Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] S-video, composite, scart en audio

Pagina: 1
Acties:

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 11:20

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Titel is een hele mond vol... Ik weet niet of dit topic hier of in "Videoplanken & Beeldkanonnen" thuishoort, maar omdat het zich om een scheme gaat post ik het hier....

Ik wil dus voor mijn epia die ik in een oude videorecorder heb gestopt een eigen achterkant geven (dus geen pc-achtige achterkant). Met:
*scart
*s-video
*SPDIF
*audio out
*composite video
*... nog wat dingen

ik wil alleen de s-video tv-out van de epia gebruiken. In "De grote tv-out FAQ" en op andere sites zag ik hoe je van s-video composite kunt maken. geen probleem dus met een 470 pF condensator. Ik wil echter dat het orginele s-video signaal niet door de condensator beinvloed wordt, dus wil ik er wat diodes voorzetten (of is dat niet nodig). Verder wil ik dus dat composite signaal via de scart aanbieden. (S-video en composite tegelijk via scart gaat niet, dus alleen composite (RGB is al helemaal lastig (maar we te doen via VGA kabel mod)). Dan natuurlijk nog de audio. De line-out van de epia wordt gesplitst in twee delen. een voor de scart en een voor de gewonen cinch (L en R). Ergens las ik dat het beter was hier 10k weerstanden voor te gebruiken (zal wel om impedantie te behouden zijn). Natuurlijk moet er ook nog een losse S-video connecter achter op mijn geval komen, dus wordt deze doorgelust van de TV-out. SPDIF wordt ook gewoon doorgelust, maar dat staat effe niet op het schema (misschien ga ik nog een convertor naar optisch maken??).

Ik heb dus dit schema gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/scartenzo.gif

P.S. "Audio out" zijn de verkeerde stekkers, dat zou de female varriant moeten zijn, maar die kon ik zo snel niet vinden. Dat geld ook voor composite en "S-video van epia" moet de male stekker zijn, de "S-video uit" de female...

Mijn vraag is nu, ben ik nog wat vergeten, klopt het zo? De scart spec is namelijk niet echt duidelijk (wat bedoelen ze bv. met IN en OUT :? ). Misschien moet ik nog wat ground doorverbinden of de shield van de scart aansluiten op een of andere ground (pin 21). Laat het weten, en als je er wat mee kunt, gebruik het zelf...

P.S.2. Mijn mod is bijna klaar, moet nog een frontje, de achterkant mooi maken en nog wat spuiten, maar binnenkort komt er al een zeer coole preview. Moet de foto's nog laten ontwikkelen. (Ik hoor gelag aan de andere kant van de lijn...) Ja, ja, ik heb nog geen digicam (wel DV-cam). Ik moet het nog doen met een geweldige spiegel reflex die nog altijd veel betere foto's maakt dan elke (betaalbare) digicam :P. hmm, misschien dan ik wel een filmpje kan maken van het ding als super sneak preview :+

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Diodes zou ik niet doen omdat een signaal een sinus vorm heeft (zowel Positief als Negatief) en omdat zelfs de beste diodes nog 1,7 Volt nodig hebben om te geleiden, en S-Video werkt op precies 1 Volt top top.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Maar zal de condensator het gewone S-video signaal niet beinvloeden dan?

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Ik vermoed het wel, want er komt op de "3" lijn van de S-Video, het hele composiet signaal te staan...

Niet erg voor de output, maar voor input heb ik geen flauw idee wat het veroorzaakt...

Ik zou het gewoon proberen... Als dat niet lukt, dan moet je een schakeling bouwen met een hoge impedantie ingang en 2 uitgangen... En dat kan met opamps...

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Hmm, als dat zo zou werken kan ik ook het Chrominance (pin 13 en 15) signaal naar de scart doorverbinden, zo heb je dan toch s-video op de scart :D .

Maar hoe zou het dan met op de opamps moeten? ik heb niet zo'n held ik het bedenken van schema's met opamps, transistors e.d.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

deepspace schreef op 20 november 2002 @ 15:13:
Hmm, als dat zo zou werken kan ik ook het Chrominance (pin 13 en 15) signaal naar de scart doorverbinden, zo heb je dan toch s-video op de scart :D .

Maar hoe zou het dan met op de opamps moeten? ik heb niet zo'n held ik het bedenken van schema's met opamps, transistors e.d.
Ja ik snap überhaupt niet waarom je van S-video composiet wil maken behalve uit pure noodzaak... Maar idd... Sluit de hap aan... (Ken de layout niet uit mijn hoofd, maar het is idd iets van Red In en Red Ground die je moet hebben)

In dat geval zou een schakeling met opamps ook niet meer nodig zijn..

Is ook vrij lastig, en hou er ook niet van.. Doe mij maar digitale electro :)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Waarom S-video naar composite: Dat is heel eenvoudig! Het merendeel van de TV (die ik getest heb) geeft alleen zwart wit beeld en dus is composite een noodzaak! S-video is dus voor de TV's die het wel netjes doen :). Maar je hebt gelijk. Ik heb eigelijk ook geen zin om een schakeling in elkaar te flanzen en ga het gewoon zo proberen :) .

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

deepspace schreef op 20 November 2002 @ 15:24:
Waarom S-video naar composite: Dat is heel eenvoudig! Het merendeel van de TV (die ik getest heb) geeft alleen zwart wit beeld en dus is composite een noodzaak! S-video is dus voor de TV's die het wel netjes doen :). Maar je hebt gelijk. Ik heb eigelijk ook geen zin om een schakeling in elkaar te flanzen en ga het gewoon zo proberen :) .
Maak dan een schakelaartje met OF Svideo doorpoepen, OF Composiet... Kan ook werken :)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Schakelaar kan ook nog maar dat heb ik liever niet omdat je dan weer om moet schakelen en dat is vervelend, maar wel een optie...

Maar verder... Denk dat het misschien ook nog handig om de schart shield aan te sluiten voor de afscherming...

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Scart shield is vrij overbodig...

Als het goed is zit dat toch onderling met alle grounds verbonden zijn.

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-10 21:08

themaxter

Bugged..

Ik heb dit topic ff doorgenomen, ik heb ook zo'n epia op me tv, maar ik snap niet helemaal wat nu precies de bedoeling/voordeel is van dit schema/idee :?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
de bedoeling is dat je straks, als ik heleaal klaar ben, niet zit dat er een epia in mijn kast zit, dus je hebt gewoon de standaard aansluitingen als scart, S-video, composite, cinch autio e.d. Dan is het een kwestie van scart insteken en het werkt altijd, zonder jumpers omzetten e.d.

Pagina: 1