Toon posts:

ASP - Input show/hide

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

ik wil in een asp pagina een stukje opnemen met input fields, en nu wil ik een input field nemen met de options ja en nee en als hier dan ja wordt ingevoerd moet er nog een extra input komen.
Nu vraag ik mij af of dit mogelijk is en hoe, ik heb een aantal tutorials bekeken en search gedaan op GoT, maar kon daar niks vinden.

Hier is een stuk code zoals het nu is, alleen staat input voor Contratbedrag er nu altijd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<TR>
    <TD>Helpdesk-contract:
    </TD>
    <TD align="right">
    <SELECT name="HDcontract" style="width:100%;font-family:verdana;font-size:10pt" onKeypress="return leesKey10()">
                    <OPTION>Nee</OPTION>
                    <OPTION>Ja</OPTION>
                </SELECT>
            </TD>
</TR>
        <!-- begin           alleen bij ja  -->
<TR>
            <TD>Contract bedrag: <FONT size="2" color="red">(&#8364;)</FONT></TD><TD align="right"><INPUT style="width:100%" type="text" value="0" name="cbedrag" onKeypress="return leesKey000()" onFocus="this.select()"></TD>
</TR>
        <!-- einde           alleen bij ja -->

Verwijderd

Dit soort truken kun je uithalen met DHTML. Kijk dan vooral naar layers e.d. Misschien is het zinvoller om dit naar het Webdesign & Graphics forum te hevelen?

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 14:17
Dit kan prima met javascript en styles. Div-tag er omheen en dan bij ja-keuze via javascript style='display:inline' en bij nee-keuze style='display:none'.

Zie ook http://msdn.microsoft.com...ce/properties/display.asp

Met asp kan natuurlijk ook maar dan moet je een postback doen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En als het echt dynamisch moet, dan kan je HTML objecten toevoegen met JavaScript. createElement ofzo ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Mart! schreef op 20 November 2002 @ 14:43:
Dit kan prima met javascript en styles. Div-tag er omheen en dan bij ja-keuze via javascript style='display:inline' en bij nee-keuze style='display:none'.

Zie ook http://msdn.microsoft.com...ce/properties/display.asp

Met asp kan natuurlijk ook maar dan moet je een postback doen.
Ik heb jouw stukje gelezen en de link bekeken, maar ik kom er dan niet helemaal uit hoe je dit zou kunnen doen met een keuze, moet je dan iets van if then... doen?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

P&W -> W&G

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

voorbeeld:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<html>
 <head>
  <title>Printen maar...</title>

<script language="JavaScript">
function Woei(tijdelijk)
{
  if(tijdelijk){
    document.getElementById('BtM909').style.display="";
  }
  else{
    document.getElementById('BtM909').style.display="none";
  }
}
</script>

</head>
 <body>
  <input type=radio name="test" Onclick="Woei(false);" value="Nee">Nee<br>
  <input type=radio name="test" Onclick="Woei(true);" value="Ja">Ja<br>
  <input type=text id="BtM909" name="Misschien" value="Tadaa!">
 </body>
</html>

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
uhm ja, maar bij mij is het geen dat ik niet gebruik maak van keuzerondjes, maar van een keuzelijst en ik zou even niet weten hoe ik dat voor mekaar krijg, ben niet zo'n javascript held.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:36

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 16:13:
uhm ja, maar bij mij is het geen dat ik niet gebruik maak van keuzerondjes, maar van een keuzelijst en ik zou even niet weten hoe ik dat voor mekaar krijg, ben niet zo'n javascript held.

http://developer.irt.org/script/form.htm

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daar gekeken, maar ook hier zie ik alleen maar zichtbaar en onzichtbaar maken met een knop of een keuzerondje, en niet met een keuzelijst. :(
Pagina: 1