil nu namelijk een (breedbeeld) TV kopen, maar het prijsverschil tussen een 50 en 100 Hz TV (zelfde model) is +/- 200 Euro.

Aye aye captain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 15:46

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Een rustiger beeld, en afhankelijk van welk merk en type scherper of waziger beeld (hangt ervan af waarvoor ie ontworpen is, als ie gemaakt is voor 50 en hij draait op 100 krijg je waziger, en andersom)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:23

d-motion

zow... en dan nu...

In mij geval is het minder storing van de kabel... Op dit moment heb ik een defecte splitter en die stoort als een gek op de kabel... Met een 50Hz tv is er niet meer naar te kijken en met een 100Hz zie je enkel wat lijntjes door het beeld vliegen...

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Laatst online: 31-03 21:05
bij de digitale toestellen heb je veel meer opties qua beeldverbetering en manipulatie, ieder merk heeft daar zijn eigen naam voor. niet alle 100hz toestellen zijn trouwens digitaal aangestuurd, dit zie je in de prijs wel terug mocht je twijfelen. Het beeld trilt bijna niet en is dus ook ŽrustigerŽ. maar dit is persoonlijk, het beste kun je gewoon een goed gesorteerde winkel ingaan waar je ze naast elkaar kan zien, als je alles op default zet kun je het een beetje vergelijken of je zelf vindt dat het uitmaakt.

edit: maar ja, kun je niet gewoon die splitter vervangen... lijkt me niet echt iets waar je keuze van afhangt of ie het wel of niet doet met een kapotte splitter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64859

[quote]BuG2FiX schreef op 20 november 2002 @ 15:00:
niet alle 100hz toestellen zijn trouwens digitaal aangestuurd [quote]

Elke 100Hz TV is digitaal !
Verschil is alleen de hoeveelheid digitale trucs die wordt uitgevoerd om tussenliggende beelden te berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik zou altijd voor 100Hz gaan, je hebt dan nl altijd een rustiger beeld en, IMO, een contrastrijker beeld, maar dat kan ook komen omdat ze nieuwer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Laatst online: 26-04 15:46

The Bad Seed

Chaotic since 1983

WinME schreef op 20 november 2002 @ 15:38:
Ik zou altijd voor 100Hz gaan, je hebt dan nl altijd een rustiger beeld en, IMO, een contrastrijker beeld, maar dat kan ook komen omdat ze nieuwer zijn...
Hoeft niet hoor, er zijn een aantal 100 Hz TV's die een slechter beeld hebben dan een goede 50 Hz.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Laatst online: 31-03 21:05
Elke 100Hz TV is digitaal !
Verschil is alleen de hoeveelheid digitale trucs die wordt uitgevoerd om tussenliggende beelden te berekenen.
en wat versta jij dan pzies onder digitaal? er zijn namelijk ook gewone 3:4 TV met 100 hz, die zijn ook digitaal? of juist weer niet. ja lekker verwarrend. het ingangs signaal is sowieso analoog, waar zit dan het digitale gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-04 15:29
BuG2FiX schreef op 20 november 2002 @ 15:44:
[...]

en wat versta jij dan pzies onder digitaal? er zijn namelijk ook gewone 3:4 TV met 100 hz, die zijn ook digitaal? of juist weer niet. ja lekker verwarrend. het ingangs signaal is sowieso analoog, waar zit dan het digitale gedeelte?
Alles is analoog, zelf een 100Hz tv.
Alles wat binnen komt is analoog, alleen in de TV wordt het via een D/A converter omgezet naar digitale signalen.
Het werkt hetzelfde als RGB/DVI, zelfde principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:26

MaxPoweR

-=StopTech=-

Thomson heeft er 1 die je kan switchen van 50 naar 100 hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71020

Ben zelf in het bezit van 100Hz breedbeeld is gewoon echt een verademing ten opzichte van mijn oude 50Hz toestel Ik zou zeggen laat ze naast elkaar zetten en dan moet je verschil zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

had eerst ook een 50hz. in de kamer en slaapkamer :)
heb die in de slaapkamer toen vervangen voor een 100hz. breedbeeld.
en daar was ik zo tevreden over dat ik er ook maar 1 voor in de kamer gekocht heb :)
veel rustiger en scherper beeld vindt ik dan ;)
jaja, het is bij mij altijd om gekeerd :)
eerst de slaapkamer dan pas de woonkamer.
ik heb ook net een dvd cinema set voor in me slaapkamer, maar daar wacht ik nog ff mee voor in de woonkamer ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Als je de nieuwe TV voor DVD wilt gaan gebruiken kun je beter voor 50Hz kiezen. Ga eens kijken op www.dvdforum.nl daar zitten de echte freaks.
Zoals MaxPoweR al opmerkt heeft o.a. Thomson al een TV waar je mee kunt schakelen tussen 100Hz en 50Hz, dat is niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1846

Bij mijn philips breedbeeld kan je het aan of uit zetten. Het verschil is dan toch wel duidelijk te zien. Logotjes en subtitles trillen meer wanneer het niet aan staat.
Ik ben altijd bang dat als je zo'n feature niet neemt, je later weer spijt krijgt. Je kan het moeilijk later nog bij kopen. Ik zou zeggen, koop je tv zo compleet mogelijk. Voor je het weet gaat hij zo 10 jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69051

Voordeel van 50Hz boven 100Hz tv, is dat 100Hz een boel nadelen met zich meebrengt.
De fabrikanten proberen vervolgens het nadeel op te lossen, maar dat brengt weer iets anders met zich mee. 100Hz tv's kenmerken zich over het algemeen door digital artifacts, waar sommige mensen zich ontzettend aan kunnen storen.
Die hebben liever een goede 50Hz, dan een wat mindere 100Hz.
Helaas zijn al die digitale kunstjes dus verre van perfect. Het beste resultaat krijg je dan meestal eigenlijk door alle digitale opties uit te zetten.
Philips heeft nu pixelplus in zn tv's. Velen vinden dat dus echt fantastisch, maar ik vind het niet mooi.
Ik denk dat als je een breedbeeld wilt en daar flink wat geld voor wilt uitgeven (zeg zo rond de €1500-€2500), dat je dan het beste nog even kan wachten.
Wachten waarop? Op de verwachte productie van toestellen met Pal Progressive! Ga niet de hele techniek uitleggen, maar het komt erop neer dat je dan een progressive signaal van je dvd op je tv kan weergeven. Normaal gesproken is het beeld interlaced, nu niet meer.
Progressive geeft het mooiste beeld. Dit is dan wel voor als je een progressive dvd speler hebt.
NTSC progressive is voor region 1 dvd's en Pal progressive voor region 2.
Door allerlei onzindingen is/was pal progressive echter nog niet legaal, i.t.t. ntsc.

Goed, enorm blaatverhaal, ben zelf de draad kwijt. Maar de bottom line is dat je gewoon moet kijken wat je zelf fijn vindt, maar dat je het beste nog een paar maanden kan wachten op pal progressive tv's als je echt wat geld wilt uitgeven eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-04 14:12

Croga

The Unreasonable Man

Anoniem: 69051 schreef op 20 november 2002 @ 16:13:
<knip blablablablabla> dat je dan het beste nog even kan wachten.
<weer knip blablablablabla>
mjah.... lijkt mij dat als dat pal progressive er is, je beter kunt wachten op de verbeteringen die daar weer op uitgevoerd worden.... Maar daarna kun je maar beter weer wachten op... etc...etc...

Afijn, je snapt wat ik bedoel: Koop gewoon geen TV want volgend jaar is er een betere!

serieus? Sinds ik een 100hz TV heb, kijk ik mijn ogen uit! Dat beeld staat als een huis! wat ik niet kan zeggen van de 50Hz TVs die ik ooit gezien heb (en dat zijn er best veel......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Croga schreef op 20 November 2002 @ 16:21:
[...]

mjah.... lijkt mij dat als dat pal progressive er is, je beter kunt wachten op de verbeteringen die daar weer op uitgevoerd worden.... Maar daarna kun je maar beter weer wachten op... etc...etc...

Afijn, je snapt wat ik bedoel: Koop gewoon geen TV want volgend jaar is er een betere!

serieus? Sinds ik een 100hz TV heb, kijk ik mijn ogen uit! Dat beeld staat als een huis! wat ik niet kan zeggen van de 50Hz TVs die ik ooit gezien heb (en dat zijn er best veel......)
Vindt ik ook, ik vergelijk het altijd met de monitor van je computer, dit heb je toch ook liever op 85hz staan ipv 60hz :*)

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ruidasilva schreef op 20 November 2002 @ 16:27:
[...]

Vindt ik ook, ik vergelijk het altijd met de monitor van je computer, dit heb je toch ook liever op 85hz staan ipv 60hz :*)
Zit jij zo dicht achter je tv dan? Of zo ver van de computer?

Ik zou zeggen: Hecht je heel veel waarde aan het feit dat logotjes en ondertitels ietsje pietsje stiller staan koop dan 100hz(is dat die €200 waard?) Had je vroeger nooit problemen met tv kijken(ergerde je je niet aan de trillende ondertitels etc., of was het je niet eens opgevalen) koop dan een 50 hz. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo'n blablablablabla is het niet hoor. Dit is heel wat anders dan zeggen dat je nog ff moet wachten op een nieuwe processor of een nieuw mobo omdat het weer net wat beter is.
Progressive scan maakt echt een enorm verschil! Kan je aan elke HT liefhebber/kenner vragen. In Amerika bestaat het al jaren, helaas gaat het hier pas net komen. Maar het is absoluut een verbetering.
Maar goed, als je dat afdoet met 'wachten... etc... ect...', prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42112

Het is eigenlijk heel simpel.

Ligt je budget onder de +/-900 euro dan zou ik gaan voor een 50hz tv met vele opties en extra's. Ligt je budget er boven dan zou ik gaan voor een aardige 100hz t.v. met enkele leuke features.
Al dit "geblaat" moet je niet eens naar kijken, tenzij je een budget hebt van boven de 1800 euro, want dan kan je een hele goeie 100hz kopen die naar 50hz schakelbaar is of een 100hz met heel veel extra's die de nadeeltjes van 100hz teniet doen of die Pal progressive op je verlanglijstje zetten. (verwacht niet dat het zo een groot verschil is als 50hz-100hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien niet zo groot verschil.. nah... meer een ánder verschil...
Ik zou geen 50Hz willen, omdat het me stoort. 100Hz vind ik inderdaad een STUK prettiger en het maakt een heel groot verschil.
Progressive zorgt echter voor een flink betere beeldkwaliteit.
Het interlaced signaal zorgt voor 'jagged lines' en het 100Hz signaal zorgt icm digitale kunstjes voor artifacts en onnatuurlijke bewegingen. Let wel, dit valt echt niet iedereen op. En eraan storen doen de meesten zich niet. Ben je echter van nature een perfectionist, dan is progressive echt heel mooi. Alle hierboven genoemde problemen verdwijnen. Beeldkwaliteit is echt een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 18:02

GUBO

Jij hier ?

Ik heb thuis een Panasonic 100 Hz en bevalt me prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

Progressive scan ruled. geen storend geflikker, Scherper beeld, geen barndoor effect, verhoogd contrast. Algehele beeldkwaliteitverbetering. Op een dvd is de originele film omgeturnd naar interlaced beeld en kan door DCDI (faroudja) techniek terug interleaved gemaakt worden (PS) ook wel linedoubling genoemd. Origineel interlaced beeld zoals TV en videoband beeld kan ook PS gemaakt worden maar daar zijn Motion-adaptive en motion-compensation technieken voor nodig. Ik geloof dat de nieuwste Faroudja chip de FLI2200 ook PAL materiaal kan deinterlacen.

De Philips Q50
Afbeeldingslocatie: http://store6.yimg.com/I/htmarket_1710_306213
heeft de FLI2200 chip aanboord.
Op dit moment een van de betere DVD spelers.

Nu nog een vette DLP :9 _/-\o_ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42112

Kortom, over 5 jaar kunnen we genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

De q50 is te koop voor +/- 600 euro. Een DLP beamer kost 2e hands 3000 euro. Dus ik hou je niet tegen
Pagina: 1