[redhat install]bad package ?

Pagina: 1
Acties:

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:57
Ik zit met het volgende probleem.
Ik wil dus redhat op me server hebben, en dus ben ik aan het installeren gegaan, maar wat ik ook probeer, en welke versie dan ook (7.2 / 7.3 / 8.0), op een gegeven moment krijg ik de melding van The file <verschilt per uitgave> cannot be opened. This is due to a missing file, a bad package, or bad media. Press return to try again, en verder komt ie niet :/

Zou dit aan m'n cd-rom speler liggen oid ? Ik snap het niet, een paar maanden terug heb ik redhat 7.2 succesvol geinstalleerd, en nu krijg ik niets werkend..

Verwijderd

Probeer eens een andere cdrom speler. Want het lijkt mij sterk dat de cd;s van alle drie de versies zijn beschadigd aangezien je in het verleden wel kon installeren vanaf diezelfde cd's.

Je kunt overigens iso's controleren op juistheid door middel van een md5sum. Maar dat is in jouw geval denk ik niet aan de orde.

Verwijderd

Heb je de iso images met nero extract of met iso-buster en dan pas op cd gezet.?
Zelf heb ik met mandrake ook een keer is extract wat resulteerde dat de opstart-floppy de cd's niet herkende. Anders moet je misschien even kijken in je bios of je master/slave op auto staan. Het wil weleens het geval zijn dat onder een bepaalde modus op een gegeven moment de source niet meer wordt herkent.

• spokje
Ik heb de iso's gewoon rechtstreeks met nero gebrand
Ik zal effe kijken of dat bij dit ouwe systeem ook nog ergens in het bios te vinden valt ;) thx.

Nu moet ik wel zeggen dat bij het opstarten van het systeem hij geen cd-rom vind, alleen de HD, ik start hem op met een opstartdiskette in dos (dan wordt de cd-rom speler wel herkend), en start de setup dan met autoboot.bat in dosutils.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad, Redhat 8.0 en Nero. ISO's opnieuw gedowned, maar probleem blijft. Foutmeldingen verder maar genegeerd en heb geen problemen meer gehad... strange

• spokje
Ik probeer anders straks nog wel effe om de cd-rom secondary master te draaien ipv primary slave, misschien dat dat werkt...:)

Verwijderd

Het is altijd een beetje irri bij linux. De cd-rom's en andere media worden in de meest puur standaard vorm herkend en gebruikt als het al herkend wordt :S

Verwijderd

Je kunt op http://www.linuxiso.org/viewdoc.php/verifyiso.html lezen hoe je iso's controleert op juistheid.
Pagina: 1